کنترل رفتار های احساسی سر جلسه‌ی آزمون

 

اولین و مهمترین اقدامی که برای کنترل رفتارهای احساسی ،سرجلسه آزمون، پیشنهاد می کنیم، «کسب مهارت آزمون» است. 

علاوه بر ضعف علمی، مرورنکردن مطالب، خواب ناکافی و…که می تواند در نتیجه ی آزمون شما موثر باشد، “هنرآزمون دادن”هم اهمیت زیادی دارد. 

۱) انتظارات واقع بینانه نسبت به آزمون داشته باشید:افکاری مثل بلد بودن همه سوالات و پاسخ به همه آن‌ها، رسیدن به هدف گذاری ها و درصد دلخواه و… را کنار بگذارید؛ چرا که ممکن است با وجود تلاش کافی سرآزمون دچار وحشت انگاری شوید و این موضوع مخل تمرکز شما شود. 
۲) آمادگی روبرویی باسوالات سخت را داشته باشید:بپذیرید که ممکن است با تست هایی خارج ازچارچوب وقالبی که کارکردید مواجه شوید. 
۳) روحیه خود را حفظ کنید: حفظ روحیه هنگام برخورد با سوالات جدید و تلاش برای حل آنها باعث تمایز شما با داوطلبان دیگر می شود.
راهکار چیست؟
 تمرین تکنیک‌های ضربدرمنها، تکنیک زمان‌های نقصانی و استراتژی بازگشت درانتخاب سوالات، سرجلسه ی آزمون، به شما کمک زیادی می کند.همچنین سبب مدیریت بهتر زمان کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به نفس می شود.
تمامی این تکنیک ها درصورت تمرین و تکرار نتیجه بخش هستند بنابراین در آزمون‌های جامع، از آن‌ها غافل نشوید.

طراحی شده با بترداکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات مشاوره کنکور امیر میرهلی – برنامه ریزی روزانه کنکور مطالعه زمین شناسی در کنکور تاثیرگذار است؟ نکات مهمی که باید در کنکورهای آزمایشی رعایت شوند! مهارت در آزمون و حفظ بازدهی و انرژی در طول آزمون آزمایشی و کنکور مهارتهای تست زنی در سال کنکور