نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با رتبه 517 کنکور تجربی 1400

مصحابه مسعود مختاری

“مصاحبه با رتبه برتر”

رتبه ی 517 کنکور تجربی منطقه 1 آقای مسعود مختاری از تهران

⭕️لطفا خودتان را معرفی کنید.

✔️مسعود مختاری هستم از تهران، که موفق به کسب رتبه ی 517 منطقه ی 1 کنکور تجربی 1400 شدم. من از زمانی که بچه بودم خانواده و فامیل، خیلی به درس اهمیت می دادند و حرف کنکور و آینده همیشه برای من وجود داشت و سعی می کردم در آزمون های ورودی، نتیجه ی خوبی به دست آورم تا بتوانم در مدرسه ی بهتری درس بخوانم.

 

✔️متوسطه ی اول را در دبیرستان رازی درس خواندم. حضور در این دبیرستان به پیشرفت من، مخصوصا در درس ریاضی کمک زیادی کرد و باعث شد که پایه ی من در این درس، قوی شود. و متوسطه ی دوم را در دبیرستان هیئت امنایی البرز درس خواندم.

 

⭕️زمانی که وارد دبیرستان شدید در ادامه چه کردید؟

✔️در سال دهم درس ها را خوب خوانده بودم و در حد توانم کتاب های تست را خوب کار کرده بودم ولی مسائلی مانند بالا بردن تراز و درصد ها در تابستانِ دهم به یازدهم برایم جدی شد و معلم ها و مشاورانِ مدرسه در این مسیر خیلی کمک کردند و با تراز هایی حدود 6000 استارت زدم و در نزدیک زمستان، در 3 آزمونِ متوالی، ترازم 7000 شد.

✔️سیرِ صعودی در تراز ها و درصد ها داشتم و در روزِ بعد از یکی از این آزمون ها، دستم شکست و حدود دو، سه ماه حتی نمی توانستم مداد دستم بگیرم و این مسئله به من ضربه زیادی زد و یک تا دو هفته بعد که کرونا شیوع پیدا کرد، باعث شد کمی افتِ من در درس ها بیش تر شود. به طور کلی از زمان شیوع کرونا و آنلاین شدنِ آزمون ها، تراز ها به علت تقلب ها، افت کرد ولی درصد هایم همچنان بالا بود. حتی درصد هایم در سال یازدهم، بهتر از دوازدهم بود.

✔️با وجود این که تا نزدیک عید، مشکل دستم همچنان وجود داشت سعی می‌کردم در کنار یازدهم، دهم را هم مرور کنم و در این زمان برای برطرف کردنِ ضعفِ عمومی هم تلاش کردم. در اواخرِ بهار، دیسک کمرم به حدی مشکل پیدا کرده بود که تا نزدیک یک ماه نمی توانستم بنشینم و ساعت مطالعه ی من به کمتر از 5_6 ساعت رسیده بود.

✔️هنگامی که متوجه افتِ ساعت مطالعه ام شدم، از اوایلِ تابستان تصمیم گرفتم وارد آکادمی شوم تا حضور در آکادمی، محرکی برای بیشتر درس خواندنم شود، چون هر چه زمان می گذشت کمرم بیشتر مرا اذیت می کرد و من هم بیشتر از درس خواندن فاصله می گرفتم. هنگامی که وارد آکادمی شدم تصمیم داشتم که یک ماه در آکادمی درس بخوانم و اگر خوب بود، ادامه دهم. یک ماه از شروع کلاس های مدرسه گذشته بود. اوایل قصد جدا شدن از آکادمی را داشتم اما چون احتمال می دادم که مدارس، تا آخر سال آنلاین باشند و مشاور های مدرسه نمی توانند آن طور که باید، دانش آموزان را از نزدیک ببینند و با آن ها ارتباط داشته باشند، تصمیم گرفتم تا آخرِ سالِ کنکور، در آکادمی بمانم تا هم کارهای مدرسه و هم برنامه های آکادمی را جلو ببرم.

✔️ درس خواندم و جلو آمدم و مشکلاتی در این مسیر داشتم؛ چون هم باید دروس پایه را می خواندم و هم درس های دوازدهم که جدید بودند و در کنار دروس مدرسه و برنامه ی آکادمی فرای برنامه هم کار می‌کردم و مدیریت کردنِ این ها، مخصوصا در اواخرِ تابستان سخت بود ولی تا جایی که توانستم خودم را با این شرایط وفق دادم تا بتوانم درس ها را جلو ببرم.

✔️نزدیک پاییز، ساعت مطالعه ام نسبت به تابستان افت کرده بود، همچنین درصد ها و تراز هایم هم نسبت به دهم و یازدهم افت کرده بود. در دی و بهمن ماه و در زمانِ امتحاناتِ ترمِ مدرسه، به جای گرفتن امتحان، دروس جدید را تدریس کردند و در بعضی فصول، عقب مانده بودم و مجبور شدم که از ساعت خوابم کم کنم و حتی ساعت خوابم را به 3_4 ساعت رساندم تا بتوانم عقب ماندگی هایم را جبران کنم ولی کم کردنِ خواب را به دوستان توصیه نمی کنم. اواخر اسفند، تقریبا درس ها را تمام کرده بودم به طوری که دروسِ اختصاصی را حداقل یک بار خوانده بودم.

✔️هنگامی که به عید رسیدم به این دلیل که برنامه ی عید، متفاوت تر و سنگین تر بود، اوایل ارتباط دادن برایم سخت بود ولی بعد اوضاع بهتر شد و عمومی ها را کمی بهتر کردم ولی ضعفِ عمومی که از سال یازدهم با آن درگیر بودم، با وجود این که می خواندم و تلاش می کردم همچنان وجود داشت و من برای رفعِ اشکال عمومی، بیشتر آزمون می دادم.

✔️هفته ی آخر کنکور کمرم اذیت می‌کرد به طوری که در زمان نزدیک کنکور، یک شب از درد، چند ساعتی بیدار بودم، بنابراین برنامه ام را سبک تر کردم تا سر جلسه اذیت نشوم ولی خوشبختانه سر جلسه اصلا دردِ کمرم اذیت نکرد.

⭕️ایشان از سبک دانش آموزانی است که من خیلی می پسندم؛ چون ارتباطی که با مشاور برقرار می‌کند صمیمی تر و خارج از کلیشه های موجودی است که متاسفانه در ذهن بچه ها ایجاد شده است.
مسعود از افرادی است که من ایشان را فقط شاگرد به حساب نمی آورم و رفیق و دوست من است و گاهی اوقات با حفظِ چارچوب پیام می‌ دهد و گفت و گوی صمیمی دارد و همین ویژگی اش در قالبِ کنکور، باعث می‌ شد که من بیشتر کار هایش را پیگیری کنم.
و در ادامه باید بگویم که چون چند بار با او تصویری صحبت کرده ام، متوجه اعتماد به نفس و حرمت نفس بالای او شده ام. او از جمله رتبه برتر هایی است که در سال کنکور، به خودش سخت نمی گرفت و در کنارِ درس، بازی و تفریح را هم داشت و همه ی برنامه هایش روی حساب و کتاب بود. شما هم اگر توضیحی دارید، بفرمایید.

✔️من بعضی وقت ها با این که سوال نداشتم، تماس تصویری می گرفتم چون بعضی مشکلات، صرفا با پیام دادن در تلگرام حل نمی شود و صحبت کردن، در حل مشکل موثر است. یکی از دلایلی که به علت غیرحضوری شدن مدرسه به آکادمی آمدم این بود که می دانستم با غیر حضوری شدن مدرسه، ارتباط با مشاورها کم تر می‌شود. می خواهم بگویم که این صحبت کردن ها برای حل مشکل، باید باشد. هر چقدر مشکل را زودتر حل کنید، بهتر است چون سریع تر و راحت تر حل می شود و هر چه زمان بگذرد حل مشکل، سخت تر می شود و زمان بیش تری هم نیاز دارد.

 

⭕️نکته ی دیگر، بحث دوری و انزوای دانش آموزان هست. خیلی از دانش آموزان در همایش ها شرکت نمی کنند و وویس های کانال ها را گوش نمی دهند و استدلالشان این است که ما وقت نداریم ولی از آن طرف هزاران زمان مختلف را تلف می‌کنند. باید بگویم: اگر دانش آموزان در همه ی همایش های مصاحبه با رتبه های برتر، شرکت کنند و وویس ها را گوش کنند، این وویس ها و اطلاعاتِ مربوط به آن، تا حد زیادی آن ها را از گرفتن مشاور بی نیاز می کند.

✔️وویس های تمام کانال ها را گوش می کردم و زمان هایی که ورزش می کردم یا در زمان های استراحت، با گوش دادن به وویس ها از فضای درس خواندن دور نمی شدم و حتی بعضی از وویس ها را چندین بار گوش می دادم. همچنین وویس هایی که مربوط به مهارتِ آزمون دادن بود را قبل آزمون هم گوش می دادم.

 

⭕️اگر ممکن است بگویید چند خواهر/برادر دارید و تحصیلات پدر و مادر شما چیست؟

✔️یک خواهر کوچکتر دارم. مادرم دیپلم و پدرم لیسانس دارند.

 

⭕️ایشان سال دهم را خیلی جدی نخواندند و سال یازدهم هم با مشکلاتی رو به رو شدند ولی از تفکر صفر تا صدی در برخورد با آزمون، دوری کردند و از زمانی که وارد آکادمی شدند، غیبتی در آزمون ها یا کم کاری در اجرای برنامه ها نداشتند. از مدلِ کار کردن ایشان، نه درصد ها و تراز ها، مشخص بود که ایشان رتبه برتر می شوند.

⭕️میانگین ساعت مطالعه شما قبل و بعد از عید چقدر بوده است؟

✔️قبل عید: اوایل که وارد اکادمی شدم بین 5_6 و گاها تا 7_8 ساعت درس می خواندم. اواسط تابستان که کلاس های آنلاین مدرسه بیشتر شد ساعت مطالعه ام را حدود 6 ساعت نگه داشتم و بعضی روزها به 7_8 ساعت هم می‌رسید. اما پاییز، ساعت مطالعه ی من، به 5 ساعت رسید چون حتی روز پنج شنبه هم، کلاس داشتیم.

✔️اکثرا جمعه ها بعد آزمون استراحت می کردم و برای تحلیل هم زیاد وقت نمی گذاشتم اما به دوستان توصیه می کنم که ابتدا آزمون را تحلیل و سپس استراحت کنند. در بهمن ماه حتی روزهایی که به مدرسه می رفتم ساعت مطالعه ام را به 7_8 ساعت رسانده بودم و چون ساعت خوابم را کم کرده بودم، گاهی ساعت مطالعه ی من، به 10 ساعت هم می رسید. نزدیک اسفند دوباره به 5_6 ساعت رساندم تا فشار زیادی به من وارد نشود.

✔️بعد از عید همچنان کلاس های مدرسه برقرار بود اما کمرنگ تر شده بود و به طور میانگین 10 ساعت و سقف ساعت مطالعه ام 12 ساعت بود. مشکلات جسمی ام، در افزایش ساعت مطالعه، من را محدود کرده بود اما به دوستان توصیه می کنم تا جایی که می‌ توانند ساعت مطالعه ی خود را بالا ببرند هر چند من این مورد را رعایت نکردم و خیلی روی ساعت مطالعه وسواس به خرج نمی‌ دادم و تمرکزم روی اجرای درست و کامل برنامه بود.

⭕️اگر بخواهید ویژگی هایی که باعث موفقیت شما شد را بیان کنید، چه ویژگی هایی را می‌گویید؟

✔️ویژگی خاصی را نمی توانم بگویم. در همه ی ویژگی ها متوسط هستم. خیلی نمی‌توان گفت که در ویژگی خاصی بهتر هستم. از بچگی و مخصوصا سال دهم و یازدهم به کنکور فکر می کردم و تداومِ همیشگی که برای کنکور در ذهنم بوده، در موفقیتم تاثیرگذار بوده است و همیشه سعی می کردم که مطالعه داشته باشم.

⭕️در انتخاب رشته، چه رشته هایی را انتخاب کردید و فکر می کنید کدام یک را قبول می شوید؟

✔️چون ملاک من شهر تهران بود، شهریه پرداز های تهران را در اولویت بالاتری نسبت به روزانه های شهرهای درجه یک گذاشتم و احتمال می دهم که شهریه پرداز ایران یا شهید بهشتی، قبول شوم.

 

 

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/10/record.ogg?_=1

«دانلود وویس مصاحبه»

خروج از نسخه موبایل