نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

رموز موفقیت رتبه های برتر و تداوم

رموز موفقیت رتبه های برتر

🔍✍️سوالی که شاید ذهن برخی از شما را مشغول کرده باشد این است که:

❓افرادی که در کنکور رتبه می شوند،از چه مسیرهایی عبور کرده اند
❓چه زمانی راه و روش و هدف خود را پیدا کردند
❓چرا تنها تعداد کمی از داوطلبان رتبه برتر می‌شوند

⬅️شاید شما هم فکر کنید پسِ ذهنِ همه ی رتبه های برتر تصویرسازی های خاصی وجود دارد و همه کسانی که در کنکور موفق به کسب رتبه خوب می‌شوند، فراشناخت بالایی دارند و همگی بسیار باهوشند و حتماً از نظر اجتماعی و خانوادگی با شما تفاوت زیادی دارند ولی اصلاً این طور نیست.
بسیاری از آنها از مدارس سطح پایین بوده اند و شرایطِ معمولی داشته اند و انسان های عجیب و غریبی نیستند.
موضوعِ مهم تداومِ برتری است.
📋📌رتبه های برتر در حال حاضر چند دسته اند:
1️⃣دسته ای که پس از ورود به دانشگاه به اندازه ی قبل عملکرد خوبی ندارند،به عبارتی از همان ترم‌های اول اصطلاحاً “رنگ می‌بازند”.
2️⃣دسته دیگر افرادی هستند که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و اصطلاحاً به آن‌ها “فرار مغزها” می‌گویند.
3️⃣ دسته‌ای هم هستند که بعد از رفتن به دانشگاه همچنان موفقیت‌هایشان را ادامه می دهند؛چه در تحصیل و چه در بقیه زمینه‌ها می‌درخشند. در زمینه‌های اجتماعی تاثیرگذار می شوند که البته تعدادشان خیلی کم است.
❗️در واقع قبولی در کنکور،تک رقمی و رتبه برتر شدن همه چیز نیست.تفکر “باهوش بودن” و “خاص بودن” این افراد نادرست است.
🔆بعضی از داوطلبان به خاطر پشت کنکور ماندن، رتبه نشدن و قبول شدن در رشته و دانشگاهی که دلخواهشان نیست و احتمالاً سطح پایین تری دارد فکر می‌کنند ناتوانند ولی بسیاری از همین افراد وقتی وارد فضای دانشگاه میشوند،مسیرشان را پیدا می‌کنند، شخصیت شان تغییر می‌کند و تاثیرگذار می‌شوند و کارهای بزرگ می‌کنند.
⚜️بنابراین،شخصی بعد از رتبه شدن در کنکور موفقیت هایش ادامه دار می‌شود که،قبل از آن هم انسان فکوری بوده و عمیق فکر می‌کرده.
انسان های سطحی و کسانی که حوصله انجام کاری را ندارند علیرغم موفقیت در کنکور درجا می‌زنند و از تاثیرگذاری در عرصه‌های اجتماعی باز می‌مانند چرا که اهلِ مطالعه و علاقه‌مند به کتاب نیستند (البته منظور صرفا کتابخوانی و علاقه به کتاب نیست منظور اهلِ فکر بودن است).
🔴اکثر دانش آموزان تنها عادت به خواندن کتاب درسی دارند.این افراد در مسیر موفقیت در آینده دچار چالش‌های زیادی می شوند.
🔚نهایتاً اینکه از ویژگی‌های یک رتبه برتر این است که اهل تفکر و فراشناخت است، سطحی با موضوعات برخورد نمی‌کند و درسش را هم به خوبی می خواند و عوامل متفرقه دیگر.

خروج از نسخه موبایل