کمال‌گرایی در ساعت مطالعه و مدیریت بحران

راهکار های لازم در جهت مدیریت بحران و کنترل کمال گرایی :

فرض کنید در یک روز زمستانی؛
فارغ از هیاهوی کنکور، ساعت خود را کوک می کنید تا مدت کوتاهی استراحت کنید.
ساعت زنگ می زند، هشدار بیداری می دهد اما شما به هر دلیلی صدای زنگ را نمی شنوید و خواب می مانید
استرس زیادی به شما وارد می شود،
فکر کردن به زمانی که از دست داده اید،
این استرس را دو چندان می کند.
در این شرایط ذهن شما نیاز دارد که به آرامشی نسبی برسد.
آرامشی که با فکر کردن مکرر به دست نمی آید.
باید توجه داشته باشید که تمام نگرش های دانش آموز در مواجه با مسائل مختلف روی کارکرد ذهنی او تاثیر میگذارد.
در این شرایط از به زبان آوردن جملات منفی اجتناب کنید، افکاری که باعث تشویش و اضطراب می شود را کنار بگذارید و نیمه ی پر لیوان را نگاه کنید
با خود بگویید :
” در ادامه ی روز وضعیت بهتری خواهم داشت.
زمان از دست‌رفته باعث توقف من نمی ‌شود، با انگیزه و انرژی مضاعف ادامه می دهم و اتلاف وقت امروز را
جبران می کنم”

پیشنهاد می شود در این مواقع تنبیه کوچکی برای خود در نظر بگیرید برای مثال مدت زمان استراحت خود را کاهش دهید.

پس اولین قدم برای مدیریت بحران، کنترل افکار و باورهای ذهنی است.
به یاد داشته باشید که ذهن شما مانند یک سیستم فوق پیشرفته همواره درحال پردازش افکار و اطلاعاتیست که از محیط پیرامون دریافت می کند
افکار منفی تاثیر مخربی بر روند این سیستم دارند.

در این شرایط شما باید در کوتاه ترین زمان ممکن،
بهترین تصمیم را بگیرید. تصمیمی که نه تنها شما را در جهت تکمیل برنامه ی روزانه ی خود هدایت میکند، بلکه باعث کاهش استرس و اضطرابتان می شود.

اولیوت بندی را فرامو‌ش نکنید.
در مواردی که با کمبود وقت مواجه می شوید، بهتر است در ابتدا به امور مهم تر رسیدگی و گروهی از کارها را به روزهای آتی موکول کنید.

به یاد داشته باشید که رو به رو شدن با بحران های مختلف یک امر طبیعی است و در زندگی روزمره ی هر انسانی ممکن است اتفاق بیفتد؛ کافیست مدیریت بحران را یاد بگیرید و اجازه ندهید بحران های موجود تبدیل به عادت شوند.