مصاحبه با نیلوفر مقیمی رتبه 172منطقه 3 کنکور 98 و قبولی رشته معماری دانشگاه علم و صنعت تهران روزانه نیمسال اول
۱-لطفا خودتان را معرفی کنید.
نیلوفر مقیمی هستم.رتبه ۱۷۲ رشته ریاضی
۲-از چه زمانی درس خواندن برای کنکور را به طور جدی شروع کردید ؟
مطالعه به صورت جدی را از دی ماه سال ۹۷ همراه با امتحانات ترم اول شروع کردم.
۳-از همان ابتدا فکر میکردید رتبه برتر شوید و آیا هدفتان از اول رتبه شدن بود؟
از وقتی تلاشم جدی شد، هدفم رسیدن به رشته مورد علاقه ام و دانشگاه خوب بود و نه رتبه برتر شدن.
۴-با سختی های این مسیر چطور کنار آمدید و پیش می آمد که در این مسیر کم بیاورید ؟
خیلی پیش می آمد که ناامید و عصبی بشوم اما اینطور نبود که کلا همه چیز را کنار بگذارم. در این زمانها به خودم می گفتم که این سختی موقتی است و قول آینده خوب را به خودم می دادم.
۵-وقت هایی که حس میکردید کم آوردید چه میکردید که سریع به مسیر برگردید؟
به خاطر علاقه زیادم به رشته معماری، زمانهایی که خسته می شدم، با فکر کردن به آیندهای که یک معمار می تواند داشته باشد، سعی می کردم هدفم را پررنگ تر کنم.
۶-اگرنتیجه ضعیفی در آزمونها و امتحانات می گرفتید،چطور با آن برخورد می کردید؟
بعد از آزمونهایی که نتیجه ام در آنها خوب نمی شد، اوایل خودم را می باختم و حتی پیش می آمد تا چند روز ذهنم درگیر شود اما بعد از مدت نسبتا کوتاه سعی می کردم منطقی فکر کنم که نتیجه کنکور مهم است و نتیجه آزمون در آینده ارزشی ندارد و دوباره شروع میکردم.
۷-در سال کنکور تفریحات شما در چه حد بود؟
من چون به نسبت بقیه خیلی دیرتر شروع به درس خواندن کرده بودم و حجم درسها زیاد بود ،وقتی برای تفریح نداشتم و فقط اگر فرصتی پیدا می کردم، گیتار می زدم.
۸-خانواده در کسب موفقیت شما چه نقشی داشتند؟
خانواده با کم کردن رفت و آمدها به خصوص ماه های آخر، محیط آرام و بدون استرسی را ایجاد کردند و هروقت به خاطر آزمونها ناامید می شدم ، تلاش می کردند از فشار درس من را دور کنند و به من اطمینان دهند که موفق می شوم.
۹-به نظرتان دریافت برنامه روزانه و تحویل گزارش روزانه تاثیرگذار است ؟
در برنامه های روزانه، مشاور هر روز میزان مطالعه دانش آموز را کنترل می کند و دانش آموز اجازه بی نظم و گسسته درس خواندن را به خودش نمی دهد و به صورت حرفهای تر درس می خواند.
۱۰-بارزترین خصوصیت شما که به نظرتان تاثیر زیادی در پیشرفت شما داشت چیست؟
مصمم بودن ویژگی بارز من است
۱۱-شاید بعضی بعد از دیدن نتیجه کنکور با خودشان بگویند اگر آن کار خاص را انجام نمی دادم یا برعکس آن کار را می کردم،نتیجه بهتری کسب می کردم،در این باره موردی وحود دارد که اشاره کنید؟
اگر از تابستان شروع به درس خواندن می کردم و همینطور تمرکز بالاتری داشتم، نتیجه بهتری می گرفتم.
۱۲-میانگین ساعت مطالعه شما در روزهای مدرسه و روزهای تعطیل چقدر بود؟
بین ۶ تا ۷ ساعت بعد از عید به ۱۴ ساعت و گاهی ۱۵ ساعت هم می رسید.
۱۳-چطور بین برنامه مدرسه و برنامه کنکوری خود هماهنگی ایجاد می کردید؟
برعکس چیزی که عموما فکر میکنند، برنامه های مدرسه و خواندن درسها به صورت تشریحی باعث می شد یادگیری عمیق تری داشته باشم البته از تستی کار کردن غافل نمی شدم. بعضی روزها علاوه بر برنامه کنکورم زمانی را به مطالعه درس هایی که امتحان داشتم یا در آنها ضعف داشتم اختصاص می دادم و آنهارا تشریحی می خواندم.
۱۴-در طول سال کنکور و حضور شما در آکادمی چه تغییراتی در شما ایجاد شد؟
من تا قبل از دریافت برنامه های آقای میرهلی، با کنکوری درس خواندن آشنایی نداشتم و درس ها را بدون مرور و کاملا سطحی یاد می گرفتم که همین باعث می شد بعد از مدت کوتاهی آنهارا فراموش کنم ولی فضایی که آکادمی داشت باعث شد دیدم نسبت به درس خواندن و حتی موفقیت عوض شود.
۱۵-توصیه شما به کنکوری ها؟
توصیه من این است زمانی که هدفشان واقعا جدی شد، مدتی تا کنکور از تفریحاتشان کم کنند و روی کاری که می کنند مصمم باشند و اینکه از انگیزه های تکراری و کلیشهای دوری کنند.
دیدگاهتان را بنویسید