لوگو امیر میرهلی
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • مصاحبه ها
  • ویدیو ها
  • پایگاه دانش
  • پرسش و پاسخ
  • درباره ما
  • کانال تلگرامی
منو
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • مصاحبه ها
  • ویدیو ها
  • پایگاه دانش
  • پرسش و پاسخ
  • درباره ما
  • کانال تلگرامی
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • ویدیوها
  • پایگاه دانش
  • پرسش و پاسخ
  • درباره ما
  • کانال تلگرامی
منو
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • ویدیوها
  • پایگاه دانش
  • پرسش و پاسخ
  • درباره ما
  • کانال تلگرامی

پیامدهای انگیزه بخشی احساسی به دانش آموزان

۱۳۹۸/۰۹/۱۸
Posted by سردبیر
دسته‌بندی نشده
2.27k بازدید
پیامد های انگیزه بخش احساسی

درباره موضوع تعریف و تمجید باید با احتیاط صحبت کرد.

نظر من این است که توجه بسیار زیاد از سوی مشاور به دانش آموز،او را تباه می کند و حتی انگیزه بخشی هم اگر از حد خود بیشتر شود، باعث می شود که دانش آموز کم کار شود و این روابط صمیمی ، تمرکز ذهنی فرد را از هدف دور می کند و حس جنگجویی او برای به دست آوردن هدف را از بین می برد و یا کمرنگ می کند چون حس می کند به هدف خود رسیده است.

وجود یک فاصله محافظه کارانه بین مشاور و دانش آموز از حیث زبانی برای مثال در استفاده از اصطلاحات« افرین، عالی هستی، بهترین و برترینِ من هستی و…» ضروری است چرا که این عبارات در دانش آموز ایجاد انتظار می کند از این جهت که احساس نیاز همیشگی به شنیدن این عبارات دارد و همچنین دانش آموز، باری سنگین بر دوش خود احساس می کند و فکر می کند که اگر روزی کم کاری کنم، مشاورم دیگر روی من حساب نمی کند و تمام این موارد استرس زا هستند.
در شرایطی که دانش آموز واقعا خوب کار کند تشویق کردن،خوب است اما زیاد شدن این تشویق ها درست نیست و اثر خود را از دست می دهد.
در روانشناسی، یک سری نیاز ها و حس های انگیزه بخش وجود دارند.
یکی از نیاز های انگیزه بخش، نیاز به اعتماد به نفس است به این معنا که انسان ها از دیگران انتظار احترام دارند یعنی سایر هم نوعان آن ها را به خاطر وجود خودشان مورد احترام قرار دهند نه به خاطر جایگاه اجتماعی آن ها.
در روانشناسی جامعه ی خودمان می خوانیم که سرکوب اعتماد به نفس در جامعه ی ما تبدیل به بحث دغدغه برانگیزی شده است.
برای مثال معلم باید دانش آموز خود را و یا مدیر باید کارمند خود را از جهت هم نوع بودن مورد احترام قرار دهد و بداند که در هر جایگاهی وظیفه ی خدمت رسانی را بر عهده دارد.
درباره این موضوع کتابی را معرفی می کنم تحت عنوان«تکوین منش در جهان نابرابری ها از ریچارد سنت ، ترجمه ی بهنام ذوقی»
امروزه متاسفانه نیاز انگیزه بخشی انسان که اعتماد به نفس و احترام است درحال سرکوب شدن است.در این شرایط باید با احتیاط لازم به دانش آموز اعتماد به نفس بدهیم و احترام بگذاریم‌ که در این باره ان شاءالله مفصل صحبت خواهیم کرد.

دانلود

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور 1400

راهکارهای عدم پیشرفت در آزمون های آزمایشی کنکور

اهمیت مرور قبل از آزمون

معرفی راهکار هایی برای پایبندی به برنامه درسی

راهکارهای طلایی سحرخیز بودن

کامل ترین فهرست منابع کنکور هنر به توصیه امیر میرهلی

قدیمی تر مصاحبه با زهرا نادی رتبه 885 منطقه 3 کنکور 98 و قبولی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار روزانه نیمسال اول
جدیدتر منزوی شدن در راستای خودشکوفایی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

کانال امیر میرهلی را دنبال کنید
کانال تلگرام امیر میرهلی
کانال کتابخانه فراسوی دانش را دنبال کنید
فراسوی دانش
کانال کنکور هنر امیر میرهلی را دنبال کنید
هنر
کانال کنکور انسانی امیر میرهلی را دنبال کنید
انسانی
جهت ثبت نام در آکادمی و مشاوره کنکور به آیدی موردنظر پیام دهید.
منشی

امروز مفتخریم با نزدیک به ده هزار محتوای آموزشی و سمینارهای رایگان در زمینه موفقیت، روش مطالعه و … در تمامی رشته ها به صورت مجازی و در تمامی نقاط کشور، عدالت آموزشی را نه در حرف بلکه در عمل اثبات کرده و با سیستم و روش و منش دانشگاهی و به دور از رفتارهای خارج از عرف و فضای رقابتی مسموم و ادبیات سخیف عمل نموده ایم.

مجوز نشر دیجیتال امیر میرهلی
برترین مشاور کنکور - امیر میرهلی

امروز مفتخریم با نزدیک به ده هزار محتوای آموزشی و سمینارهای رایگان در زمینه موفقیت، روش مطالعه و … در تمامی رشته ها به صورت مجازی و در تمامی نقاط کشور، عدالت آموزشی را نه در حرف بلکه در عمل اثبات کرده و با سیستم و روش و منش دانشگاهی و به دور از رفتارهای خارج از عرف و فضای رقابتی مسموم و ادبیات سخیف عمل نموده ایم.

مجوز نشر دیجیتال امیر میرهلی
همایشهای آنلاین دکتر امیر میرهلی در ارتباط با مشاوره کنکور سراسرسی
ثبت نام مشاوره کنکور روزانه
به نسخه موبایل بروید