نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

هماهنگ کردن برنامه ی مدرسه با کنکور

برنامه ی صحیح - هماهنگ کردن برنامه مدرسه با سال کنکور

در سال کنکور دانش آموزانی که به مدرسه می‌روند با چنین دغدغه هایی روبرو هستند؛

با وجود مدرسه ما به برنامه‌ای که از مشاور دریافت کردیم نرسیدیم حالا باید چه کنیم؟
تکالیف و امتحانات مدرسه را چگونه با برنامه کنکور هماهنگ کنیم؟
کلاس های کنکوری را چگونه با مدرسه هماهنگ کنیم؟

برای مثال شما کلاس آنلاین فیزیک شرکت کردید و همچنین در مدرسه فیزیک کار کردید و در برنامه برای مطالعه کنکور هم درس فیزیک قرار گرفته است برای جلوگیری از ۳ برنامه ای شدن، معمولا برنامه آزمون ها و برنامه مطالعه کنکوری و درس‌هایی که در مدرسه مطالعه می‌کنید در یک راستا قرار دارند و تقریبا بودجه مشابه دارند پس وقتی برای تکالیف مدرسه و کلاس آنلاین تعداد تست می‌زنید و همان بودجه در برنامه کنکور شما هست می‌توانید از تست های زده شده برای نوشتن گزارش برنامه کنکوری استفاده کنید و تست های نشانداری که قبلا از آن مبحث برای مدرسه پاسخ داده اید را دوباره حل کنید و تعدادی تست جدید هم کنار آن پاسخ دهید که این دو مورد با هم تداخل نداشته باشند و در یک راستا پیش بروند.

دانش آموزان با فراشناخت بالا و آگاه نسبت به وضعیت خود باید در برنامه ها دقت کافی را داشته باشند و هر روز با توجه به وضعیت خود برنامه را پیش ببرند. مثلا اگر دیروز مبحثی از ریاضی را که امروز در برنامه کنکوریشان قرار گرفته را مطالعه کردند و تعدادی تست به عنوان تکلیف زدند می‌توانند از همان تست ها استفاده بکنند و برای آن مبحث تست های نشاندار را بزنند و برای مهارت بیشتر تست پوششی بیشتری بزنند و در گزارش برنامه مشاور ذکر کنند.

نکته بعدی این است که اگر ما مطالب را خیلی عالی و دقیق با تعداد تست مناسب و کافی بخوانیم و یاد بگیریم طبیعتا آماده شدن برای امتحانات مدرسه اصلا کار دشواری نخواهد بود و میتوان به راحتی نمره قابل قبول گرفت. روی نمره های امتحانات مدرسه( به جز امتحانات نهایی ) خیلی حساس نباشید و این نکته را مدنظر داشته باشید که حتی وقتی برای امتحانات مطالعه میکنید سعی کنید مطالعه به صورت تستی و در راستای آمادگی برای کنکور سراسری باشد.

در دروسی مثل ریاضی و فیزیک که درس هایی تکنیکال هستند و خیلی با مباحث حفظی سر و کار ندارند، دانش آموزان باید تمرکز و تلاش خود را برای حل تست های بیشتر قرار بدهند و مطمئن باشند که وقتی تست های زیادی کار کنند و کاملا به مباحث مسلط شوند، تکالیف مدرسه و امتحانات چالش و دشواری برای دانش آموزان نخواهد داشت.

همچنین در درس شیمی بخش محاسباتی همانند دروس فیزیک و ریاضی میباشد که با حل تست های کافی به تسلط خوبی خواهند رسید و مرور بخش مفاهیم و حفظیات برای امتحانات مدرسه به آمادگی بهتر و عملکرد بهتر در آزمون نیز منجر می شود. در درس زیست شناسی نیز اگر دانش آموز به صورت مفهومی مطالعه داشته باشد و تست کافی بزند قطعا در امتحانات مدرسه نیز موفق خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل