چگونه می توان 14 ساعت مفید درس خواند ؟!

شما میتوانید ۱۴ ساعت مفید در طول روز درس بخوانید و حتی بیشتر اما این مسئله مقدماتی دارد که شما باید رعایت کنید.
ما برای رسیدن به این هدف ۳ مقدمه نیاز داریم:
۱)باید عاشق کارمان باشیم
گاهی اوقات بچه ها با این سوال روبرو میشوند که چرا نمیتوانم درست درس بخوانم و یا به موقع بیدار شوم و یا از فلان سرگرمی دست بکشم؟!!!
شما باید هدفتان را بررسی کنید!
ایا این هدف انقدر برای شما ارزش دارد که این تنبلی ها و کاستی هارا کنار بگذارید؟
موفقیت در هرکاری نیازمند انگیزه و هدف است.وقتی شخصی عاشق کار خودش است آنقدر محو ان کار است که گذر زمان را حس نمیکند.

۲)تغذیه خوب دومین فاکتور است
صبحانه برای یک شخص کنکوری وعده ی بسیار مهمی ست پس عادت صبحانه نخوردن را کنار بگذارید.
میان وعده های شما باید ارزش غذایی داشته باشد و البته از پرخوری پرهیز کنید!
پروتئین و قندهای طبیعی میان وعده های مناسبی هستند مانند موز،سفیده ی تخم مرغ،خوراک لوبیا،خوراک قارچ….
سعی کنید در هر وعده درحد تجدید قوا خوراکی مصرف کنید.و فاصله ی بین این وعده ها باید درست و به موقع باشد.
میوه ها برای میان وعده مناسب هستند!
از خوردن فست فود و غذاهایی که ارزش غذایی پایینی دارند پرهیز کنید.
مصرف کافئین باید در زمان درست و به اندازه باشد.بین وعده ی ناهار و صبحانه مصرف قهوه میتواند به سرحال بودن شما کمک کند.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای اینکه بدنتان شمارا در این کار همراهی کند باید انرژی کافی به ان برسد و این انرژی از همین وعده ها تامین میشود!

۳)خوابتان را کنترل کنید❗️
اینکه شما تا نیمه های شب بیدار هستید و صبح دیر بیدار میشوید خواب مفیدی نیست به عنوان مثال ساعت ۳ بخوابید و ساعت ۱۰ صبح بیدار شوید این نمیتواند خواب مفیدی باشد چه بسا که در طول روز کسلی و خستگی به همراه دارد.
برای تایم خواب بعد از ظهرتان اجبار قرار ندهید که حتما در این تایم بخوابید حتی اگر‌خسته نیستید و توجه داشته باشید که بعد از ۱ ساعت خواب به مراحل عمیق وارد میشود پس بهتر هست که در تایم های بعد از ظهر در حد رفع خستگی بخوابید و ساعت خواب طولانی نشود.
در حد نیم ساعت خواب میتواند مناسب باشد و البته تقسیم این پارت به صورت یک ربع،یک ربع بین پارتهای مطالعاتی میتواند به حفظ انرژی کمک کند.
تغذیه شما روی خواب شما تاثیر گذارهست.

برخی از بچه ها فکر میکنند که ابدا نمیتوانند صبح زود بلند شوند که این تفکر غلط است!!
نمیتوانم معنی ندارد و شمامیتواند این تایم را تنظیم کنید.شاید چند روز اول کمی به خاطر تغییر ساعت خواب،سختی بکشید اما درنهایت میتوانید این تایم را تنظیم کنید.

نکات تکمیلی:
*دمینگ نویسی(چرخه ی ثبت زمانهای روزانه)برای اینکه شما متوجه باشید در طول روز برای هرکاری چقدر زمان مصرف میکنید و مدیریت زمان را تمرین کنید بسیار روش خوبی ست.

*در استراحت بین دو پارت مطالعاتی سراغ فضای مجازی و یا دیدن تلویزیون نروید!

*وعده ی ناهار بهتر است چرب نباشد زیرا باعث خواب الودگی در تایم بعد از ظهر میشود

*اگر زمانی را برای در مسیر رسیدن به کتابخانه و غیره صرف میکنید در این تایم میتوانید لغت بخوانید و یا وویس های درسی گوش دهید تا ازین تایم مفید استفاده کنید(در واقع استفاده از زمانهای سوخته)

*سعی کنید اگر قصد رفتن به کتابخانه را دارید این کتابخانه نزدیک خانه شما باشد و اگر فاصله ی زیادی دارد‌ بهتر است نروید.

*کند نباشید!سعی کنید سرعت و دقت بالا را در هرکاری در نظر داشته باشید و تایم های زیادی برای کارهای شخصی از قبیل حمام کردن،مرتب کردن وسایل،اماده کردن کتاب،بلندشدن و اماده ی درس شدن…تلف نکنید!!