نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

چگونه می توان سر کلاس حضور پر بازده داشت؟

چگونه میتوان سرکلاس حضور پر بازده داشت

آموزش مجازی از آن دست آموزش هایی است که با وجود ضعف هایی که دارد می تواند مشکل بسیاری از استعدادها را حل کند. به این صورت که دانشگاه های بزرگ جهان به این سمت سوق پیدا کنند و در کنار کلاس حضوری، آموزش مجازی هم ارائه شود.

✅ اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید داشتن تمرکز کافی سر کلاس است.
تمام تمرکز خودتان را روی یادگیری از زبان استاد و معلمتان بگذارید.

🔰برای افزایش تمرکز🔰

۱) با معلم خود در پرسش و پاسخ های کلاسی شرکت کنید و در کلاس حضور فعال داشته باشید.

۲)از سوال پرسیدن نترسید اگر‌ جایی از مبحث را متوجه نشدید در همان کلاس سوال بپرسید و با کوهی از ابهامات از کلاس خارج نشوید.

۳) سر کلاس ریاضی، زیست نخوانید. در این صورت نه ریاضی را متوجه می شوید نه زیست. علاوه بر آن خستگی‌ شما را دو چندان می کند و برای کلاس بعد نیز انرژی کافی نخواهید داشت.

۴)جزوه بنویسید و نکات مهم را یادداشت برداری کنید. البته زیاد درگیر نوشتن جزوه ی تمیز و رنگی‌ نشوید و با سرعت بالا مهم ترین نکات را یادداشت کنید.

۵) در صورت امکان علی الخصوص دروس مهم تر را پیش خوانی کنید.۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان بگذارید و مطلبی که قرار است تدریس شود گذرا مطالعه کنید به تیترها و عناوین کلمات کلیدی توجه کنید .هدف این نیست که صفر تا صد مبحث را یاد بگیرید‌، با این کار یک ذهنیت از درس مورد نظر خواهید داشت و با تدریس معلم بلافاصله آن را یاد می گیرید و ایضا از معلم در کلاس جا نمی مانید.

✅ یادگیری در خود کلاس می تواند کار شما را در مطالعه خارج از کلاس راحت تر کند طوری که سرعت یادگیری شما را افزایش می دهد و از شما زمان کمتری می گیرد. سعی کنید در کلاس مطلب را متوجه شوید و در خانه بیشتر وقت خود را به تکرار و تمرین بگذارید.

✅نظم و زمان بندی درس خواندنتان را تنظیم کنید و اجازه ندهید مجازی بودن کلاس ها باعث بی نظمی در بحث خواب و درس خواندن شما شود.

✅آموزش آنلاین میتواند باعث صرفه جویی در زمان شما شود زیرا رفت و آمد و مشکلات دیگر کلاس های حضوری را ندارد. و این باعث میشود بخش زیادی از زمانتان ذخیره شود.
بنابراین سعی کنید از کلاس های مجازی، حداکثر استفاده و بازدهی مطلوب را داشته باشید و نگذارید اتلاف وقت بیشتری از جانب گوشی و فضاهای مجازی و حواشی دیگر حین کلاس آنلاین داشته باشید

✅ برای یادگیری درس مورد نظر هدف داشته باشید. مثلا آن درس را در کنکور ۱۰۰ بزنم یا نمره ی بالای ۱۹‌ بگیرم.

✅تا حد امکان در کلاس حضور داشته باشید و از غیبت خودداری کنید. مطالب را پیوست با کلاس یاد بگیرید و جلو بروید.تا حد امکان از کلاس عقب نیفتید تا مطالب هر جلسه را بتوانید در خود کلاس متوجه بشید.

✅برای حضور در جلسه جدید حتما مباحث جلسه قبل را خوانده باشید.

خروج از نسخه موبایل