چگونه مدیریت زمان می‌تواند به ما ضرر برساند؟

چگونه مدیریت زمان می‌تواند به ما ضرر برساند؟

🔷 مدیریت زمان از اهمیت بالایی برخوردار است اما زمانی که موجب اضطراب نرسیدن به برنامه یا کمال‌پرستی می‌شود، می‌تواند به ما ضرر برساند. طبق تفکر سیستمی، ما نمی‌توانیم کاری را که باید در فشرده‌ترین حالت ممکن و با رعایت قانون پارکینسون حداقل در یکساعت انجام شود را در نیم‌ساعت انجام دهیم. این‌ کار اصلا منطقی و امکان‌پذیر نیست.

🔷 مدیریت زمان یعنی استفاده از تک تک ثانیه‌ها در راه رسیدن به یک هدف. در این میان یک‌سری تدابیر و مهارت‌ها و فنون را می‌توانیم به کار بگیریم تا همان کار را با بهره‌وری بالاتر انجام دهیم. مدیریت زمان به معنی این است که بهترین کاری که می‌توان در زمان حال انجام داد را با حفظ آرامش خود انتخاب کنیم و پیش ببریم.

🔷 پس از ناقص بودن برنامه، با توجه به اینکه تمام تلاش خود را کرده‌اید و زمان را تلف نکرده‌اید اما برنامه ناقص مانده و به تمام آن نرسیدید، سعی کنید بدون خودتخریبی و با احترام به خود، از خودتان بپرسید که مشکل در کجا بوده و سعی کنید صرفا آن را در روزهای دیگر تکرار نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید