نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

آشنایی با ضرایب و زیرگروه های رشته انسانی

آشنایی با ضرایب و زیرگروه های رشته انسانی

همان طور که می دانید آشنا شدن با ضرایب و زیرگروه های رشته انسانی می تواند تاثیر مثبتی در کسب رتبه خوب کنکور داشته باشد. رشته انسانی جزء رشته های نظری دبیرستان محسوب می شود. در واقع به معنی بررسی و مطالعه رفتارهای افراد در هر محیط اجتماعی و فردی است.

رشته انسانی از فعال ترین و استدلالی ترین رشته های تحصیلی است. این رشته مسائل مربوط به انسان را مورد بررسی قرار می دهد. زمینه هایی مانند اقتصاد، حقوق روانشناسی و جامعه شناسی که از مباحث اصلی به شمار می روند. در این مقاله سعی شده است به ضرایب و زیرگروه های رشته انسانی اشاره کنیم. در ادامه با ما در آکادمی دکتر امیر میرهلی همراه باشید.

شرایط ورود به رشته انسانی

ورود به رشته انسانی علاوه بر قوی بودن، شرط دیگری هم دارد. شما باید روابط اجتماعی و قدرت کلام زیادی داشته باشید تا بتوانید به خوبی از عهده ی این رشته  بربیایید. زیرا اکثر مشاغل این رشته ارتباط مستقیم با مردم و احساسات آن ها دارد.

 

معرفی دروس عمومی و تخصصی رشته انسانی

در ادامه با دروس عمومی و تخصصی این رشته آشنا می شوید

  1. ریاضی
  2. اقتصاد
  1. زبان و ادبیات فارسی تخصصی
  1. زبان عربی تخصصی
  1. علوم اجتماعی
  1. تاریخ و جغرافیا
  1. علوم اجتماعی
  1. فلسفه و منطق
  1. روانشناسی
  1. زبان و ادبیات فارسی عمومی
  1. زبان عربی عمومی
  1. فرهنگ و معارف اسلامی
  1. زبان خارجی

ضرایب و زیرگروه های رشته انسانی

در این بخش با ضرایب رشته انسانی و تاثیر آن در کنکور آشنا می شویم.

دروس عمومی

دروس تخصصی

زیرگروه رشته انسانی

ابتدا باید مشخص کنید به چه رشته­ هایی علاقه دارید و این رشته مربوط به چه زیرگروهی است. پس از اینکه زیرگروه ها را بررسی کردید به سراغ جدول ضرایب بروید. با دیدن ضرایب دروس می توانید با توجه به اهمیت دروس به رتبه بالاتری دست پیدا کنید.

زیرگروه 1

مقطع کارشناسی ارشد 

کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق

مقطع کارشناسی رشته انسانی

آموزش زبان عربی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، ادیان و مذاهب، ادیان و عرفان،  تاریخ تمدن ملل اسلامی، تربیت مروج سیاسی، حقوق، زبان و ادبیات ترکی آذری، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات کردی، شیعه شناسی، ، علوم قضایی، فرهنگ و معارف اسلامی، فقه شافعی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی،  آموزش الهیات،فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، مترجمی زبان عربی، مربیگری عقیدتی، فلسفه و حکمت اسلامی، مطالعات امنیتی، معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، ایران شناسی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، علوم قرآن و حدیث معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت

مقطع کاردانی

کاردانی حقوق قضایی، کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی، کاردانی آموزش دینی و عربی، کاردانی امور دولتی، کاردانی امور تربیتی، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم، کاردانی خدمات اداری

زیرگروه 2

مقطع کارشناسی رشته انسانی

مردم شناسی، آموزش علوم اجتماعی، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، حفاظت اطلاعات، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، پژوهشگری امنیت، جامعه شناسی، ضد تروریسم، علوم فنی امنیت، مددکاری اجتماعی، روزنامه نگاری، علوم ارتباطات اجتماعی

مقطع کاردانی

کاردانی آموزش مطالعات اجتماعی

زیرگروه 3

مقطع کارشناسی رشته انسانی

مدیریت فرهنگی هنری، اقتصاد، امنیت اقتصادی، حسابداری، روابط عمومی، مدیریت بیمه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، هتلداری

مقطع کاردانی

کاردانی گردشگری، کاردانی اشتغال، کاردانی مدیریت بازرگانی، کاردانی اقتصاد کار و بهره وری، کاردانی مدیریت گمرکی، کاردانی امور بانکی،  کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی بیمه، کاردانی امور فرهنگی، کاردانی حسابداری، کاردانی روابط کار، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی هتلداری

زیرگروه 4

مقطع کارشناسی رشته انسانی

علوم انتظامی، آمار، باستان شناسی، آموزش تاریخ، جغرافیا، آموزش جغرافیا،  تاریخ، تاریخ اسلام،  زبان شناسی،  علوم سیاسی

مقطع کاردانی

کاردانی باستان شناسی، کاردانی علوم انتظامی

زیرگروه 5

مقطع کارشناسی رشته انسانی

آموزش مشاوره و راهنمایی، روان شناسی،  آموزش کودکان استثنایی،  علم اطلاعات و دانش شناسی، آموزش ابتدایی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، مشاوره، آموزش تربیت بدنی، مطالعات خانواده

مقطع کاردانی

کاردانی علوم ورزشی، کاردانی آموزش و پرورش کودکان استثنایی، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی، کاردانی مربی کودک

آینده شغلی رشته انسانی

فارغ التحصیان این رشته پس از اخد مدرک می توانند به عنوان مسئول تدارکات، کارگزینی و بازاریابی وارد حوزه ی کاری مدیریت بشوند. هم چنین می توانند در حوزه هایی مانند مدیریت بیمه و مدیریت صنعتی مشغول به کار شوند.

یکی از پرطرفدارترین شغل ها در رشته ی انسانی، روانشناسی می باشد. همان طور که می دانید روانشناسان حوزه کاری حساس و مهمی دارند. زیرا باید انواع رفتارها را بشناسند و ناهنجاری های رفتاری را پس از بررسی از نظر تخصص و علم مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. روانشناسان در کلینیک های مشاوره و روانشناسی، مهدکودک، خانه سالمندان، مراکز اختلالات یادگیری و مدارس می توانند مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است که این رشته یکی از مناسب ترین شغل ها برای خانم ها می باشد. زیرا به خلقیات آنان نزدیک است. در واقع می توان آن را به عنوان یکی از پردرآمدترین شغل ها در حوزه انسانی معرفی کرد.

فارغ التحصیلان رشته حقوق می توانند در زمینه های محضرداری، وکالت، کارشناس یا مشاور حقوقی مشغول به کار شوند. در جامعه تعداد زیادی فارغ التحصیل در رشته ی حقوق وجود دارند که به دلیل استقبال آنان و متقاضیان زیاد آن با محدودیت هایی مواجه می شوند. از این رو یافتن کار برای آنان با دشواری همراه است. پس برای اینکه در این رشته موفق شوید حتما باید به مسائل حقوقی تسلط کافی داشته باشید. هم چنین باید مهارت های فن بیان، قدرت تسلط و استدلال خود را افزایش دهید. با این کار می توانید سریعتر به علاقه خود دست پیدا کنید . یعنی به عنوان یک وکیل و مشاور حقوقی در بانک ها، ارگان های شهرداری یا دادگاه قضایی مشغول به کار شوید.

حسابداری شغلی است که تمام ارگان ها و موسسات کوچک تا بزرگ به این شغل نیازمند هستند. پس کمتر کسی پیدا می شود که در این رشته بیکار بماند. از طرفی می توان آن را جز پردرآمدترین مشاغل گروه انسانی به حساب آورد. شما می تونید در حوزه هایی مانند حسابدار، حسابرس، رییس بانک، پشتیبان نرم افزار حسابداری، پژوهشگر یا استاد دانشگاه مشغول به کار شوید.

به دلیل تنوع در این بخش می توانید در زمینه هایی مانند مربی ورزش در باشگاه های ورزشی، وزارتخانه ها، مسئول و مربی ورزش و مربی یا کارشناس بدنسازی، مشاور در تهیه ی انواع لباس ها و وسایل ورزشی، مشغول به کار شوید.

در رشته اقتصاد برای شما موقعیت های شغلی مانند مدیر مالی و مدیر فروش، بازار بورس، وزارت صنایع و هم چنین بانک مرکزی وجود دارد.

یکی از مشاغل رشته انسانی که تنوع بالایی دارد شغل جهانگردی می باشد. این شغل برای علاقه مندان این فرصت را مهیا می کند که آینده ای روشن را رقم بزنند.

سایر مشاغل

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تقریبا تمام مباحثی که مربوط به رشته انسانی، ضرایب و زیرگروه های آن می باشد را بیان کنیم. همان طور که می دانید همه چیز بستگی به علاقه شما دارد. اگر حفظیات خوبی دارید و به درس های فیزیک و شیمی علاقه ای ندارید می توانید با انتخاب این رشته در این حوزه مشغول به کار شوید و درآمد خوبی کسب کنید.

“با برنامه ریزی درست قطعا به همان جایی می رسید که لایقش هستید موفق باشید”

با ما در ارتباط باشید

https://www.heyvagroup.com/shownews/8054

خروج از نسخه موبایل