تاثیر خواب بر بالا رفتن کیفیت و کمیت مطالعه

تجربه شخصی ما نشان می دهد وقتی شما تا دیر وقت بیدار می‌مانید، مدت زمان بیشتری باید بخوابید تا هنگام بیدار شدن سرحال باشید.
برای مثال هنگامی که 12 شب بخوابید و 6:30 صبح بیدار شوید، کاملاً سرحال هستید درحالی که اگر همان میزان خواب را در ساعات 2 بامداد تا 8:30 صبح داشته باشید، وقتی بیدار می شوید دیگر مثل قبل سرحال نیستید و احساس خواب‌آلودگی دارید حتی اگر هم این احساس را نداشته باشید، در طول روز انرژی کمتری دارید.

قبلا هم اشاره کرده ایم که خیلی از مسائل، از لحاظ ظاهری خوب بنظر می رسند اما ماهیت خوبی ندارند درست مثل بحث غذا. غذاهایی مثل فست فود ها خوشمزه تر هستند و رغبت بیشتری به خوردن آنها داریم اما می دانیم که از نظر ارزش غذایی قابل قیاس با غذایی مثل آش نیستند درحالی که اکثرا آش را دوست ندارند.
درمورد خواب هم باید گفت خیلی از ما دوست داریم شب بیداری داشته باشیم و دوست نداریم صبح زود بیدار شویم و برایمان عذاب آور است ولی در عین حال، هم از نظر تجربی و هم از نظر علمی تایید شده است که خواب شب باید سر وقت باشد تا در روز بازدهی بهتری داشته باشیم.

پس بی راه نیست اگر بگوییم خواب به موقع در شب، تنظیم خواب و تنظیم غذا و حتی ورزش(در حد معمول و نه حرفه ای) در سال کنکور بسیار اهمیت دارد.

اکثر کسانی که تک بعدی هستند و فکر می‌کنند اگر صبح تا شب کتاب را باز کنند، همه چیز خوب پیش می رود،با این روند کم می آورند و به مشکل بر می خورند و به همین دلیل ما روی سه موضوع «ورزش_ غذا_خواب» بسیار تاکید داریم
و می بینیم متاسفانه اکثرا این موضوعات فراشناختی مهم را جدی نمی‌گیرند.

خواب تنظیم شده، به موقع و کافی تاثیر زیادی در بالا رفتن ساعت مطالعه هم به طور کیفی و هم کمی دارد.

دانلود

80%
Awesome
  • Design