نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

اهمیت جامع سراسری

همانطور که می دانید اهمیت جامع سراسری در ایام نوروز به صورتی است که به مطالب کنکور قبلا خوانده شده‌اند می‌پردازند. هدف از مطالعه دوباره مطالب خوانده شده، بازیابی مطالب در ذهن دانش آموز است.  اغلب دانش آموزان و داوطلبان در این دوران شروع به بازخوانی کتاب‌های درسی خود و همچنین تست زنی می‌کنند، که می‌توان گفت به دلیل حجم بالا درس‌ها این کار بسیار زمان بر و بی‌فایده است و از طرفی دیگر چیزی به علم دانش آموز اضافه نمی کند.  

 

 اهمیت جامع سراسری برای دوران پس از عید

روش پیشنهادی گروه ما که دانش آموزان رتبه های برتر ما نیز از اثرات مفید آن بهره فراوان برده‌اند، این است که ابتدا تست‌های انتخابی را حل کرده و سپس مطالب فراموش شده را مطالعه کرده و نقاط ضعف را تقویت کنیم. تست های منتخب (یعنی تست‌هایی با تعداد کم که شامل انواع سوالات کنکور است و مطالب مهم را پوشش می‌دهد) هنگام حل این تست‌ها، بخشی از مطالب در طول تفکر شما برای حل مسئله بازیابی می شود.

همین امر باعث می‌شود مطالب به طرز شگفت‌ انگیزی به یاد ماندنی باشد. . همچنین با حل این تست‌ها می‌توانید نقاط قوت و ضعف و مطالبی را که فراموش کرده‌اید در مطالعه روی این مباحث تمرکز کنید را بیابید.

 

 

 

لزوم برنامه ریزی از عید تا کنکور

اهمیت جامع سراسری یعنی استفاده از زمان‌هایی که بقیه داوطلبان از آن استفاده نکرده‌اند و این یکی از دلایل موفقیت سال گذشته بوده است، چرا که داوطلبان سرعت و مطالعه ی بیشتری نیز داشته‌اند. یکی از ایام سر نوشت ساز و مهم برای داوطلبان تعطیلات نوروز می‌باشد، که به آن عصر طلایی نیز گفته می‌شود.

اکثر دانش آموزان در این چند ماه آخر ساعات مطالعه ی خود و حجم مطالب یا به عبارتی دیگر بحث کیفی خود افزایش می‌دهند، که این روش کیفیت مطالعه را کاهش داده و نیاز به مرور مکرر دارد. با فرا رسیدن این دوره از کنکور تقریبا همه داوطلبان به اشتباهات و مشکلات خود پی برده‌اند و در این مدت داوطلبان همه چیز را در کنکور اعم از آزمون و خطا تا انواع منابع مطالعاتی، آزمایشی تست کرده‌اند. و خطا را می‌توانند به خوبی تشخیص دهد.

در این دوران متوجه خواهی شد که چه چیزی باعث بالا رفتن تمرکز شما می شود و چه چیزی موجب حواس پرتی تان و می توان گفت با خود بیشتر آشنا خواهید شد و درک تان از موفقیت بیشتر می شود و همچنین تصمیم گیری آسان تر خواهد شد و نتیجه ی بهتری دریافت می کنید.

 

چگونه در تعطیلات عید درس بخوانیم؟

دوره عید معمولا از 25 اسفند شروع می شود و تا 14 فروردین ادامه دارد، در صورت استفاده صحیح، شامل (حداقل) 12 روز مطالعه خواهد بود. در حالی که داوطلبان  در این 12 روز مطالعه (که از 7 روز استراحت نیز برخوردار است) می توانند 10 ساعت مطالعه کنند که به طور کلی حدود 120 ساعت است.

شاید شما هم به این موضوع فکر کنید، که با مطالعاتی که در طول سال داشته اید باید استراحت کنید، اما لازم است بدانید که اکثر رقبای شما در این دوران مشغول درس خواندن هستند و اگر شما هم این کار را نکنید از آن ها عقب می مانید.

 

 

 

 

مزیت های درس خواندن در این دوران جامع سراسری

 

1- آمادگی مطالعه شما کاهش نمی یابد:

دونده ای را تصور کنید که برای مسابقه آماده می شود و شبانه روز کار می کند. اما اگر 10 روز یا بیشتر تمرین را کنار بگذارد، آمادگی بدنی اش پایین می آید. حتما برای شما هم پیش آمده که در سال های گذشته به دلیل درس نخواندن در ایام عید یا تابستان بعد از شروع مجدد درس خواندن احساس می کردید کار سختی در پیش دارید اما در سال های اخیر به دلیل عدم حساسیت خاص روی این موضوع این مشکل پیش نمی آمد.ولی در سال کنکور ارزش لحظه ها بسیار بالا و تعیین کننده است.

2 – خودتان را ارزیابی می کنید:

مطالعه و مرور باعث می شود که متوجه بشید در کدام سمت درس به مشکل می خوررید و مطالب را یاد نمی گیرید.

با این کار می توانید به آن بخش مراجعه کرده و با مرور دیگر سعی در یادگیری مجدد آن مطلب بپردازید

 

 

برنامه ریزی برای دوران بعد از عید

همانطور که گفته شد باید دوران طلایی عید را به بهترین نحو انجام داد. حالا که به مرحله ای رسیده اید که خودتان را و همچنین کنکور و منابع آن را می شناسید، یک برنامه ریزی کافی است تا عدد را در مسیر درست قرار دهید تا بتوانید از تمام 120 ساعت ذکر شده استفاده کنید.

 

 

عید بسیار طلایی و مناسب برای سه گروه دانش آموز است:

دانش آموزان کنکوری که از برنامه درسی خود عقب هستند و به دنبال جبران آن هستند. یا افرادی که تا آخرین لحظه خوب درس خوانده اند و به دنبال جمع بندی و مرور مطالب هستند.

 

 

 

دانش آموزان سوم که قصد مرور دروس را دارند

برای برنامه ریزی عید ابتدا شرایط منزل خود را در نظر بگیرید. حتما برای تفریح ​​خود برنامه داشته باشید و با خانواده هماهنگ کنید. اگر خانواده پرجمعیت هستید یا زیاد به خانه خود می آیید، می توانید از کمپ های مطالعه استفاده کنید.یا می توانید به کتابخانه بروید و اگر خانه شما خلوت است، می توانید آنجا را برای تحصیل انتخاب کنید. در نهایت باید مطالعه مفیدی بین 10 تا 12 ساعت داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

نکات طلایی برای دوران بعد از نوروز(جامع سراسری)

برخی معتقدند تعطیلات عید فرصتی طلایی برای جبران خلأها و پیشی گرفتن از رقبا است، اما برخی می گویند تعطیلات عید فرصت خوبی برای استراحت داوطلبان کنکور است، اما کدام یک درست است؟ کدام یک باعث موفقیت داوطلب می شود؟

با کمال تعجب، هر دو تا حدودی درست هستند. تعطیلات عید فرصت خوبی برای استراحت دانش آموزان است. تعطیلات نوروزی نیز فرصت مناسبی برای جبران عقب ماندگی هاست و دانش آموز باید با برنامه ریزی دقیق هر دو را داشته باشد زیرا تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای کاهش استرس است.  پس از هر دو جنبه این موضوع استفاده کنید و از تعطیلات لذت ببرید و روزانه و منظم دروس خود را مطالعه کنید.

 

 

 

 

چگونه دروس عمومی را در عید مطالعه کنیم؟

در سال‌های اخیر، داوطلبان کمتر به درس‌های عمومی توجه کرده‌اند و حتی برخی از داوطلبان در ترم اول، مطالعه عمومی را کاملاً کنار می‌گذارند. به نظر آنها کلیات حفظی هستند و باید در ماه های نزدیک به کنکور خوانده شوند. به دلیل همین بی توجهی به عموم در مطالعه روزانه به این موضوع می رسد.

از سال 84 به بعد سوالات عمومی بسیار حرفه ای و مفهومی طراحی می شود. پس دیگر نمی توان سوالات عمومی را فقط بعد از عید کامل خواند و به درصدهای خوبی رسید، زیرا همه موضوعات عمومی به اندازه موضوعات خاص مهم و هوشمندانه طراحی می شوند.

 

دوره های عمومی در کنکور به شما کمک زیادی می کنند. اگر میانگین پاسخگویی پایین اما نمره عمومی بالایی دارید، این نتیجه می تواند به شما کمک کند دروس بسیار خوبی کسب کنید و واقعا رتبه شما را جابجا کند.

در دوران جامع سراسری با توجه به انگیزه و سرعت بیشتری که اکثر داوطلبان در مطالعه پیدا می کنند، باید از این فرصت استفاده کرده و به کمک عموم بشتابید و طرز فکر خود را نسبت به عموم تغییر دهید. درست است که جزئیات مهمتر است. اما مطمئناً 80 درصد ادبیات با 80 درصد فیزیک می تواند جایگاه مهم تری در آزمون داشته باشد که برای اکثر داوطلبان سخت بود.

 

در ایام عید باید 70 درصد وقت خود را صرف مطالعه خصوصی کنید و حداقل 30 درصد از وقت خود را صرف یادگیری عمومی کنید. حتما این روزها تست های عمومی انجام دهید تا با دید طراح و انواع تست ها بیشتر آشنا شوید. با این کار می توانید به راحتی حداقل 40 درصد از عموم مردم را بخوانید و خلاصه کنید.

 


نکات پایانی

به طور کلی دلایل زیادی برای اتلاف وقت و تنبلی وجود دارد. ممکن است داوطلب از سختی برنامه درسی رنج ببرد. همین باعص می شود داوطلب جذب برنامه درسی نشود، این گروه از داوطلبان همیشه افق های بالاتری را می بینند.

توصیه می شود برای مطالعه موضوعات دشوارتر از مراحل کوچکتر شروع کنید و یکباره به بالای قله نگاه نکنید. از طرفی گاهی داوطلب هدف را بسیار آسان می یابد و این دوباره آغاز تنبلی و اتلاف وقت است.

به طور کلی مسیر کنکور با قدم های کوچک شما ساخته می شود و موفقیت شما در گرو همین مراحل است. بهترین کار این است که با اطمینان قدم های خود را بردارید. از تمام وقت خود برنامه ریزی و بهترین استفاده را ببرید.هدف و انگیزه خود را که دو مورد از مهم ترین عوامل در حرکت شما به این سمت هستند فراموش نکنید.

 

با ما در ارتباط باشید

 

 

خروج از نسخه موبایل