نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

کارنامه رتبه یک کنکور هنر 99 و کنکور هنر 97 و روش مطالعه دروس کنکور هنر از زبان رتبه یک کنکور هنر

درصدهای رتبه های 1 کنکور هنر 97 و 99

🔹در چند سال اخیر، به همت این دانش آموزان نخبه و کوشا، تراز و درصدهای کنکور هنر را به شدت بالا برده ایم تا حدی که در برخی دروس رکوردهای جدیدی به ثبت رسیده است.

🔹بدون تردید، پیش و بیش از هر عامل دیگری، انگیزه و پشتکار این عزیزان عامل اتفاقات خوب سال 97 و 99 بوده است.

🔹جهش تراز و درصدی که ان شاء الله در سال های آتی، بیشتر از این خواهد بود.

🔹جالب اینجاست که این دو نفر نه فول کلاس ها و آزمون های لاکچری برخی مؤسسات پایتخت شرکت کرده اند و نه کار عجیب و فرای تصور بشری انجام داده اند؛ صرفا با تلاش، ساعت مطالعه بالا، انگیره مضاعف و سختکوشی، کتاب های قطور هنر را ورق زده و در کنکوری که تمامی روش های علمی را با هم می طلبد، به چنین نتایج درخشانی دست یافته اند.

🔹این الگو و چارچوب مناسبی است برای کسانی که تصور می کنند باید کار عجیبی انجام دهند تا رتبه یک کنکور باشند.


کنکور هنر مانند سایر کنکور ها شامل دو دفترچه ( عمومی و اختصاصی ) می باشد.

دفترچه عمومی کنکور هنر شامل 100 سوال با مدت زمان پاسخ گویی 75 دقیقه می باشد. که مواد امتحانی و تعداد سوال هر درس و مدت پاسخ گویی آن به شرح زیر می باشد:

●زبان و ادبیات فارسی – 25 سوال / 18 دقیقه
●زبان عربی – 25 سوال / 20 دقیقه
●فرهنگ و معارف اسلامی – 25 سوال / 17 دقیقه
●زبان انگلیسی- 25 سوال / 20 دقیقه

دفترچه اختصاصی کنکور هنر شامل 160 سوال با مدت زمان پاسخگویی 165 دقیقه است که مواد امتحانی و تعداد سوال هر درس و مدت پاسخ گویی آن به شرح زیر می باشد:

●درک عمومی هنر – 30 سوال / 25 دقیقه
●درک عمومی ریاضی فیزیک – 30 سوال /40 دقیقه
●ترسیم فنی – 20 سوال / 26 دقیقه
●خلاقیت تصویری و تجسمی – 20 سوال / 24 دقیقه
●خلاقیت نمایشی – 20 سوال / 13 دقیقه
●خلاقیت موسیقی – ‌20 سوال / 20 دقیقه
●خواص مواد – 20 سوال / 17 دقیقه


ضرایب و زیرگروه های کنکور رشته هنر

ضرایب و زیر گروه های کنکور هنر به شرح زیر می باشد: ( شامل پنج زیر گروه )

دروس عمومی کنکور هنر :

●زبان و ادبیات فارسی (ضریب 4)
●زبان عربی ( ضریب 2 )
●فرهنگ و معارف اسلامی (ضریب 3)
●زبان انگلیسی (ضریب 2)

دروس تخصصی کنکور هنر:

☆ زیرگروه 1:

●درک عمومی هنر (ضریب 4)
●ریاضی فیزیک (ضریب 1)
●ترسیم فنی (ضریب 1 )
●خلاقیت تصویری(ضریب 4)
●خلاقیت نمایشی (ضریب 1)
●خلاقیت موسیقی (ضریب 1)
●خواص مواد (ضریب 1)

¤ رشته‌های: ارتباط تصویری – تلویزیون و هنرهای دیجیتالی-چاپ – صنایع‌دستی – طراحی پارچه- طراحی صحنه – طراحی لباس- عکاسی – فرش – کتابت – مجسمه‌سازی – نقاشی -هنرهای تجسمی – هنرهای صناعی – کاردانی عکاسی خبری – کاردانی فرش دستبافت – کارگردانی گرافیک – کاردانی گرافیک رایانه -کاردانی هنر سفالگری -کاردانی هنرهای تجسمی -کاردانی هنرهای سنتی

☆زیرگروه 2:

●درک عمومی هنر (ضریب 3)
●ریاضی فیزیک (ضریب 3)
●ترسیم فنی (ضریب 2)
●خلاقیت تصویری (ضریب 4)
●خلاقیت نمایشی (ضریب 1)
●خلاقیت موسیقی (ضریب 1)
●خواص مواد (ضریب 1)

¤رشته‌های: باستان‌شناسی – طراحی صنعتی – مرمت بناهای تاریخی -مرمت و احیای بناهای تاریخی – هنر اسلامی – کاردانی باستان‌شناسی – کاردانی طراحی صنعتی

‌ ☆زیرگروه 3:

●درک عمومی هنر (ضریب 3)
●ریاضی-فیزیک (ضریب 1)
●ترسیم فنی (ضریب 2)
●خلاقیت تصویری (ضریب 2)
●خلاقیت نمایشی (ضریب 1)
●خلاقیت موسیقی (ضریب 1)
●خواص مواد (ضریب 1)

¤رشته‌های: مرمت آثار تاریخی – موزه – کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی – کاردانی موزه

☆زیرگروه 4:

●درک عمومی هنر (ضریب 3)
●ریاضی فیزیک (ضریب 1)
●ترسیم فنی (ضریب 1)
●خلاقیت تصویری (ضریب 2)
●خلاقیت نمایشی (ضریب 4)
●خلاقیت موسیقی (ضریب 1)
●خواص مواد (ضریب 1)

¤رشته‌های: ادبیات نمایشی – بازیگری – سینما – کارگردانی تلویزیون – نمایش عروسکی – کاردانی انیمیشن – کاردانی هنرهای نمایشی

☆زیرگروه 5:

●درک عمومی هنر (ضریب 3)
●ریاضی فیزیک (ضریب 1)
●ترسیم فنی (ضریب 1)
●خلاقیت تصویری (ضریب 1)
●خلاقیت نمایشی (ضریب 1)
●خلاقیت موسیقی (ضریب 4)
●خواص مواد (ضریب 1)

¤رشته‌های:‌ آهنگسازی، موسیقی نظامی – نوازندگی موسیقی ایران – نوازندگی موسیقی جهانی


روش مطالعه کنکور هنر از زبان رتبه یک کنکور هنر 99

□ دروس عمومی کنکور هنر:

• زبان و ادبیات فارسی: 25 تست

بیشترین ضریب را در دروس عمومی، ادبیات فارسی دارا است. این درس شامل بخش های مختلفی مانند املا و لغت، تاریخ ادبیات، ارایه های ادبی، دستور زبان فارسی و قرابت معنایی میباشد که هر کدام بودجه و تعداد سوال مشخص خاص خود را شامل می شوند.

در این درس توصیه می گردد علاوه بر مسلط شدن به مباحث حفظی و تکنیکال، مباحث جداگانه مطالعه شود و هر بخش جداگانه سرمایه گذاری شود. تست های فراوان در بخش تکنیکال بسیار مهم و باعث پیشرفت شما خواهد شد.

• زبان عربی: 25 تست

درسی که در کنکور هنر نقشی بسیار مهمی را ایفا می کند و کسب درصدی بالا در زبان عربی به بهبود رتبه و … شما بسیار کمک می کند. این درس نیز مانند سایر دروس بخش بندی دارد و تعدادی از سوالات ترجمه هستند و بخشی دیگر نیز شامل درک مطلب، دستور، لغت و … است. کار کردن روزانه ی درک مطلب عربی می تواند موثر باشد و در طولانی مدت مشکل و ضعف شمارا در این بخش حل کند.

• فرهنگ‌ و معارف اسلامی: 25 تست

دینی درسی است که در نگاه اول برای داوطلبین سخت و پر از مطلب می باشد ولی باید دانست که به راحتی و با مرورهای بسیار زیاد میتوان درصد بالایی در این درس کسب کرد. مرورکردن آیه ها و درک عمیق و تحلیل مفاهیم و احادیث در این درس نقشی مهم دارد.

• زبان انگلیسی : 25 تست

زبان انگلیسی شامل مباحث وُکَب ( لغت )، گرامر ( دستور زبان )، کلوز تست و ریدینگ میشود. برای بخش کلوز تست و ریدینگ مرور روزانه آن موثر خواهد بود. می توانید برای افزایش مهارت خود در زبان از واژگان فراکتابی نیز استفاده کنید.

□دروس تخصصی کنکور هنر:

• درک عمومی هنر: 30 سوال

این درس پررقابت ترین و از مهمترین دروس تخصصی هنر به شمار میرود که کسب درصد بالا در این درس می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و تراز ویژه ای را به شما بدهد.

درک عمومی هنر حیطه ی وسیعی را در بر می‌گیرد و شامل مبحث های تاریخ هنر، خوش نویسی، چاپ دستی، عکاسی، تئاتر، صنایع دستی، سینما، موسیقی و … می باشد.

مطالعه دقیق و جز به جز کتاب های هنرستان در این درس بسیار سرنوشت ساز و مهم میباشد. در کنار این کتب، مطالعه منابع آزاد نیز راه حل مناسبی می باشد و توصیه می گردد. فراموش نکنید مرور کردن شاه کلیدی برای درک عمومی است.

• درک عمومی ریاضی و فیزیک: 30 سوال

این درس شامل مباحث مختلفی مانند محاسبات عددی، هندسه های فضایی و مسطحه، دایره، هوش و … می باشد که با توجه به رویکرد کنکور های اخیر می توان دریافت که فرم و شکل سوال ها تقریبا یکسان بوده است و با تست های مروری و پوششی فراوان قادر خواهید بود درصد مطلوبی برای این درس کسب کنید.

ریاضی یک نکته دارد آن هم تمرین مکرر است. قابل ذکر است تعدادی سوال از بخش فیزیک نیز طراحی می شود که به طور معمول دارای ۵ سوال می باشد

• ترسیم فنی: 20 سوال

ترسیم فنی علاوه بر سوال های مشترک با ریاضی که بسیار درصد آور است، خود دارای سوال های تئوری و فنی دیگری است، که لازمه ی حل آن ها تمرین بسیار زیاد و علاقه مند بودن به آن است. سوال های مشترک با ریاضی را می توانید به راحتی مسلط شوید و اینگونه تستها را در هر دو درس پاسخ صحیح دهید.

بخشی از سوال ها از مباحث حفظی طرح میشوند که با مطالعه کتب هنرستان ( مانند ترسیم فنی و نقشه کشی معماری ) قادر خواهید بود به این بخش پاسخ دهید.

• خلاقیت تصویری و تجسمی: 20 سوال

از بین دروس چالشی کنکور هنر، به خلاقیت تصویری می توان اشاره کرد. پاسخ دادن به سوال های آن، دارا بودن قدرت تحلیل و درک مفاهیم و تسلط به مبانی هنر های تجسمی را نیاز دارد. به علاوه شما باید تست های زیادی را حل کرده و تصایر بسیار زیادی را برای این درس دیده باشید. منابع دیگری ( منابع آزاد ) جز کتب هنرستان در این درس بسیار کمک کننده است و میتواند درصد شما را افزایش دهد.

علاوه بر مباحث تحلیل و شناخت کیفیات و عناصر بصری، خلاقیت تصویری سوال هایی از مبحث رنگ، لوگو، سبک شناسی، گرافیک، چاپ و .. را نیز دارا می باشد. تسلط بر مفاهیم اولیه کتب هنرستان برای شروع مطالعه این درس پیشنهاد می شود.

•خلاقیت نمایشی: 20 سوال

درسی شیرین همراه با سختی های زیاد. یکی از از همین سختی ها، نداشتن منبع مشخص به عنوان خلاقیت نمایشی برای این درس است و منبع طرح سوالات نیز بسیار گسترده می باشد. خلاقیت نمایشی شامل دو بخش تئاتر و سینما می باشد و سوال هایی را از درک تصویر نیز دارا می باشد که آنها را نیز چالشی می توان به شمار آورد.

پیشنهاد میگردد مباحث تئاتر و سینما را به طور موازی پیش ببرید. مطالعه کتب هنرستان در ارتباط با این درس از جمله ماسک، گریم، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، دانش های فنی و … موثر است و توصیه‌ می شود.

• خلاقیت موسیقی: 20 سوال

خلاقیت موسیقی شامل مباحث حفظی ( تاریخ موسیقی و… ) و تئوری و سازشناسی می باشد. برای پاسخ دادن به سوالات تکنیکال میبایست در این زمینه تمرین بسیار نمود و مطالب را دقیق و صحیح آموخت.

در بخش سازشناسی نیز میتوان از کتب درسی هنرستان (وزارتی ها) مانند سازشناسی ایرانی و غربی (شناخت ساز های ارکستر سمفونیک جلد ۱ و ۲ ) بهره گرفت. به ویژه باید توجه داشت که در این درس، درصد ۱۰۰ در کنکور سراسری کسب شده است.

• خواص مواد: 20 سوال

یکی از چالشی ترین دروس کنکور هنر، خواص مواد است. خواص مواد مباحث زیادی را شامل می شود که داوطلبان برخی از آنها تا به حال مطالعه نداشته اند و به همین علت این درس را به شدت سخت می پندارند. با توجه به میانگین پایین این درس، زدن درصدی که مطلوب باشد در رتبه و تراز شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود و رتبه شما را بهبود میبخشد. بنابراین به هیچ وجه این درس را کنار نگذارید. تمرکز برروی چند مبحث مهم و اصلی و یادگیری دقیق آن نیز یکی از راه های پیشنهادی است.


○ نکات طلایی و مهم برای مطالعه کنکور هنر:

۱. شایان ذکر است داوطلببن برخی از رشته ها و زیر گروه ها باید بعد از کنکور تئوری، کنکور عملی بدهند و دادن کنکور عملی با هر رتبه و شرایطی، برای همه ی داوطلبین کنکور هنر اجباری می باشد.

۲. در دروس تخصصی کنکور هنر احتمال دارد چندین سوال خارج از کتاب ها و منابع طرح شود که باعث شود شما شوکه شوید و انتظار آن ها را نداشته باشید، ولی باید توجه داشته باشید که این شرایط برای همه است و چه بسا گذشتن از برخی از سوال ها کمک کننده خواهد بود. ( به نقش نمره منفی هم فکر کنید )

۳. توصیه می شود هیچ کدام از دروس را حذف نکنید و به مطالعه همه ی دروس کنکور هنر بپردازید.

۴. از اهمیت دروس عمومی غافل نشوید و بخشی از ساعات مطالعاتی خود در روز را حتما به دروس عمومی اختصاص دهید. برخی از داوطلبین تصور میکنند فقط با سرمایه گذاری بر روی دروس تخصصی میتوانند عالی ترین نتیجه را بگیرند، در حالی که دروس عمومی نیز بخشی از این نتیجه را شامل می‌شود و نقش مهمی را ایفا میکند.

۵. آزمون و تداوم در آزمون دادن را فراموش نکنید. بعد از ازمون، آنها را حتما تحلیل کنید و نکات ضعف و قوت خود را بشناسید. یادتان باشد آزمون ندادن بهتر از آزمون بدون تحلیل است!

۵. باید آگاه باشید که کنکور هنر یک کلید دارد آن هم تداوم و ممارست و مرور مکرر است.

پیام تبریک کسب رتبه تک رقمی کنکور هنر توسط روژینا آزادی رتبه یک کنکور هنر 99:

👇🏻👇🏻👇🏻

کلیک فرمایید

روژینا آزادی صرفا در آزمون های سنجش شرکت کرده و کارنامه های ایشان در این صفحه در دسترس است:

مشاهده کارنامه های سنجش روژینا آزادی (کلیک فرمایید)

نویسنده: روژینا آزادی – رتبه یک کنکور 1399

سوالات خودتون در ارتباط با کنکور هنر را در پایین این پست بپرسید، تا ایشان به سوالات شما پاسخ دهند.

خروج از نسخه موبایل