نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

معرفی بهترین اپلیکیشن های موبایل برای درس خواندن

معرفی بهترین اپلیکیشن های موبایل برای درس خواندن

اپلیکیشن های موبایل امروزه کاربردهای بسیار فراوانی دارند. به همین خاطر جایگاه ویژه ای در زندگی ما انسان ها پیدا کرده اند. یکی از مهم ترین کاربردهای این برنامه ها در زمینه مطالعه و تحصیل می باشد. به طوری که امروز هر دانش آموز یا دانشجوی موفقی چند نرم افزار کاربردی در تلفن همراه یا لپ تاپش، با خود به همراه دارد. این اپلیکیشن های درسی بسیار متنوع می باشند و در زمینه های متفاوتی به پیشرفت تحصیلی شما کمک می کنند. در ادامه ما، به عنوان تیم تحریریه دکتر امیر میرهلی، شما را با چند مورد پرطرفدار از میان آن‌ها آشنا می‌کنیم.

 

برترین اپلیکیشن های موبایل برای درس خواندن

ما در ادامه پنج اپلیکیشن موبایل برتر را به شما معرفی می کنیم. این برنامه ها گاهی تنها مختص تلفن همراه و گاهی میان ویندوز و سیستم عامل های موبایلی، مشترک می‌باشند. اکثر نرم افزارهای پیشنهادی ما جهانی و گاهی به زبان انگلیسی هستند و برای استفاده از آن‌ها کافی است ابتدا اندکی با محیطشان سر و بزنید. سپس چنان جایگاهی در زندگی شما پیدا می کنند که هیچ گاه نخواهید توانست آن ها را از تلفن همراهتان، پاک کنید. البته برای بعضی از آن ها نیز نسخه ی فارسی و ترجمه شده وجود دارد که به راحتی می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. با ما همراه باشید.

 

 یادگیری و مرور با جعبه لایتنر پیشرفته به نام AnkiDroid

یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های موبایل برای درس خواندن، نرم افزار AnkiDroid است. سیستم این نرم افزار بر اساس جعبه لایتنر تنظیم شده است. همان طور که می‌دانید این جعبه یکی از ابزارهای یادگیری قدیمی و بسیار پرطرفدار است که با شیوه‌ای خاص به یادگیری شما کمک می کند. به این صورت که شما مطالب را با فواصل زمانی معین مرور می‌کنید تا آن‌ها را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند خود انتقال دهید. اما با این نرم افزار شما دیگر نیاز به هیچ جعبه‌ی فیزیکی‌ای نخواهید داشت. بلکه به راحتی می‌توانید با موبایل یا لپ تاپ خود و هر نوع سیستم عاملی، فلش کارت های مورد نیازتان را ایجاد و مرور کنید. بیشترین استفاده از این نرم افزار برای حفظ لغات زبان است. اما باید بدانید که به هیچ عنوان محدود به این موضوع نمی‌باشد. بلکه شما در آنکی با طیف گسترده‌ای از کاربردها مواجه خواهید شد.

 

افزایش اراده و انگیزه با اپلیکیشن موبایل Forest: Stay Focused

هر ایده و تصمیم ما همانند یک بذر می‌باشد که در زندگی خود می‌کاریم. با تلاش‌های ما این بذر جوانه می‌زند، رشد می‌کند و در نهایت تبدیل به درخت خواهد شد تا خیلی زود به ثمر برسد. این اپلیکیشن موبایل جذاب نه فقط برای درس، بلکه برای رسیدن به هر هدفی که شما داشته باشید، کمکتان خواهد کرد. هدفتان را به او می‌گویید و او بذرتان را می‌کارد. سپس با هر قدم درست در راه رسیدن به آن هدف، گیاه درون این برنامه رشد می‌کند. اما اگر اهمال‌کاری کنید و کارهایتان را پشت گوش بیندازید، گیاهی که با جان و دل برای بزرگ شدنش زحمت کشیده‌اید و چیزی به ثمر دادنش نمانده، می‌سوزد و خاکستر می‌شود. این برنامه نتیجه زحمات و همین‌طور اهمال کاری شما را به صورت عینی برایتان نمایش می‌دهد. به این طریق اراده‌ی شما برای رشد گیاه و تبدیل شدنش به درخت هر روز بیشتر خواهد شد.

 

اپلیکیشن درسی یا پوشه‌ی جادویی به اسم Evernote

این اپلیکیشن موبایل را می توان در یک جمله توصیف کرد. پوشه ای نامرئی که همیشه و همه جا به آن دسترسی خواهید داشت. بهترین مزیت این پوشه آن است که هیچ گاه پر نمی شود و شما می‌توانید تمام یادداشت‌هایتان را در آن نگهداری کرده و همراه خود داشته باشید بدون این که ذره‌ای سنگینی احساس کنید. محوریت اصلی این برنامه بر روی ذخیره یادداشت‌ها می باشد. پس برای جزوه برداری بسیار مناسب است. اما چند ویژگی برتر دیگر نیز دارد. اول آن که امکان ارتباط بین دوستان وجود دارد. پس می‌توانید جزوه‌ها و نکات مورد نظرتان را با هم به اشتراک بگذاریم. دومین مزیت، سیستم یک پارچه‌ی این نرم افزار است. یعنی شما از هر موبایل یا لپ تاپی می‌توانید به حساب و پوشه‌ی خود دسترسی داشته باشید. این برنامه برای تمام سیستم عامل ها در دسترس است. همچنین به روی ویندوز نیز نصب و اجرا می شود.

 

برنامه ریزی انعطاف پذیر با اپلیکیشن موبایل My Study Life

برای رسیدن به موفقیت، داشتن برنامه و طرح کلی از آینده، مهم ترین چیز می باشد. حال آن هدف کنکور، موفقیت در تحصیل یا هر چیز دیگری باشد هیچ تفاوتی ندارد. اما برنامه ی خوب ویژگی های بسیاری دارد که باید رعایت شود تا بتواند ما را به نتیجه ی دلخواهمان برساند. یکی از این ویژگی‌ها انعطاف بودن برنامه است. زیرا زندگی ما یک سیستم روتین و خشک نیست که همواره به یک شکل پیش برود. بلکه اتفاقات غیر منتظره و رویدادهای یکدفعه‌ای از محتملات بدیهی در زندگی تمام ما انسان‌ها است.  به همین خاطر این اپلیکیشن موبایل یکی از بهترین نرم افزار ها برای برنامه ریزی به حساب می آید. زیرا شما می توانید هر برنامه ای را، هر چند ناگهانی یا متفرقه به آن اضافه کنید. حتی می‌توانید کلاس هایی را که نه هر روز بلکه در زمان‌ها یا روزهای مشخصی برگزار می‌شوند نیز در آن ثبت کنید.

 

یادگیری بهتر با تکنیک پومودورو در اپلیکیشن درسی Pomodone

یکی از تکنیک‌های پر طرفدار و البته بسیار تاثیرگذار برای یادگیری و بازدهی بیشتر هنگام مطالعه، تکنیک پومودورو است. این تکنیک زمان مفید شما را به نیم ساعت‌های متعدد تقسیم می‌کند. در هر نیم ساعت شما 25 دقیقه به مطالعه می‌پردازید، سپس 5 دقیقه ی پایانی را به استراحت مشغول خواهید شد. در واقع بین زمان‌ های مطالعه‌ی شما وقفه‌ای پنج دقیقه‌ای به وجود می آید. اما همان وفقه باعث یادگیری بهتر و بازدهی بیشترتان خواهد شد. اگر شما نیز طرفدار این تکنیک منحصر به فرد و ساده هستید، بهترین اپلیکیشن موبایلی طرح ریزی شده بر اساس آن، نرم افزار Pomodone می‌باشد. شما می‌توانید این برنامه را به راحتی روی موبایل خود، با هر نوع سیستم عاملی، نصب کنید. سپس می توانید لیستی از فعالیت هایی را که باید انجام دهید، تهیه کرده و زمانش را تعیین کنید. بعد از آن بر اساس این تکنیک به انجام کارهایتان خواهید پرداخت.

 

سخن آخر

ما در این جا شما را با چند مورد برتر از میان اپلیکیشن های موبایل یا ویندوز که تاثیر بسیار مثبتی در روند مطالعه و پیشرفت درسی شما می‌گذارند، آَشنا کردیم. این برنامه ها هر کدام در زمینه ای خاص می توانند به روی پشرفت شما تاثیر بگذارند. تعدادی از آن ها برای داشتن برنامه ای دقیق به شما کمک خواهند کرد. تعدادی دیگر برای درس خواندن روش های نوینی در اختیارتان قرار می دهند. همچنین بعضی از آن ها مهم ترین نیروی محرک شما برای درس خواندن را تقویت می کنند. و می دانید که آن نیرو، انگیزه و اراده ی شما می باشد. نظر شما درباره ی این نرم افزارهای کاربردی چیست؟ آیا تا به حال از برنامه هایی که ما در این جا معرفی کرده ایم استفاده کرده اید؟ آیا هیچ کدام تاثیری در روند پیشرفت تحصیلی شما داشته است؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

در ضمن شما می توانید با مراجعه به بلاگ آکادمی کنکوری دکتر امیر میرهلی، لیستی از مقالات بسیار کاربردی دیگر را نیز مشاهده کنید. همچنین برای کسب راهنمایی خواهدی توانست با پشتیبان های ما ارتباط برقرار کنید. ما همیشه در خدمت گذاری به شما آماده هستیم.

خروج از نسخه موبایل