نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

راهکارهایی برای روزهای منتهی به کنکور

راهکارهایی برای روزهای منتهی

🔸بهتر است مرور مطالب را به دو روز مانده به کنکور موکول نکنیم و از یک هفته آخر مرور را شروع کنیم.
بهترین روش مرور برای هفته ی آخر، مرور به صورت تورقی است.
تورق سریع به معنای ورق زدن کتاب ها بدون هدف نیست!
بلکه به معنای دسته بندی نهایی مطالب داخل ذهن شماست با کمک هماهنگی ذهن و چشمتان است.

✔️نکاتی برای انجام تورق:
1) برای آن که این روش برایتان خسته کننده و یکنواخت نشود میتوانید کمی بازیابی را چاشنی کار‌کنید ولی نه خیلی زیاد که زمان شما را بگیرد.
2)‌فصولی که از آن ها تست های ترکیبی طرح می شود بهتر است با هم مرور شوند.

🔸برای مرور در هفته ی آخر، پیشنهاد ما استفاده از کتاب درسی (خصوصا در دروس زیست، شیمی، دین و زندگی) است؛ بدین صورت که صفحات و شکل های کتاب را در ذهن تان تجسم کنید که بازیابی مطالب را در سر جلسه هم برای شما ساده تر می کند.
برای دروس زیست و دینی بهتر‌ است حداقل دوبار مرور تورقی را داشته باشیم و حتما از روی خود کتاب درسی نه خلاصه ها ،جزوات و همایش ها زیرا در این دو درس باید یک آلبوم ذهنی از متون و داخل زیست از شکل های آن داخل ذهنتان شکل گیرد تا در به خاطر آوردن مطالب سر جلسه به صورت یک جا راحت تر باشید.
در درس دینی روی آیات و پیام های آنها تمرکز‌ویژه ای داشته باشید.

🔸در دروس تکنیکال (ریاضی، فیزیک، مسائل شیمی، گرامر، دستور زبان) باید فقط تست های نشاندار قبلی یا به طور مثال تیپ تست های کتابچه های لقمه مهروماه، مینی میکرو یا جیبی خیلی سبز را مرور کنید؛ به صورتی که: فقط سوال را بخوانید و جواب را برای خودتان توضیح دهید؛
برای مثال در تست خوانی یک تست ریاضی به صورت زیر عمل می کنیم:
باید اول مخرج مشترک بگیریم بعد باید مجهول و معلوم جدا کنیم بعد… ؛ در همین حد کفایت می کند.
ترجیحا دروس تکنیکال را در اوایل هفته و دروس به شدت حفظی مثل لغت و املا،تاریخ ادبیات و زمین شناسی را در انتهای هفته بیشتر مطالعه کنید.

🔸در این هفته به رفع اشکال ،جمع بندی ،پیشروی و تست های جدید الخصوص تالیفی را کنار بگذارید؛
مگر درصورتی که در یک مبحث‌ ساده، یک اشکال خیلی جزئی داشته باشید و بدانید که با اختصاص دادن یک زمان اندک، می توانید به یادگیری برسید و برایتان بازدهی خوبی خواهد داشت.
زیرا با خواندن مطالب جدید زمانی برای تثبیت آن مطالب نمی ماند و در نتیجه نه به مطالبی که قبلا خوانده اید پاسخ می دهید نه به مطالب جدید. بنابر این اگر 80 درصد مطالب را 100درصد یادبگیرید بهتر از آن است که 100 درصد مطالب را 80درصد بیاموزید.

🔸در این بازه ممکن است رفتارهای هیجانی بروز داده شود و برنامه ای که برای یک هفته ی‌خود می چینید کاملا آرمانی باشد. برنامه ای که برای هفته ی آخر دارید آنچنان سنگین نباشد که ساعت مطالعه ی شما رو به طور غیرعادی بالا ببرد، این کار باعث می شود از برنامه ای که صورت دادید عقب بمانید و کاملا به آن عمل نکنید و چون فرصتی برای جبران نیست در روزهای آخر دچار آشفتگی شوید.

🔸در هفته ی پایانی، حتما آزمون های جامع زدن توصیه می شود،با آزمون زدن، مدیریت آزمون را تمرین می کنیم؛ همچنین باعث حفظ ساعت مطالعه ی بالا در هفته ی آخر می شود.

🔸در هفته ی آخر، بهتر است مجددا کنکورهای 97،98 کار شود تا سوال های مهم این دو سال را مشاهده کنید و تست خوانی کنید و همچنین 4 الی 5 بار مهارت آزمون را در تایم کنکور تمرین کنید.

🔸اگر رشته ی تجربی هستید، تست زنی سوالات کنکور رشته ی ریاضی که در روز قبل برگزار شده است کار مفیدی نیست و باعث نگرانی می شود بلکه در صورت تمایل تحلیل سوالات را مشاهده کنید زیرا ممکن است نکاتی را برای شما خاطر نشان کند که در کنکور تجربی هم آمده است؛ اما این موضوع قطعیت ندارد که دقیقا سوالات این دو رشته به یک شکل یکسان است و نباید با دیدن سوالات آن، دچار هیجانات شوید.

🔸بهتر است با عدم تمرکز بر روی عدد تاریخ کنکور، بر خستگی و نگرانی تان غلبه کنید و در واقع از مسیر لذت ببرید و خوشحال باشید.

🔸در هفته ی آخر، درگیر حواشی ای همانند نتیجه ی آزمون چه می شود و… نشوید!

🔸آزمون های هفته ی آخر را حتما در تایم برگزاری کنکوری خود (08:00صبح تا 12:00ظهر) بزنید و شرایط شبیه سازی کنکور (ماسک،لباس و…) را رعایت کنید.

🔸به هیچ وجه درصدهای آزمون های هفته ی آخر را در برنامه های تخمین رتبه نزنید، زیرا هیچ تاثیری بر روی نتیجه ی شما ندارد.و فقط منجر به ایجاد آشفتگی ذهنی برای شما می گردد.

🔸در صورت تمایل در این هفته، صبحانه ای که روز کنکور قصد میل کردن آن را دارید را میل کنید تا بدن شما عادت کند.

🔸تنظیم خواب
بدن شما کاملا عملکرد آگاهانه ای دارد و به خوبی میتواند خودش را با عادت های شما وفق دهد.
شما باید ذهن خود را از ساعت 8 صبح کاملا در وضعیت آماده با حداکثر توانایی خودش قرار گرفته باشد.برای این هدف باید از قبل ذهن را آماده کرد تا خودش را با این شرایط وفق دهد در غیر اینصورت ذهن شما حداکثر کارایی را سرجلسه برای شما نخواهد داشت.
از همین هفته ی آخر سر ساعت 8 شروع به خواندن دروس کنید تا ذهن شما آگاه شود باید در این بازه ذهنتان حداکثر توانایی خود را بروز دهد. عادت های قبل خود را کنار بگذارید و در بازه ی 23 تا 5 الی 6 صبح خواب مفیدی را داشته باشید

🔸اعتماد به نفس یکی از فاکتورهایی است که در کنار تست و مطالعه و مرور در سال کنکور باید وجود داشته باشد تا شما رو به قله ی موفقیت برساند. به ذهن خود،اعتماد کنید و به خودتان و ذهنتان اجازه دهید حداکثر توانایی خود را به نمایش بگذارند.

خروج از نسخه موبایل