نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

روش بررسی تست ها و تحلیل صحیح آن ها

روش برسی تست ها

مطالعه دارای سه مرحله یادگیری،یادسپاری، یادآوری است.
🔅یادگیری در بیشتر اوقات با تست زنی و بررسی پاسخ تشریحی اتفاق می افتد، پس لازم است توجه ویژه ای به آن داشته باشید. در ادامه انواع تست ها و نکاتی در ارتباط با آن ها را بررسی می کنیم.

تست آموزشی
💎تست های آموزشی به دو نوع تقسیم می شوند.نوع اول تست هایی هستند که در درسنامه به همراه توضیحات برای فهم بهتر مطلب آورده شده اند و حتما باید توسط خود شخص هم پاسخ داده شوند.نوع دوم تست هایی را شامل می شوند که در بین درسنامه ها و یا ابتدای فصل مطرح شده اند.
💎توجه داشته باشید که در تست آموزشی بحث زمان مطرح نیست و شما در تلاش برای یادگیری مطلب هستید و تست ها را به صورت تک به تک تحلیل می کنید.
💎هرچه تست آسان تر باشد، برای آموزش بهتر است پس ترجیحا از یک منبع آسان شروع کنید و به تدریج سطح تست هارا افزایش دهید.

تست پوششی
💎شامل تست های نشان داری هستند که در زمان یادگیری،یکبار آن ها را زده اید و‌ دوباره به آنها پاسخ می دهید.دقت کنید که تست های درسنامه شامل این نوع تست ها نمی شوند.
نگران تکراری شدن سوالات و حفظ شدن آنها نباشید در دروس تکنیکال، حفظ شدن مطرح نیست و در هرصورت باید راه حل را مجددا بررسی کنید.در دروس حفظی نیز باید استدلال رسیدن به جواب را در ذهنتان مرور کنید.(مثل زیست)

تست زماندار
💎زمانی این سبک، تست ها باید زده شوند که شما دو مرحله ی قبلی تست زنی را به خوبی به اتمام رسانده باشید یعنی یادگیری درست و مرور خوبی داشته باشید و مبحث برایتان تثبیت شده باشد.حال میتوانید از تست های جدید استفاده کنید و یا تست های قبلی را در صورت نداشتن تسلط کافی به صورت زماندار بزنید.

💎توجه داشته باشید و باز هم تاکید می کنیم که تست زماندار بخش پایانی کار است و نباید دو مرحله قبلی کم اهمیت در نظر گرفته شوند.

📌در درس دینی در تابستان نیازی به تست زنی نیست ولی در صورت تمایل میتوانید ۵ الی ۱۰ سوال به صورت رندوم انتخاب کرده و به آن ها پاسخ دهید.این تست ها بیشتر برای شناخت شما با تیپ تست های آن است.

تحلیل تست یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن ضعف علمی در خود است‌.
تحلیل  را می‌توانید برای سوالات اشتباه و سوالاتی که به آن ها جواب نداده اید! اجرا کنید اما اگر زمان به اندازه کافی داشتید به سوالاتی هم که پاسخ صحیح داده اید از روی پاسخنامه یک نگاه سریع بیندازید که این روش باعث افزایش تسلط شما در تمامی سوالات خواهد شد.
📌داشتن یک دفتر برای تحلیل سوالات به شما بسیار کمک می کند.
📌برای تحلیل میتوانید از روی پاسخ نامه نکات را یادداشت کنید در این مرحله شما متوجه می شوید که مشکل شما ضعف علمی ،فراموشی اطلاعات،بی دقتی است یا خیر.

📌نکته بعدی سوالات دام دار و نکته دار هستند که توجه بسیار زیادی به آن ها باید داشته باشید.
در این مرحله میتوانید سوالات مهم را نشانه گذاری کنید و در مرور ها از این تست ها استفاده کنید‌.

⭕️از جمله نکات مهمی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

✔️تعدد منبع نداشته باشیم
در مرحله یادگیری سعی کنید از یک منبع استفاده کنی و تا زمانی که تست ها برایتان تکراری نشده سراغ منابع دیگر نروید.

✔️در مرحله یادگیری باید حتما پس از حل هر تست پاسخ تشریحی را بررسی و تحلیل کرد اما در مراحل بعدی مثلا در مرحله کوییز و آزمون زدن می توان تعدادی تست را پشت سر هم بگذارید و پاسخ دهید سپس پاسخ ها چک شود.

✔️ممکن است در مراحل اولیه یادگیری تست زنی و بررسی پاسخ نامه کمی وقت گیر باشه اما صبور باشید پس از زدن چند تست آموزشی جوانب مطلب برای شما جا می افتد و سرعت شما بالاتر خواهد رفت.

✔️در زمان یادگیری زیاد سعی بر نوشتن نکات در دفترچه نکنید اینکار علاوه بر اینکه زمان زیادی از شما خواهد گرفت بعدها هم فرصت مطالعه این چنین موارد را پیدا نخواهید کرد بیشتر سعی کنید در خود پاسخ نامه مطالب مهم تر را مارک کنید(همه پاسخ ها را مارک نکنید،فقط مطالب مهم)تا بعدا در مراحل تست پوششی زدن سرعت شما بالاتر برود و قرار به خواندن تمام پاسخ ها نباشد.

خروج از نسخه موبایل