نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

کامل ترین فهرست منابع کنکور هنر به توصیه امیر میرهلی

کامل ترین فهرست منابع کنکور هنر به توصیه امیر میرهلی - مشاوره کنکور هنر

فهرست کامل منـــابع کنکور هنـــر

■درک عمومی هنر: 

در درس چالشی درک عمومی هنر، در مرحله ی اول باید تمرکز خود را بر روی کتب هنرستان و وزارتی بگذارید. مهم ترین منبع درک عمومی کتب هنرستان هستند و داوطلب باید متن دقیق کتاب را حفظ و برای خود تحلیل کند.

در بین منابع آزاد، دایره المعارف رویین پاکباز مهم ترین به شمار می آید و داوطلب می تواند از این منبع به عنوان مرجع استفاده کند و سعی کند چکیده مداخل مهم را نیز مطالعه کند.

تصاویر این منبع بسیار مهم بوده و در دروس دیگر مانند خلاقیت تصویری نیز موثر خواهد بود.

کتاب های تستی و جامع درک عمومی هم کمک کننده هستند و  می تواند برای جمع بندی منابع پراکنده هنرستان مفید باشد.

□درک عمومی ریاضی و فیزیک: 

برای این درس مهم ترین و بهترین مرجع ، کتب آموزشی و کمکی هستند. داوطلب می بایست پس از مطالعه کامل درسنامه، به زدن تست بپردازد و اهمیت تست زنی را در ریاضی فراموش نکند.

■ترسیم فنی: 

علاوه بر کتب کمک آموزشی که در فایل ذکر شده است، مطالعه دقیق کتاب ترسیم فنی و نقشه کشی معماری، مناظر و مزایا و …، در ترسیم فنی بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

□خلاقیت تصویری: 

برای شروع مطالعه ی خلاقیت تصویری به داوطلبین توصیه می شود که کتب هنرستان را مطالعه کنند. همان طور که بار ها اشاره شد، پایه و اساس تحلیل تصاویر و شناخت عناصر در این کتب قرار دارند. تصاویر و زیرنویس ها را به خاطر بسپارید و تکنیک هارو به خوبی از هم تفکیک کنید. منابع آزاد نیز در درس خلاقیت تصویری مهم و تا حدی ضروری هستند و به شما کمک می کنند علاوه بر مباحث اولیه که در کتب هنرستان آموختید، دیدگاهتان گسترده تر شود و تحلیل تصاویر را بهتر بیاموزید.

کتبی نیز وجود دارد که خلاصه ی منابع ازاد را در خود جای دادند ( مانند جامع تصویر خلیل مشتاق، دو جلدی تصویر مجید آزاد بخت و …)

■خلاقیت نمایشی:

برای درس خلاقیت نمایشی به طور مشخص کتابی در هنرستان وجود ندارد که تاریخ تئاتر و سینما را از اول تعریف کند و کل مباحث را پوشش دهد.  به همین علت پیشنهاد می شود که کتب جامع و کمکی را انتخاب و مطالعه بنمایید. علاوه بر این، از اهمیت کتب ماسک و گریم، طراحی صحنه و … که به طور معمول منبع طرح سوال کنکور سراسری هستند نیز صرف نظر نکنید. مطالعه دانش های فنی رشته پویا نمایی و منابع جدید که در فایل معرفی شد، بسیار راهگشا خواهد بود.

منابع ازاد نمایشی معمولا سنگین هستند، با توجه به این موضوع، مطالعه آن برای داوطلبین زیر گروه ۴ توصیه می شود.

□خلاقیت موسیقی:

در موسیقی تقریبا وضعیتی مشابه در درس خلاقیت نمایشی را داریم و در بین کتب هنرستان، منبعی که تئوری موسیقی غرب را اموزش دهد وجود ندارد‌. به همین علت کتاب های جامع کمکی مانند کارنامه و … مفید است و در کنار آن سازشناسی های وزارتی نیز مطالعه شود. موسیقی، بخشی تکنیکال دارد که لازمه ی یادگیری آن، کار کردن تست است‌.

■خواص مواد: 

به جز یک سری کتب مشخص مانند شناخت مواد و مصالح، مواد شناسی چاپ و …، منابع خواص مواد بسیار گسترده است. بنابراین تهیه کردن منبعی جامع مانند مبتکران و .. بهتر است و دانش آموز  را دچار آشفتگی نمی کند.

دانلود کامل ترین فهرست منابع کنکور هنر به توصیه امیر میرهلی

[wp-embedder-pack width=”100%” height=”1080px” download=”all” url=”https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2020/12/کامل-ترین-فهرست-منابع-کنکور-هنر-به-توصیه-امیر-میرهلی.pdf”][/wp-embedder-pack]

[wp-embedder-pack width=”100%” height=”1080px” download=”all”][/wp-embedder-pack]

خروج از نسخه موبایل