نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

روش مطالعه ادبیات فارسی در سال کنکور

روش مطالعه ادبیات فارسی کنکور

روش مطالعه ادبیات فارسی کنکور 

از حیث روش مطالعه کاملا با موضوعی خواندن موافق هستم . ببینید ادبیات فارسی یکی از دروسی است که بیشترین کثرت روشی را برای مطالعه دارد.

یعنی هم دارای بحث تکنیکال هست در مباحث آرایه و زبان فارسی هم دارای بحث حفظیات در قسمت واژه و املا و تاریخ ادبیات که برای نظام جدید کمی کمرنگ تر است و هم می توانیم بحث مهارتی را در قسمت های قرابت معنایی آن ببینیم.

بنابراین شما در در درسی مثل ادبیات همه ی ذهن و روش های شما درگیر می شوند معمولا بعضی از مشاورین اینطور میگویند که:

“شما دروسی مثل زبان فارسی و آرایه را به صورت بخش به بخش بخوانید یعنی هربار یکی از بخش ها را و بدین صورت به جلو بروید و از تابستان هم خواندن انها را شروع کنید. بحث مهارتی ها مثل قرابت را هم از پاییز استارت بزنید ولی واژه و املا را نیاز نیست! “

شاید خود من هم جز این دسته از مشاورینی بودم که تا یکی دو سال پیش همین را می گفتم اما زمانی که شما به جلو میروید و تجربه کسب می کنید و وضعیت دانش آموزان را میسنجید ممکن است نظرات متفاوت شود از جمله درباره ی همین موضوع مباحث حفظی مثل تاریخ ادبیات، واژه و املا که نظر من کاملا عوض شده است، یعنی می گویم که بد نیست که از تابستان برایشان وقت بگذاریم و چه بسا خوب هم باشد.

چرا که اگر ما بتوانیم از تابستان خرد خرد و کم کم برای داوطلب بگذاریم و به صورت کد نویسی و فیش نویسی و … این ها را حفظ کنند چون دیگر تا کنکور آنقدر این ها را دوره کرده اند و چه بسا در کنکور های آزمایشی هم خوب می زنند.

قبلا می گفتیم یکی دو روز مانده به آزمون های ازمایشی بخوانید اما الان میگوییم چه نیازی هست به فشار آخر بار، برایشان در طول شبانه روز و در طول هفته بگذاریم چند واژه یا تاریخ ادبیات بخوانند و این کارشان را خیلی راحت تر میکند و بعد از عید نیاز نیست که یک فشار مضاعف بیاوریم و این همه واژه و تاریخ ادبیات را حفظ کنند.

نتیجه گیری برای مطالعه ادبیات کنکور:

پس به این نتیجه میرسیم که اول روش های مختلف را شناختیم و وقتی می گوییم تکنیکال یعنی شما به روش ریاضی و فیزیک می خوانید و وقتی می گوییم حفظی اشاره کردم: فیش نویسی، کد گذاری و … و مهارتی هم فقط با حل تست هست.

البته بحث قرابت معنایی بحثی است که شما در آرایه و واژگان و در معنای شعر باید مهارت کسب کنید که این روز های اول ممکن است زمان تست زدن بیشتر طول بکشد که اصلا نیاز نیست زماندار کار شود ولی به مرور می بینید که در قرابت هم روان تر می شوید.

دانلود

روش مطالعه ادبیات کنکور
خروج از نسخه موبایل