نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

 الهه ملکی، رتبه 131 انسانی

 الهه ملکی، رتبه 131 انسانی 1401 منطقه سه، از میانه

تفکرات ذهنی و مسائل مهم از زبان یک رتبه برتر

تمام انرژی‌ام را به‌کار بستم.

منتظر شرایط ایده‌آل نماندم.
کنترل احساسات تا حد امکان.

از تک‌تک دقایقم استفاده می‌کردم.
با وجود بیماری و سختی‌ها شروع کردم.

توجه بسیار زیاد به کیفیت مطالعه و ارتقای آن.
به حواشی زیادی که وجود داشت، اهمیت نمی‌دادم.
پای‌بند بودن به  برنامه‌ها و ایجاد نظم در دوران آشفتگی.

خصوصیات بارز یک رتبه برتر از زبان خودش

تطبیق خود با شرایط دشوار
تغییر، کنترل یا حذف عادت‌های نادرست
به‌خاطر هدفم چیزی را که علاقه‌ای به آن نداشتم، پذیرفتم و تلاش کردم.

تفریحات و ورزش در سال کنکور

فیلم و سریال و رفتن به بیرون از تفریحات ثابتم بود. هر دو هفته یکبار بیرون می‌رفتم؛ ولی کنترل شده بود. فیلم و سریال هم کاملا کنترل شده بود و آسیبی به مطالعه‌ام نمی‌زد.

فضای مجازی

من با فضای مجازی قهر بودم و فقط در زمانی‌که می‌خواستم فیلمی را تماشا کنم از آن استفاده می‌کردم که آن هم به صورت کاملا کنترل شده بود.

چگونگی ایجاد عادت

به‌نظر من داشتن هدف و نیاز به داشتن آن هدف بسیار مهم است.
اینکه شما دائم به آن فکر کنید، باعث می‌شود که برای رسیدن به آن تلاش هم بکنید.

توصیه برای کنکوری‌ها

تمام تمرکزتان را روی کارتان بگذارید.
دور بودن از استرس و تلاش برای حفظ آرامش.

نکات طلایی از دکتر میرهلی

اصلی که من به‌طور جدی به آن رسیدم، این است که هرچیزی که مانع جلو رفتن انسان در راه هدفش شود اعم از بیماری و… بهانه است، و قطعا این مورد می‌تواند در روان شما تاثیر بگذارد؛ اما شما باید ادامه بدهی و  جا زدن و ایستادن معنا و  مفهومی ندارد.

مطالعه بین‌ رشته‌ای در هر رشته‌ای که هستید، برای داشتن ذهن پیشرفته‌تر و پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار کمک‌کننده است.

امروزه یکی از ویژگی‌های انسان سالم و انسان علمی و اندیشمند، این است که از مرزبندی در رشته‌ها اجتناب می‌کند. امروز دیگر قرون وسطا و قرن خط‌کشی بین رشته‌ها نیست، انقلاب علمی جدید می‌گوید که همه این‌ها باید بهم بریزد و  نباید بگوییم رشته‌ای از رشته‌ی دیگر به‌طور قطع برتر و بالاتر است.

یکی از موارد  چهارگانه‌ای که ژن ما را ساخته‌اند، بحث تفریح است و اگر شما بخواهید برخلاف این ژن عمل کنید، نمی‌توانید کارهای بعدی خود را به‌درستی انجام دهید. پس؛ تفریح یکی از موضوعات بسیار مهم برای انسان است.

دنیای مطلوب از سه قسمت ساخته شده‌ است:

شما انسانید و  به‌عنوان انسان نمی‌توانید که تمام روزهای زندگیتان را پشت‌سرهم کار کنید و به عنوان انسان احساسات دارید، به عنوان انسان هیجانات دارید، به عنوان انسان مسائلی تحت عنوان مسائل ذهنی و انتزاعی دارید و به عنوان انسان مسائل خانوادگی دارید.

سخن آخر …

یکی از مسائلی که خشم و عصبانیت را ایجاد می‌کند این است که شما  انتظار دارید همه چیز دقیقا همان‌طور که در ذهنتان  ساخته‌اید پیش برود.

دنیای ذهن ما دنیای  مطلوب ماست و در این دنیا هیچ‌کسی جز خودمان وجود ندارد؛ در حالیکه وقتی از دنیای مطلوب خود خارج می‌شویم، می‌بینیم که به‌اندازه  تمام انسان‌هایی که اطرافمان هستند  دنیای مطلوب وجود دارد که شاید هیچ کدامشان کاملا  شبیه به‌هم نباشند.

 

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2023/02/record-3.ogg?_=1
خروج از نسخه موبایل