نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

چگونه از تعطیلات استفاده کنیم ؟!

چگونه از تعطیلات استفاده کنیم

با توجه به نظر سنجی که در کانال اصلی قرار گرفت،۲۷۰۰ نفر و حدودا ۶۰ درصد گفتند که در این تعطیلات نتوانستیم از فرصت خوب استفاده کنیم.

بنا بر گفته مسئولین و مقامات رسمی کشور احتمالا این اپیدمی تا نیمه های فروردین ادامه خواهد داشت اما اگر مردم رعایت نکنند ممکن است تا اواخر فروردین و حتی اردیبهشت نیز طول بکشد که ان شاءالله مردم فهیم اصول بهداشتی را رعایت می کنند و هرچه سریع تر از این اتفاق بد رها خواهیم شد . مسلما وقتی که این برهه را پشت سر بگذاریم قدر زندگی و داشته هایمان را که نسبت به آنها بی توجه بودیم و خیلی از اوقات حتی ناشکری می کردیم، بیشتر می دانیم.

در رابطه با ادامه آمار نظرسنجی و با احتساب ۱۵ درصدی که گفته بودند تفاوت چندانی با زمان مدرسه ندارد، ۷۵ درصد دانش آموزان ما از دوران تعطیلی به خوبی استفاده خوبی نمی کنند و یا برای آنها تفاوت چندانی با دوران مدرسه ندارد. در مورد نظرسنجی ، عللی که افراد برای عدم استفاده درست از زمان مطرح کرده بودند به سه دسته اصلی تقسیم کردیم.

۳۲٪ و در واقع ۲۱ مورد که به ما پیام دادند گفتند مشکل کرونا و پیامدهای آن است که درگیری با اخبار و حواشی مختلف را ایجاد کرده است،
۲۸ مورد تعطیلی کتابخانه ها و سالن های مطالعه و شرایط نامناسب مطالعه در منزل را مطرح کردند که مسئله دغدغه برانگیزی است و والدین واقعا باید نهایت همکاری را با دانش آموز داشته باشند ،
۵ مورد هم شرکت در کلاس های مجازی اجباری مدرسه و رفتن در فاز تشریحی خوانی را مطرح کردند که خیلی آن را درست نمی دانیم و به هر حال شرایطی است که فرد در خانه نشسته و از کلاس استفاده می کند و توجیه قابل قبولی نیست،
۲ مورد هم به هم خوردن زمان خواب ناشی از تعطیلی مدرسه اشاره کردند که ارتباط زیادی با کرونا ندارد.
۵۰ ٪ هم مشکلات دیگر از جمله خستگی ، بی انگیزگی و افسردگی ، احساس عقب بودن از دیگران ، تنبلی و اراده نداشتن برای ادامه، تصور داشتن زمان زیاد تا کنکور را مطرح کردند که این مورد آخر جای تعجب دارد چون اصلا زمان زیادی وجود ندارد و تمامی اینها نشان می دهد کسانی هستند که نمی خواهند کار کنند چون اگر می خواستند الان بهترین زمان است.

ویروس کرونا با وجودی که به سرعت همه گیر شده و بسیار خطرناک است، با رعایت یک سری نکات مثل ماندن در منزل، رعایت اصول بهداشتی ،داشتن آرامش و خونسردی به سادگی قابل پیشگیری است اما بحث دیگری که وجود دارد،این است که خیلی از اوقات پدر یا مادر یک سری موارد را رعایت نمی‌کنند که درست است خودشان در منزل حق و حقوقی دارند اما به هر حال در سال کنکور فقط دانش آموز درگیر نیست بلکه خانواده او نیز نقش بسیار پررنگی دارند و وقتی دانش آموز می گوید منزل ما کوچک است و حتی صدای عادی و آرام نیز داخل اتاق می رود و صدای اخبار که آمار مبتلایان و فوت شدگان را پخش می کند،من را اذیت می کند ،حق دارد و خانواده باید به این مسائل توجه کافی داشته باشند و خودشان هم سعی کنند خیلی جدی پیگیر این دست اخبار نباشند.

در مجموع توصیه های کلی در ارتباط با این شرایط می شود که فقط کافی است رعایت شوند و نباید همه جزئیات اخبار را از تمامی کانالهای ایرانی و خصوصا کانالهای خارجی که اساسا فضای متشنجی ایجاد می کنند،دریافت کرد که ذهن را هم به هم بریزند. طبیعتا تمامی اینها ذهن دانش آموز را درگیر می کند و بسیاری از آنها توانایی هضم آن را ندارند و بعدها ممکن است برایشان مشکلات روانشناختی و فراشناختی پیش بیاید یا حتی باعث ظهور مشکلات روانشناختی که از قبل در آنها وجود داشته اما چندان تظاهر پیدا نکرده بود، شود. پس با کمی رعایت با این شرایط باید کنار بیایم که سلامت روان درحال حاضر مهم تر از هر چیز است و تا جایی که امکان دارد اخبار به ویژه اخبار غیر رسمی را دنبال نکنیم و آرامش داشته باشیم هرچند که کاملا درک می کنم ابتلا به کرونا یا ابتلای عزیزانمان به این بیماری وضعیت سختی است و اینجا باید مثبت اندیش باشیم و با حرف های امید بخش و انگیزه بخش این اوضاع را سپری کنیم و بگوییم فردای روشنی هم وجود دارد و اگر هم که خطر جدی ما را تهدید نمی کند مدام وحشت انگاری نکنیم که نکند مبتلا شویم .حرفهای مثبت هم حال خودمان و حال یک کنکوری که در منزل داریم را خوب خواهد کرد . به هر حال دانش آموز را نمی توان نه به پانسیون و نه به کتابخانه فرستاد و ناچار است صد در صد در منزل بماند و این خانه نشینی فعلا تا دو الی سه هفته دیگر ادامه دارد و وظیفه ملی و اخلاقی ماست که اوضاع را کنترل کنیم و باید از افرادی که مدام دنبال حواشی و اخبار هستند تا جایی که می توان دوری کرد. درست است که احتمالا کنکور به تعویق می افتد اما به هر حال نزدیک است.

فردایی که این اتفاق تمام شود کسانی خوشحال هستند و به خود می بالند که با آگاهی و فراشناخت از این شرایط سخت رد شدند و پیروز از این طوفان اطلاعات منفی و غیر رسمی بیرون آمده اند.

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2020/03/چگونه-از-تعطیلات-استفاده-کنیم؟.mp3?_=1

 

خروج از نسخه موبایل