لوگو امیر میرهلی
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • مصاحبه ها
  • ویدیو ها
  • پایگاه دانش
  • پرسش و پاسخ
  • درباره ما
  • کانال تلگرامی
منو
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • مصاحبه ها
  • ویدیو ها
  • پایگاه دانش
  • پرسش و پاسخ
  • درباره ما
  • کانال تلگرامی
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • ویدیوها
  • پایگاه دانش
  • پرسش و پاسخ
  • درباره ما
  • کانال تلگرامی
منو
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • ویدیوها
  • پایگاه دانش
  • پرسش و پاسخ
  • درباره ما
  • کانال تلگرامی

 راهکارها

  • فیلم‌های آموزشـی
  • بودجه‌ بندی آزمون
  • تست‌های شمارشـی
  • ساعت مطالعه بالا
  • انتخـاب منبـع
  • تنظیم خواب
  •  تسـت زمـان‌دار
  • رفع اشکال و تحلیل آزمون چه تفاوتی باهم دارند؟!
  • اهمیت بازخوردها
  • راه های داشتن تمرکز بیشتر
  • خواب‌آلوده بودن هنگام درس خواندن
  • با وجود ساعت مطالعهٔ بالا، درصدهای پایینی دارم. و تعداد تست‌های روزانه‌م (در دوران جمع‌بندی) کم است
  • ⁉️چرا از شرکت در آزمون‌ها می‌ترسیم؟ و چرا حرف مردم برای ما اینقدر اهمیت دارد؟
  • به عنوان استراحت بین مطالعه، از اینستاگرام استفاده می‌کنم، آیا کار اشتباهی است؟
  • ترسیدن از آزمون‌های آزمایشی
  • اگر دروس زیادی را هنوز در مرحلهٔ پیشروی کردن داریم، چه کنیم؟
  • نقش آگاهی در دوری از خشم
  • راهکارهای رفع کم کاری در ادامه مسیر
  •  راهکارهای رفع کم کاری در ادامه مسیر
  • چگونگی وارد کردن جواب تست ها در پاسخ نامه
  • تا عید باید درس ها را تمام کنم؟
  • سه روش خود انگیزشی
  • کنترل هیجان و نگرانی
  • نحوه صحیح برنامه ریزی
  • کنترل رفتار های احساسی سر جلسه‌ی آزمون
  • چگونه از اهمال کاری جلوگیری کنیم؟
  • کنترل استرس و هیجان در ماه های پایانی
  • با لذت درس بخوانیم
  • چگونه تحت تاثیر اطرافیان قرار نگیریم؟
  • تست زنی و شیوه ی رفع اشکال در ماه پایانی
  • چگونه بی وقفه درس بخوانیم؟

 نکته ها

  • ضریب هوشـی
  • چه ملاک‌هایی مارا مجاز می‌کند خواسته‌مان را حق خود بدانیم؟
  • استفاده صحیح از دوران امتحانات
  • درس زیست را کند می‌خوانم چون وسواس دارم و می‌خواهم آن را حفظ کنم…
  • منشأ مهم بودن حرف مردم برای ما چیست؟
  • اهمیت تحلیل آزمون
  • یک ماه است که به صورت مستمر شروع به درس خواندن کرده‌ام. سطح خوبی دارم تا چه زمانی می‌توانم پیشروی دروس را ادامه دهم؟
  • نکاتی در بابِ کلاس نکته و تست
  • نحوه صحیح برخورد با زمان هنگام حل تست زمان دار
  • تنبیه
  • تقابل بین خیر و شر
  • شرایط رفتن به کلاس کنکور
  • تفاوت اِشکال در مرور با اِشکال در یادگیری
  • ویژگی های یک دفتر برنامه ریزی خوب
  • سه فرآیند یادگیری ، یادسپاری و یادآوری
  • اهمیت تست زنی پس از درسنامه خوانی
  • کنترل هیجان و نگرانی
  • فراموشی زودهنگام مطالب درسی
  • زمان شرکت در آزمون های آزمایشی و ترتیب مطالعه دروس
  • صحیح ترین زمان برای تست روان سازی
  • علت تاکید بر زدن جامع سراسری ها در جامع های پایانی چیست؟

 فراشناختی

  • خود دوستی (self loving)
  • چطور باید در برنامه‌ام جبران کنم؟
  • هوش در موفقیت تأثیر بیشتری دارد یا تلاش و سخت‌کوشی؟
  • آیا صرفاً افراد نابغه به موفقیت می‌رسند؟
  • برنامه ریزی
  • تفاوت سرکوب (suppression) و محدود کردن خود
  • روش صحیح مطالعه برای دانش‌آموزان دهم
  • پـاداش
  • خستگـی و خواب‌آلودگـی
  • تأثیر مدیریت زمان بر ساعت مطالعه
  • تمایز «اضطراب، پشیمانی و ترس»
  • حالت flow
  • چگونه از تفریحات غیر‌واقع‌بینانه دوری کنیم؟
  • شیوه مطالعه
  • خـواب و خستگـی
  • ترس
  • فرمـول چندگانـه‌ی موفقیـت
  • فرمـول چندگانـه‌ی موفقیـت
  • تفکرخلاق
  • یک فرمول طلایی برای ممانعت از کاهش انگیزه
  • پدیده‌ی دانینگ کروگر
  • توهـم شفـافیت
  • جرات یادگیری
  • تاثیر و اهمیت محیط
  • افت تحصیلی
  • پیشرفت
  • اعتماد به نفس
  • انرژی منفی
  • گذشته
  • علاقه
  • خستگـی و عدم تمرکـز
  • تفـاوت نیـاز، خواستـه و آرزو
  • فراموشی
  • خواب‌آلودگـی حین مطالعـه
  • چند نکته برای ایجاد انگیزه
  • عملیات حفظ انگیزه
  • آیا اعتمادبه‌نفس بالا خوب است؟
  • تلاش و کنکور
  • رتبه کنکور
  • رسیدن به هدف
  • موفقیت
  • خواب چه تأثیری بر خستگی و بازدهی کار دارد؟
  • فراتـر از فراشنـاخت
  • عملکرد درست در مسیر هدف چیست؟
  • تفریح در سال کنکور
  • ساعت مطالعه
  • تیپ‌های شخصیتی رنگی در تحصیل
  • یکی از تله‌ ها و موانع در مسیر هدف
  • من باید بهترین باشم
  • تغییر درونی
  • هدف‌گـذاری قبل از آزمـون
  • تکرار، تلاش و تمرین (practice)
  • از دست دادن فرصت
  • تأثیر محیط بر رشـد افراد
  • تفاوت افکار یک فرد Entity و Incremental در مسیر کنکور
  • اهمـیت تاکید بر اکتسابـی بودن هـوش
  • اهمـیت تاکید بر اکتسابـی بودن هـوش
  • بررسـی عوامل تنبلـی و کسـل
  • ریشه خستگی دانش آموزان کجاست
  • استراحت و تفریح آگاهانه
  • عملگرایی
  • اقیانوس خواسته‌ها
  • توقع بالا خانواده برای کسب نتیجه
  • نظریه‌ی شیب هدف
  • اگر از الان برای کنکور شروع به مطالعه کنم، می‌توانم به هدف دلخواهم برسم؟
  • جملات انگیزشی
  • سه عامل مهم خستگی سر جلسه آزمون
  • گذشته درگذشته
  • عوامل موفقیت شطرنج‌بازهای حرفه‌ای و تاپ
  • رقابت، یکی از عوامل خستگی
  • انگیزه
  • تاثیر تکنولوژی بر خستگی انسان مدرن
  • احساس رضایت فردی
  • خستگی ذهنـی و خستگی عینـی
  • ارزیابی رفتار دیگران
  • نقش اعتماد به نفس در دستیابی به اهداف
  • ✍🏻 اصل معذرت خواهی در روابط
  • پادشکنندگی
  • گاهی باید از طرف مقابل قطع امید کرد.
  • زندگی، مشکل است.
  • ایجاد حریم هنگام خشم و عصبانیت
  • گوشه‌ گیری و انزوا طلبی
  • چرا عملگرا نیستیم؟
  • هنجار خشم و عصبانیت
  • ربط دادن مشکل به هویت و شخصیت دیگران
  • تفاوت خود دوستی و خود شیفتگی
  • مشغولیت با مسئولیت متفاوت است.
  • تاثیر گذشته‌نگری بر موفقیت
  • شناخت مثبت‌اندیشی از زوایای مختلف
  • تو فقط به یک شاهد نیاز داری که توانایی هایت را به تو نشان دهد!
  • واقعیت
  • انسان های قوی در بحران ها دوام میاورند!
  • چگونگی تغییر رفتار و جایگزین کردن عادت‌های خوب با عادت‌های بد
  • تعادل یا خودگردانی ارگانیزمی
  • پادشکنندگی
  • نتیجه عزت نفس پایین
  • شک و تردید؛ انتخاب و تصمیم
  • احساس خمودگی چیست؟
  • خستگی ذهن، مانع یا پرش؟
  • کمال طلبی، عامل جهش یا سقوط؟

 متفرقه

  • چرا سیستم کنکوری ما Entity پرور است؟
  • گزارشکار دروغ!!

 ویدیو ها

  • تفکیک دو مقولهٔ «خود‌به‌یادآورنده»و «خود‌تجربه‌شده»
  • چه‌زمانی انسان خود را خستـه می‌پندارد؟
  • تاریخچه ی عکاسی و نقش #ویلیام_هنری_فاکس_تالبوت
  • سه روش خود انگیزشی
  • خودکنترلی و نقش آن در موفقیت
  • آشنایی با زوایای مختلف مثبت اندیشی
  • تقابل همیشگی منطق و احساسات
  • انتقادپذیری، ویژگی متمایز افراد موفق
  • دوری از اهمال کاری
  • تغییر یک جهان با کلمات
  • لازمه ی ایجاد تغییر
  • مثبت اندیشی و نقش آن در آرامش و موفقیت
  • رابطه بین غر زدن و عدم موفقیت
  • چگونگی مواجهه با رخداد های زندگی
  • آشنایی با قاعده ریسک و خطر
  • استفاده درست از زمان
  • درست و به جا فکر کنیم

پرسش و پاسخ

  • به برنامه نمی‌رسم استرس و اضطراب می‌گیرم
  • برنامه ریزی زیست
  • روش صحیح مطالعه برای دانش‌آموزان دهم
  • تمایز «اضطراب، پشیمانی و ترس»
  • تا چه زمانی می‌توان پیشروی کرد؟
  • تست‌زنی در سال دهم
  • خـواب و خستگـی
  • چرا می‌ترسیم در آزمون‌ها شرکت کنیم؟
  • روش مطالعه ریاضی و فیزیک
  • پشتـکار
  • داشتـن هـدف
  • چرا بهتر است آزمون بدهیم؟
  • خلاصـه نویسـی و حاشیـه نویسـی
  • درس فیزیک
  • هدف‌گـذاری قبل از آزمـون
  • خودشناسـی و کنتـرل احسـاسات
  • کنکور دی

دپارتمان هنر

  • تحولات هنر ایتالیا در اواخر قرن ۱۵ و ۱۶
  • 🎬 سینمای شوروی
  • اصطلاحات مورد استفاده در دوبله
  • دیوید هاکنی HOCKNEY
  • کلیساها و آرامگاه‌های صدر مسیحیت
  • پیکره سازی و نقش برجسته میان‌رودان (بخش سوم)
  • دو نقاشی با نام های سبو
  • اسوا استیکا (صلیب شکسته)
  • اسوا استیکا
  • موسیقــی تعزیه
  • پویانمایی روسیه (شوروی سابق)
  • استوپا
  • خط «معقلی» یا «بنایی»
  • پیکره سازی و نقش برجسته میان رودان

دپارتمان زبان

  • کاربردهای very
  • کاربردهای so
  • کاربرد stop
  • تفاوت beside و besides
  • حروف اضافه
  • صفحه اصلی
  • پایگاه دانش
  • دپارتمان هنر
  • اصطلاحات مورد استفاده در دوبله

اصطلاحات مورد استفاده در دوبله

اصطلاحات مورد استفاده در دوبله:

🔹 رو لب گفتن
هماهنگی ابتدا و انتهای لب زدن بازیگر با گوینده را «رو لب» گفتن می گویند.

🔸 رُل اول
گوینده نقش اول یا نقش های اول فیلم را رل اول می گویند.

🔹 رُل دوم
گوینده نقش های دوم و سوم فیلم را رل دوم می گویند. در اصطلاح متداول، به گوینده نقش های مکمل فیلم، رل دوم می گویند.

🔸 مردی گو
در کنار رل های اول و دوم یک فیلم، بسیاری از نقش ها، گویندگی هایی بسیار کوتاه در حد یک یا چند جمله و یا حتی یک کلمه و آوا و بسیار گذرا دارند. به گویندگانی که به جای این رلها ایفای نقش می کنند «مردی گو» گفته می شود.
چنین نقش هایی در اصطلاح عامیانه، نقش های سیاهی لشکر فیلم، می گویند.

🔹 بچه گو
گوینده ای را که معمولا به جای بچه ها (دختر یا پسر) گویندگی می کند، «بچه گو» می گویند.
از آنجا که صدای پسر بچه با بچه دختر چندان فرقی ندارد از صدای خانم ها با کمی تغییر می توان به جای هردو استفاده کرد.

🔸 زنی گو
گوینده ای که به جای زنان صحبت می کند. طبیعی است که «زنی گو» باید زن باشد، اما بوده اند گویندگان مردی که در برخی فیلم ها به جای زنها صحبت کرده اند.

🔹 رُل گو
«رل گو یا رل گویی» در واقع به گویندگی در نقش های اصلی و طولانی فیلم اشاره دارد.
وقتی به گوینده ای گفته میشود در این فیلم رل گویی داری یعنی مسئولیت زیاد و سنگینی بر عهده خواهی داشت.

🔸 خبری گو
گویندگانی که در گفتار نریشن (یا روایت) یا گویندگی فیلم های خبری و یا مستند تبحر خاصی دارند «خبری گو» می گویند.

🔹 پس گردنی
«پس گردنی پا پس کله ای» به دیالوگ های اضافه ای گفته می شود که گوینده موقع پشت به دوربین بودن بازیگر یا دیده نشدن لب های وی ادا می کند بدون آنکه این دیالوگها بخشی از فیلم بوده باشد.

🔸 پرکردن لب
وقتی یک گوینده با کم و زیاد یا تند و کند کردن (کش دادن) در حین ادای حروف و کلمات و یا حتی استفاده از کلمات اضافه، لب زدن اضافه ای از طرف بازیگر باقی نگذارد و تمامی لب زدن های وی را به نوعی با گفتار خود پوشش دهد؛ اصطلاحا گفته میشود این گوینده لب بازیگر را پر کرده است.

🔹 پر کردن نقش
گاهی صدای گوینده (به لحاظ فیزیکی) با چهره بازیگر مطابقت ندارد. مثلا یک گوینده جوان سعی می کند به جای یک بازیگر پیر صحبت کند. در چنین مواقعی گوینده مجبور است به تناسب ظاهر و شخصیت نقشی که بازیگر ایفا می کند صدای خود را تنظیم یا تغییر دهد تا صدای وی به جای آن نقش از نظر بیننده باورپذیر باشد. در این حالت گفته می شود این گوینده نقش را پر کرده است.

🔸 شلوغ کاری
القای شلوغی در یک صحنه توسط بازیگران با استفاده از گویندگان مرد و زن به نحوی که صدای گویندگان مردی گو و زنی گو بالا رود را شلوغ کاری می گویند. اصطلاح «شلوغی دادن» هم به همین معناست.

🔹 همهمه کردن
القای صدای همهمه (که به لحاظ شدت و تعداد کمتر از شلوغ کاری است) توسط گویندگان به نحوی که گفتار تک تک صداها قابل تشخیص نباشد (با توجه به خود صحنه ممکن است چند صدا و چند گفتار قابل تشخیص باشد) را «همهمه کردن» می گویند.

🔸 لوپ رفتن ( لوپ کردن)
تکرار بخشی از یک فیلم برای آشنایی بیشتر گویندگان با گویش های فیلم و تمرین و ممارست بیشتر را لوپ کردن می گویند.

🔹 سینمایی کار
گویندگانی را که کاملا یا عمدتا در گویندگی فیلم های سینمایی شرکت می کنند «سینمایی کار» می گویند.

🔸 تلویزیونی کار
گویندگانی که عمده فعالیت آنها در تلویزیون، دوبله فیلم ها و سریال های تلویزیونی متمرکز است را
تلویزیونی کار» می نامند.

🔹 فرنگی کار
گویندگانی که ترجیح می دهند در دوبله فیلم های خارجی شرکت کنند و صدای آنها در فیلم های خارجی بیشتر شنیده می شود را «فرنگی کار» می گویند.

🔸 کمدی کار
گویندگانی را که تخصص آنها گویندگی در فیلم های کمدی است «کمدی کار» می گویند. این گویندگان مهارت خاصی در تیپ سازی و طنازی دارند.

🔹 صدای مثبت صدای منفی
صدای برخی از گویندگان به خاطر شکل آوایی و تناژ و یا استمرار کار بر روی شخصیت هایی خاص و عادت شنوندگان برای شخصیت های مثبت و برخی دیگر برای شخصیت های منفی مناسب هستند.
منظور از صدای مثبت صدای بازیگری است که در نقش مثبت و انسان های خوب ظاهر می شود. اینگونه صداها عمدتا آرامش بخش، آسمانی، زیبا، آرام و با طمأنینه و گوش نواز هستند. صدای برخی دیگر از گویندگان که مناسب نقش های منفی است. صداهای خشن، خش دار، بم، بدون ریتم و بدون توازن هستند.

🔸 زیاد آوردن و کم آوردن
عدم تنظیم طول کلامی که گوینده می گوید با آنی که بازیگر ادا می کند به نحوی که گویش گوینده طولانی تر از بازیگر باشد و کلام گوینده جلوتر بیفتد را «زیاد آوردن» می گویند.
در حالت دیگر گوینده از بازیگر عقب می افتد و به اصطلاح (در کلام) کم می آورد.

چه احساسی دارید
این مقاله را به اشتراک بگذارید:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Pinterest
به‌روزرسانی شده در ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

امروز مفتخریم با نزدیک به ده هزار محتوای آموزشی و سمینارهای رایگان در زمینه موفقیت، روش مطالعه و … در تمامی رشته ها به صورت مجازی و در تمامی نقاط کشور، عدالت آموزشی را نه در حرف بلکه در عمل اثبات کرده و با سیستم و روش و منش دانشگاهی و به دور از رفتارهای خارج از عرف و فضای رقابتی مسموم و ادبیات سخیف عمل نموده ایم.

مجوز نشر دیجیتال امیر میرهلی
برترین مشاور کنکور - امیر میرهلی

امروز مفتخریم با نزدیک به ده هزار محتوای آموزشی و سمینارهای رایگان در زمینه موفقیت، روش مطالعه و … در تمامی رشته ها به صورت مجازی و در تمامی نقاط کشور، عدالت آموزشی را نه در حرف بلکه در عمل اثبات کرده و با سیستم و روش و منش دانشگاهی و به دور از رفتارهای خارج از عرف و فضای رقابتی مسموم و ادبیات سخیف عمل نموده ایم.

مجوز نشر دیجیتال امیر میرهلی
همایشهای آنلاین دکتر امیر میرهلی در ارتباط با مشاوره کنکور سراسرسی
ثبت نام مشاوره کنکور روزانه