چگونگی تغییر رفتار و جایگزین کردن عادت‌های خوب با عادت‌های بد

🖋چگونگی تغییر رفتار و جایگزین کردن عادت‌های خوب با عادت‌های بد:

📌برای تغییر رفتار دو کلید واژه وجود دارد:
قلب مهربان‌تر – فکر متمرکزتر
وقتی قلبت مهربان‌تر باشد، به کسی بدی نمی‌کنی، به خودت بدی نمی‌کنی. و ذهنت وقتی متمرکزتر باشد، میتوانی بهتر عمل کنی و البته پیامدهای زیادی دارد از جمله موفقیت و…

🔷 در سال کنکور که نیاز است از تک تک لحظات خود استفاده کنید، ذهن متمرکز تاثیر بسیار زیادی دارد، از جمله تاثیر روی این امر مهم و ضروری که از تک تک ثانیه‌هایتان می‌توانید استفاده کنید.

🔷 با توجه به اینکه حاشیه‌شناسی مقدمه حاشیه‌زدایی است. یعنی شما مادامی که حاشیه‌ها را نشناسید، نمی‌توانید آنها را از بین ببرید. در هر زمینه‌ای ابتدای کار باید حواشی را از بین ببرید. و جنگ و نبرد جدی و البته دشواری را در این مرحله با خودتان داشته باشید. این جنگ، با عادتهای بد است.

🔷 ابتدا باید عادتهای بد را شناسایی کنید و سپس به مبارزه با آنها بپردازید. برای مثال وقتی در مسابقه فوتبال هستید، در درجه اول، فکر می‌کنید که تیم مقابل را شکست خواهید داد. اما بحث بعدی، تمرین‌ها و سختی‌هایی است که به دنبال این حرف می‌آید و شما برای شکست دادن تیم حریف، باید این سختی‌ها را قبول کنید. پس در مواجهه با عادت بد، اگر عامل تلف کردن وقتتان را شناسایی کردید (حاشیه‌شناسی)، قدم بعدی حاشیه زدایی است.

🔷 ما به سمت خوشی‌های زودگذری که نفعی برایمان ندارند، میل داریم. برای همین، نبرد با عادت‌های بد و حاشیه‌زدایی، برایمان نبردی دشوار خواهد بود.

✅ از تک تک لحظات زندگی باید استفاده کرد و اهمیت دارد که بدانیم، زمان تنها منبعی است که بازگشت‌پذیر نیست. با دانستن این نکته، می‌توانیم آروم و با تمرکز لحظات را جلو ببریم. و با سرلوحه قرار دادن تغییر رفتار و جایگزین کردن عادت‌های خوب، می‌توانیم از زمان خود، به خوبی استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید