نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

سرعت پردازش های ذهنی و راه های افزایش تمرکز

سرعت پردازش های ذهنی و راه های افزایش تمرکز

هجوم افکار زیاد در حین مطالعه و در نهایت عدم تمرکز ، زمانی رخ می دهد که سرعت پردازش ذهن پایین باشد و این بحث،کاملا شخصی است یعنی زمانی که بخواهید، می‌توانید سرعت پردازش ذهن خود را افزایش دهید.
بالا بودن شهود یعنی زمانی که فرد به مطلبی نگاه می کند یا گوش می دهد،بتواند تمام تمرکز خود را روی آن مطلبی که مطالعه می کند ،می‌شنود یا می بیند، بگذارد.
مسلماً زمانی که سرعت پردازش ذهن شما پایین باشد، تمرکز هم از بین می‌رود یعنی زمانی که در حال مطالعه هستید، سرعت پایین باشد.
سرعت، فقط حرکت سریع چشم حین خواندن نیست،بلکه همین در دست گرفتن قلم،ورق زدن صفحات، حل تست، نگاه به تستها، آنقدرسریع است که تمرکز را القا می‌کند ولی وقتی که فرد با بی انگیزگی درس می‌خواند به نوعی در حال قطع کردن رشته ی تمرکز است.
مسائل دیگر هم در بحث تمرکز حائز اهمیت هستند از جمله خواب شب که بسیار تأثیرگذار است و اثبات شده است که خواب شب اگر بد باشد یا در کل اگر زندگی روزمره شما دستخوش تغییرات مداوم شود و خوب نخوابید، خوب غذا نخورید و..در عملکرد حافظه اختلال ایجاد می شود.
یک سری تمرینات مثل جدول سودوکو و کتاب هایی هم در زمینه افزایش قدرت تمرکز وجود دارند.حتما و حتی برای دفعات دوم و سوم سریال شرلوک هولمز با بازی Benedict cumberbatch را مشاهده کنید. زیرا صرفا یک سریال هیجانی نیست و قدرت شهود و بالا بودن تمرکز‌ را در فیلم نشان می دهد(البته در حد معقول آن مد نظر است)
کتاب چطور مثل شرلوک هلمز فکر کنیم هم کتاب خوبی در این زمینه است.

موضوع دیگر که از متن این سوال برداشت می شود این است که احتمال دارد فرد دچار کمال طلبی بیش از حد، رقابت زیاد با دیگران و درگیری با خودش باشد که می تواند بسیار خطرناک باشد‌
خوب است که عیب های خود را ببینیم و مرتب خود را بازرسی و پایش کنیم ولی اینکه مرتب به خودمان انرژی منفی بدهیم ،خیلی بد است.

دانلود

سرعت پردازش های ذهنی و راه های افزایش تمرکز
خروج از نسخه موبایل