نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

نحوه وارد کردن تست در پاسخنامه

نحوه وارد کردن تست در پاسخنامه کنکور

مهم‌ترین قسمت هر آزمون تستی؛ وارد کردن گزینه‌های مورد نظر شما به صورت کامل و دقیق در پاسخنامه است. در واقع اگر در این مورد دقت کافی نداشته باشید، تلاش‌های شما برای درس خواندن و آن زمانی که برای آن صرف کرده‌اید از دست خواهد رفت. حتی در برخی اوقات می‌تواند باعث به هم خوردن زمانبندی آزمون شما شود. و حتی ممکن فرصت کافی برای پاسخگویی برای بقیه سوالات را نداشته باشید. پس نیاز است که کاملا دقیق و اصولی با این موضوع برخورد کنید. در سایت مشاوره کنکور دکتر امیر میرهلی به شما عزیزان خواهیم گفت که چگونه جواب‌های مورد نظر خود را در پاسخبرگ وارد کنید. البته این کار بستگی به فرد دارد و طریقه‌ی وارد نمودن هر یک از داوطلبان ممکن است با هم متفاوت باشد. با ما همراه باشید.

تست‌ها را چگونه در پاسخنامه وارد کنم؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان یک مسئله مطلق را در نظر گرفت و به همه دانش آموزان یک پاسخ داد. اما می‌توان گفت که اکثریت دانش آموزان جواب‌های خود را به صورت تک به تک در پاسخبرگ وارد می کنند. و نحوه پسندیده و درست نیز همین تک به تک وارد کردن است. چرا؟ به دو علت زیر:

وارد کردن تک به تک گزینه‌ها

بهتر است پاسخ‌ها به صورت تک به تک وارد پاسخنامه شود. البته در این رابطه نمی‌توان گفت که همه مطلقا همین کار را انجام دهند. تصمیم با شما است که بعد از تمرین آزمون‌های متوالی در خانه، بهترین روش را انتخاب کنید و به کار ببندید.
اما بر اساس نظر سنجی‌های صورت گرفته بالای 80 درصد از این روش استفاده می کنند. و پاسخ تست ها را یک به یک وارد پاسخنامه می کنند. و بنده -دکتر امیر میرهلی- هم سر جلسه کنکور های مختلف تمام پاسخ ها را به صورت یک به یک وارد پاسخنامه کردم و همواره در این امر هم از نظر دقت و هم از نظر سرعت و هم از نظر مدیریت زمان موفق بوده‌ام همچنین باور هم دارم این روش باعث افزایش دقت می شود. حقیقتا هم بنده و هم دانش آموزان از این روش اطمینان لازم را داریم، در واقع آن را امتحان کرده و از آن نتیجه گرفته‌ایم.

شماره سوال را مدام با خود تکرار کنید

تکرار مداوم شماره سوال و جواب آن تا وارد کردن در پاسخنامه، مانع از بروز اشتباهات عمودی و افقی خواهد شد. بارهای پیش آمده است که داوطلبی به درستی سوالی را جواب می‌دهد. اما هنگام وارد کردن جواب خود به پاسخبرگ سهل انگاری یا اشتباه می‌کند و این باعث می‌شود که کلا آن سوال را از دست بدهد. از جمله این بی دقتی‌ها همان اشتباهات عمودی و افقی در وارد کردن جواب تست‌ها به پاسخبرگ‌ باشد. پس در این مورد دقت کافی را داشته باشید.

زمان گیری وارد کردن تست‌ها به پاسخبرگ

موضوع دیگر این است که شما هنگامی که می‌خواهید پاسخ تست‌ها را درس به درس یا 10 تا 10 تا وارد کنید؛ عملا دو نوع زمانگیری باید انجام بدهید یک نوع زمانگیری حل تست و نوع دیگر زمانگیری برای وارد کردن پاسخ‌ها در پاسخنامه آزمون خود. اما زمانی که به صورت یک به یک جواب‌ها را وارد می‌کنید دیگر نیاز نیست زمانی برای وارد کردن تست در ذهنتان داشته باشید. بنابراین ذهنتان از این مسئله رها می‌شود و با یک زمان پیش می‌رود.

به طور مثال: اگر تستی یک دقیقه زمان دارد. 10 ثانیه صرف خواندن صورت سوال، 5 ثانیه برای وارد کردن جواب در پاسخنامه و باقی زمان هم صرف حل کردن تست می‌شود. ولی اگر از روش اول استفاده کنید یک زمان را نیز باید برای وارد کردن پاسخ‌ها در پاسخنامه به صورت مجزا در نظر بگیرید. با این حال حتی ممکن است با کمبود زمان مواجه شوید. و یا حتی دائم استرس اینکه ممکن است با کمبود زمان وارد کردن پاسخ‌ها در پاسخنامه مواجه شوید؛ همراه شما است. یا این کار ممکن است منجر به رها کردن درس و اختلال در زمان بندی شود.

تندخوانی صورت سوال اهمیت زیادی دارد!

در رابطه با وارد کردن جواب به پاسخبرگ؛ عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد. از جمله تندخوانی صورت سوال برای حل سریع آن سوال. این مورد فرد به فرد تفاوت دارد زیرا ممکن یک نفر به قولی دست او سریع‌تر و تندتر باشد در نتیجه سریع‌تر هم می‌تواند جواب را وارد کند. یا فردی ممکن است تندخوانی بلد باشد و سریع‌تر می‌خواند. اما چیزی که وجود دارد این است که این عوامل خیلی مهم است و ما هر چقدر هم تمرین کنیم که جواب‌ها را سریع‌تر در پاسخبرگ وارد کنیم در کنکور خیلی برایمان در مفید و به سود ما است.

آیا تست زمان دار برای سریع‌‌تر شدن بزنم؟

برای اینکه دستتان سریع‌تر شود و به نوعی بتوانید تند‌تر تست‌ها را وارد کنید؛ دلیلی نیست که حتما تست زمان دار بزنید.(البته بستگی به بازه زمانی مطالعه شما دارد. که برای دوران پس از عید توصیه می‌شود که این کار انجام شود.) در واقع و به طور کلی این را نمی‌توانیم بگوییم که تست زمان دار زدن اصلا تاثیری ندارد! موضوع مهم و قابل بحث‌ این است که شما بتوانید از الان تندخوانی صورت سوال، تندخوانی پیدا کردن سریع جواب و همچنین تندخوانی وارد کردن آن به پاسخبرگ را رعایت کنید.

در وارد کردن تست‌ها به پاسخبرگ سریع نیستم، چه کنم؟

تجربه‌های رتبه‌های برتر

طبق تجربه‌های رتبه برترهای سال‌های گذشته، ممکن است آن‌ها نیز در تایم بازگشت و وارد کردن جواب‌ها دچار شک شده باشند. و پاسخ درست به نادرست تغییر یابد. که بارها هم در این مورد صحبت شده است که پاسخی که اول می‌دهید به احتمال 80 تا 90 درصد درست است. پس به آن اعتماد کنید. و جواب را تغییر ندهید. در هر صورت این روش‌ها را باید تمرین و تکرار کنید. در فرصت فوق العاده‌ای که پیش رو دارید بهترین روش را انتخاب کنید. و در نهایت آن را به کار بگیرید حتی در آزمون‌هایی که در منزل کار می‌کنید جواب‌ها را در پاسخنامه وارد کرده که سر جلسه آزمون با مشکل مواجه نشوید.

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/04/Amirmirhelli.mp3?_=1

صحبت پایانی …

اگر به طور کلی و خلاصه بخواهیم یک جمع بندی از موضوع داشته باشیم؛ بهتر است و حتی پیشنهاد می‌شود که سوالات آزمون را به ترتیب دفترچه پاسخ دهید. هنگام وارد نمودن جواب‌ها به پاسخنامه حتما شماره سوال را با خود چک کنید. و برای پر‌‌ نمودن گزینه‌ها از مداد نرم استفاده کنید.
البته این مطالبی که ذکر کردیم کاملا بستگی به هر فرد دارد که ترتیب دفترچه را برای خود شخصی سازی نماید. ولی ما در اینجا کاری که اکثر رتبه برترها انجام داده‌اند و از آن نتیجه گرفته‌اند و همچنین بر اساس نظر آقای دکتر امیر میرهلی به بررسی این موضوع پرداختیم. هرگز فراموش نکنید که وقتی در خانه آزمون می‌دهید، تست‌ها را در پاسخبرگ وارد کنید تا تمرین مناسبی را در این راستا داشته باشید. همچنین شما مخاطبان عزیز می توانید با مراجعه به بلاگ آکادمی کنکوری دکتر امیر میرهلی، لیستی از مقالات بسیار کاربردی دیگر را نیز مطالعه کنید.

خروج از نسخه موبایل