یکی از علتها وجود مدارس تیزهوشان است.
سه ویژگی مدارس تیزهوشان که به entity شدن دانشآموزان دامن میزند:
- بسیاری از این مدارس صرفاً دو رشتهٔ تجربی و ریاضی را دارند، و اصلاً رشتهٔ انسانی و هنر را ندارند.
- گزینش و جذب دانشآموزان این دو رشته در این مدارس با یکسری ضرب و تقسیمها و عملیاتهای ریاضی انجام میشود.
- در سیستم این مدارس، معلمان صرفاً تستی محور و entity محور جلو میروند.
این موارد هیچکدام خبر بدی برای شما نیستند و شما ذات طبیعت بشری را نمیتوانید تغییر دهید.
همچنان ذات بشری میگوید: اگر یک genius incremental وجود داشته باشد، یعنی کسی که هوشهیجانیاش را دست کم بالای سیصد و هفتاد، هشتاد یا چهارصد برده است، و درسش را هم بهبود بخشیده، این فرد میتواند نابغهٔ یک حوزهٔ کاری یا کنکور در این کشور باشد.
بحث اینجاست خیلی از شما که به این حرفها گوش میدهید، فقط گوش میدهید! و این نکات را به مرحلهای که آن را درک و سپس عملیاتی کنید و مرتب روی آن کار کنید نمیرسانید. درصد بسیار کمی به مرحلهٔ عمل میرسانند و این معنای خلأ است.
یعنی فردی که با استفاده از هوش ریاضیاش جلو رفته است، چون جایگزینی وجود ندارد، رتبه برتر میشود.
بهطور کلی بهنظر میآید که براساس رسانه و social media، هوشهیجانی نسل فعلی بهعنوان یکی از گونههای هوش، نسبت به نسلهای دههٔ چهل، پنجاه و شصت بسیار بیشتر است.
دیدگاهتان را بنویسید