نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

علل تقلب در آزمون چیست؟

مطمئنا تمامی شما با معنی تقلب آشنایی دارید. اگر چه تقلب معانی زیادی دارد, ولی منظور ما از تقلب در این مقاله تقلب در امتحان درسی است. شاید کم تر کسی باشد که در امتحان درسی خود تقلب نکرده باشد, اما این به این معنی نیست که این کار خوشایند است.

تقلب در درس و امتحان عادتی بسیار نا خوشایند است و باید ترک شود. اما علل تقلب در آزمون و امتحان چیست؟ تا به حال با خودتان فکر کرده اید که علل تقلب چیست؟ این پرسشی است که ذهن خیلی ها را به خود درگیر کرده است. مطمئنا خیلی ها از خود می پرسند که چرا فرزندان ما به جای درس خواندن به تقلب روی می آورند. برای همین ما تصمیم به نوشتن این مقاله کردیم تا شما را با این موضوع آشنا کنیم. برای همین تا آخر این مقاله با ما همراه باشید, تا شما را با این موضوع آشنا کنیم.

 

 

علل تقلب در آزمون چیست؟

همان طور که در بالا برای شما بازگو کردیم تقلب در امتحان رفتاری بسیار نا خوشایند است و باید ترک شود. اما علل تقلب در آزمون چیست؟ تقلب یک عادت غیر صادقانه و غیر شرافتمندانه می باشد. این عادت ناخوشایند یک نوع دزدی محسوب می شود. اما دزدی در مال نیست بلکه این نوع افراد زحمات اطرافیان را می دزدند. در واقع تقلب در امتحان کوتاه ترین راهی است که فردی برای طریق و رسیدن به مقصود خود انتخاب می کند و سعی دارد با میان بر زدن به جایی برسد که دیگران در سایه کوشش ها و تلاش های مداوم یه آن جا می رسند. کسانی که در مدرسه یا محل آموزشی این عادت نا خوشایند را انجام نمی دهند, در واقع با سعی و تلاش به موفقیت می رسند.

اما کسانی که در امتحان و آزمون خود از تقلب استفاده می کنند, ظرفیت تحمل محرومیت را ندارند. می خواهند هرچه زودتر و سریع تر به درجه و موقعیتی برسند که دیگر افراد عادی از آن برخوردارند. یکی از مهم ترین دلایل علل تقلب در آزمون فشار مدارس و والدین برای افزایش درصد قبولی است.

 

چه می شود که دانش آموزان به تقلب روی می آورند؟

وقتی فشار بر روی دانش آموزان زیاد شود, به ناچار به تقلب روی می  آورند. اما به مرور زمان تقلب در امتحان از نظر ما به یک کار عادی تبدیل شده است. ولی این عادت کاری عادی محسوب نمی شود و می تواند هشدار دهنده باشد. زیرا کسانی که با تقلب در امتحان درسی قبول می شوند, فکر می کنند که در زندگی شخصی هم می توانند با تقلب موفق شوند. مطمئنا شما به هیچ عنوان تمایل ندارید که چنین فرزندانی تربیت کنید. به همین علت باید فرزندان خود را از انجام این کار بازداریم.

علت تقلب ناشی از چیست؟

در یک تعبیر خشن شاید بتوانیم بگوییم فردی که تقلب می کند مانند کسی است که دزدی می کند. اما با شیوه ی دیگر, همانطور که در دزدی پنهان کاری، ترس و  تجاوز به حقوق دیگران وجود دارد در تقلب هم وجود دارد.اما گفته می شود که تقلب می تواند چیزی شبیه دروغگویی باشد. اگر دانش آموزی با تقلب در یک امتحان نمره خوبی کسب کند دیگر نمی تواند این عادت را ترک کند, و هر چقدر هم تنبیه شود باز هم این کار را تکرار می کند. بدین ترتیب باید این مسئله به صورت ریشه ای حل شود.

روان شناسان اعتقاد دارند که تقلب یک بیماری روحی شخصیتی است و عوامل تقلب می تواند زیان بار باشد. بدین ترتیب روان شناسان در این راستا مطالعه کرده اند و فهمیده اند

که تقلب در آزمون تنها برای دو دلیل صورت می گیرد

 1-فشار ها و انتظاراتی که بر دانش آموزان برای کسب موفقیت وارد می شود

2- بر آورد دانش اموزان از احتمال گیر افتادن او در جریان تقلب .بنابر این معلم برای به حداقل رساندن تقلب می تواند اقدامات متعددی را انجام دهد.

 

جلوگیری از عوامل تقلب در آزمون

در قسمت بالا برای شما علل تقلب در آزمون را شرح دادیم. حالا می خواهیم در این قسمت از مقاله پاسخ پرسشی را بررسی کنیم که مطمئنا برای خیلی از شما سوال است. چگونه از تقلب کردن فرزندمان جلوگیری کنیم. این نگرانی و دغدغه برای خیلی از والدین پیش آمده است, و تقریبا نصف آمار تقلب والدین عامل آن ها هستند.

برای مثال برخی از والدین به جای دانش فرزندشان صرفاً به نمرات وی تکیه کرده و چنان چه نمره ممتاز یا قابل قبولی نگیرند، مرتب او را با دیگر دانش آموزان مقایسه و سرزنش می کنند. این کار بر روی روح و روان فرزندان تاثیر  می گذارد و آن ها را وادار به تقلب می کند. یا حتی در برخی از موارد دیگر معلمان مدرسه با فشار بر دانش آموزان برای کسب نمره قبولی آن ها را وادار به تقلب می کنند. بدین ترتیب دانش دانش آموزان برای کسب نمرات خوب ولی غیر واقعی شروع به تقلب کردن می کنند.

نتیجه تست عوامل تقلب در آزمون به زبان پرسنل مدارس و آموزشگاه ها

عوامل تقلب و نکات دیگر را در بالا برای شما بازگو کردیم. حالا در این قسمت از مقاله می خواهیم نتیجه یک تست را به شما بگوییم. یک تیم خبرنگاری تصمیم به انجام ضبط یک خبر کردند. آن ها به بک مدرسه رفتند و از مدیر ها و معلمان سوالی پرسیدند. علل تقلب در آزمون توسط دانش آموزان چیست؟ آن ها در جواب این پرسش پاسخ های بسیار جالبی دادند. که ما چند نمونه از آن ها را برای شما گرد هم آورده ایم.

 

 

 

 

 

 

ترفند تقلب نکردن

 

 

 

جمع بندی

و در نهایت مقاله علل تقلب در آزمون به پایان رسید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

با ما همراه باشید

خروج از نسخه موبایل