نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

پرسش های شما از الناز موسوی رتبه 5 کنکور

الناز موسوی

پرسش های شما از النازموسوی رتبه 5 انسانی منطقه 2 در کنکور 98

دانش آموز خصوصی مشاوره امیرمیرهلی

🔺از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
مطالعه برای کنکور را از تابستان سال آخر با ۵-۶ ساعت مطالعه شروع کردم و از مهرماه به بعد هم آنرا به ۷-۸ ساعت رساندم.از فروردین که با آقای میرهلی بودم حدودا روزانه ۱۱-۱۲ساعت درس میخواندم ولی اجازه نمیدادم این کمیتها مرا از اصل موضوع منحرف کند.

🔺زمانی که حس مطالعه نداشتید چه می کردید؟
من اصولا در زمان خستگی درس نمیخواندم چون در آن زمان مطلبی وارد ذهن نمیشود و در عوض استراحت میکردم و ساعت های بعد از استراحت بازدهی بالایی داشتم و درس میخواندم زمانی که حس درس خواندن نداشتم درس خواندن را با تست زنی از دروس مورد علاقه شروع میکردم مثل ادبیات و در ادامه هم برای درس خواندن انگیزه پیدا میکردم. همچنین برای تفریح هم هفته ای یک روز به مدت۳-۴ساعت بیرون میرفتم و بین ساعت های مطالعه ی روزانه هم با خانواده به عنوان تفریح سپری میکردم.

🔺در چه آزمونی شرکت می کردید و میانگین تراز چقدر بود؟
در سال دوازدهم فقط آزمون های قلمچی و دو ازمون جامع سنجش را شرکت کردم. میانگین تراز در سال دهم و یازدهم به دلیل نداشتن مطالعه جدی،۷۰۰۰ بود اما میدانستم که ظرفیت بیشتری دارم. در سال اخر میانگین ترازم ۸۰۲۵ بود که نهایت تلاشم را به کار گرفتم.

🔺آیا از سال های اولیه درستون خوب بود؟
اگر شما دهمی یا یازدهمی هستید که این ویس را گوش میکنید باید بگویم از همین الان روی نقاط ضعف خود کار کنید و اجازه ندهید نقاط ضعف تان برای سال اخر بماند و برایتان مشکل ایجاد کند‌ خصوصا در دروس تکنیکال مثل ریاضی و ادبیات
من در این سه سال در کلاس خیلی فعال بودم و سال دهم و یازدهم هم مطالعه میکردم ولی زیاد تست نمیزدم اما هیچ نقطه ی ضعفی را برای سال آخر باقی نگذاشتم.درسم خوب بود و معدل خوبی هم داشتم ولی اگر دوازدهمی هستید ناامید نشوید باز هم فرصت برای موفقیت وجود دارد.پیشنهاد میکنم از همان سالهای پایه کنکور را جدی بگیرید.کاملا آهسته و پیوسته پیش بروید و موفق تر هم خواهید بود.

🔺در چه مدرسه ای درس می خواندید و آیا مدارس برتر فقط رتبه های برتر می شوند؟
موفقیت انسان هیچ ربطی به مدرسه و محیط ندارد، هرکس که بخواهد و اراده کند موفق میشود. مدرسه ی من نمونه دولتی بود ولی هیچ تفاوتی با مدارس دیگر شهر نداشت البته از نظر امکانات هم این مدارس اصلا قابل مقایسه با مدارس تهران و تبریز نیستند. من در جشن قلمچی که شرکت کردم دانش آموزانی بودند که از روستا آمده بودند. پس بعضی بهانه می آورند که مدرسه ی ما مدرسه ی خاصی نیست و نمیتوانیم موفق بشویم که این درست نیست.

🔺روش مطالعه ی شما چطور بود؟
درس ها برای من در بازه دو هفته ای بین ازمون ها سه دسته میشدند. درس های دوازدهم که کاملا جدید بودند و هیچ پیش زمینه ای از آنها نداشتم برای آنها اول درس ها را مطالعه میکردم و بعد با فاصله ی چند روزه تست میزدم و در واقع بازیابی میکردم. اول تست میزدم، نقاط ضعف و قدرتم را میشناختم و بعد کتاب را مرور میکردم. درس های دسته ی دوم دروس حفظی پایه بود که در تابستان خوانده بودم و تا حدی فراموش شده بود اما پیش زمینه داشتم اما باز هم به روش دروس دوازدهم آنهارا
میخواندم.دسته سوم، دروس تکنیکال پایه مثل عربی و ریاضی بودند که اگر شیوه پاسخ دهی به آنها یاد گرفته شود، به آسانی فراموش نمیشوند. بنابراین برای این دروس فقط تست میزدم و تست خوانی میکردم. پیشنهاد من این است که هر درس را با روش درست خودش مطالعه کنید. از تجربه ی دانش اموزان موفق استفاده کنید ولی صرفا روی آن روش ها تاکید نکنید که کاری اشتباه است.
شما زمانی میتوانید یک درس را صد بزنید که به تمام مباحث آن مسلط باشید، این کار هم فقط با تمرین و تست زیاد ممکن است.همچنین به تمام مباحث و مسایل خود کتاب درسی مسلط باشید.به هیچ عنوان خود کتاب را کنار نگذارید.تک تک کلمات و جملات کتاب را بدانید و بفهمید ولی صرفا حفظ نکنید.متن کتاب را بفهمید و درک کنید و کاربردی یاد بگیرید.

🔺خوابتون را چطور تنظیم می کردید؟
من اوایل شب خوان بودم، 3شب میخوابیدم و صبح دیر بلند میشدم اما بازدهی بهتری هم داشتم. هرچقدر به کنکور نزدیک شدم، با پیشنهاد اقای میرهلی این ساعت را تغییر دادم تا در جلسه ی ازمون با مشکل خواب آلودگی روبرو نشوم.برای ایجاد تغییر،میتوانید هرروز یک ربع زودتر بخوابید و صبح هم زودتر بیدار شوید. کم کم عادت میکنید و هم در مدرسه هم در جلسه ازمون دچار مشکل نمیشوید.

🔺آیا انتظار رتبه تک رقمی داشتید و چه زمانی این تفکر شکل گرفت؟
همانطور که گفتم دهم و یازدهم زیاد جدی مطالعه نمیکردم و انتظار تک رقمی هم نداشتم ولی سال آخر که جدی خواندم با توجه به نتایج ازمون ها و درصد هایم، این باور ایجاد شد که میتوانم تک رقمی بشوم و این باور را تا تیرماه حفظ کردم

🔺منابع شما چه بود؟
من تقریبا از تمام منابع موجود در بازار استفاده میکردم. برای هر درس دو الی سه کتاب را داشتم و بعضی از کتاب ها را حتی چند بار هم خوانده بودم چون تست زیاد میزدم.
فارسی: نشر الگو و گاج و پیمانه ای قلمچی داشتم.
عربی:خیلی سبز و گاج میکرو که البته ساده تر از خیلی سبز بود.
دینی: میکرو گاج و خیلی سبز
زبان: مبتکران
ریاضی: میکرو گاج و قلمچی
اقتصاد: مشاوران و قلمچی
علوم و فنون: خیلی سبز ، پیمانه ای قلمچی ، میکرو گاج
جامعه شناسی: مشاوران و خیلی سبز
روانشناسی: مشاوران و پیمانه ای قلمچی
منطق: میکرو گاج مشاوران و پیمانه ای قلمچی

روش مطالعه ریاضی
من ریاضی را در طول کلاس کامل میفهمیدم و درک میکردم.در کلاس فعال بودم که توصیه میکنم شما هم در کلاس فعال باشید. تک تک مسایل کتاب را حل میکردم و هیچوقت نمیگذاشتم کتابم خالی بماند. برعکس بعضی از معلمان که کتاب را کامل کنار میگذارند باید تک تک مسایل را حل کرد چون که مسایل کتب کمک درسی در واقع براساس مسایل کتاب هستند. درسنامه کتب کمک اموزشی را میخواندم و برای ریاضی تست زیادی میزدم و نکات جدیدی را که در پاسخنامه یا توی درسنامه مشاهده میکردم در دفترم مینوشتم و بعد دوباره آنهارا مرور میکردم همچنین بعضی از تست هارا هم نشان دار میکردم که باز هم روی آنها کار کنم چون تست های مهمی بودند.حتما از پایه ریاضی تقویت کنید و هیچگاه اجازه ندهید که مشکل ریاضی برای سال اخر بماند.
اگر نیاز دارید در کلاس های رفع اشکال شرکت کنید ، ویدیو های آموزشی تهیه کنید تا مشکل ریاضی حل شود و هیچ وقت این درس را کنار نگذارید

روش مطالعه درس اقتصاد
اقتصاد دو جنبه دارد، یکی حل کردنی ها که کاملا تکراری هستند و در چارچوب خاصی این مسایل تکرار میشوند.در درسنامه کتاب مشاوران کاملا این چهارچوب ها توضیح داده شده است که اگر آنهارا کار کنید قطعا میتوانید حل کردنی ها را به درستی پاسخ دهید.همچنین لازم نیست از روشهای اصلی همه ی مسایل اقتصاد را حل کنید.بعضی از روش های میانبر هم هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید.جنبه دیگر هم جنبه حفظیات است که باید مطالب را بفهمید و بیشتر آنها را با رد گزینه میتوان پاسخ داد.

🔺اراده و انگیزه ی درونی را چطور در خودتون ایجاد کردید؟
سال یازدهم از طرف مدرسه مارا به دانشگاه تهران بردند و من واقعا مجذوب دانشگاه تهران شدم و با خود گفتم من دو سال بعد اینجا درس میخوانم که‌خدا را شکر این اتفاق هم خواهد افتاد ، به خودتان و توانایی هایتان باور داشته باشیدبه نظر من رمز موفقیت که پرسیدید، دو مورد است :
اول شناخت توانایی ها و استعداد هایی که دارید و دوم، تلاش لازم در این زمینه برای به ظهور رساندن استعدادتان.صرفا استعداد کافی نیست برای موفقیت تلاش زیاد و لازم هم نیاز است.

 

من برای آینده ی درخشان مطالعه میکردم، هیچگاه با تنفر به کتاب هایم نگاه نمیکردم چون میدانستم به وسیله آنها من میتوانم به هدفم برسم ؛ نقش خانواده ام در موفقیت من: خانواده ی من اطلاع زیادی از رشته ی تحصیلی من نداشتند. در واقع انتخاب این رشته کاملا مستقل بود و من متکی به خود رشته انسانی را انتخاب کردم. موفقیت و عدم موفقیت شما فقط در دست خودتان است .
خانواده ی من صرفا محیط آرام و امکانات را فراهم میکردند و حتی گاهی به کتابخوانه میرفتم چون وضعیت در خانه خوب نبود. ولی خانواده در برنامه ریزی یا اجبار برای خواندن نظارت نمیکردند و کاملا به خودم واگذار کرده بودند و همچنین گاهی که ترازم پایین می آمد توانایی هایم را به یادم می آوردند. در نهایت از خانواده ، دوستان و کادر مدرسه بخاطر حمایت ها وکمک های زیادشان و همچنین از اقای میرهلی بابت برنامه ریزی و مشاوره ی بی نظیرشان که حامی من در مسیر کنکور بودند تشکر میکنم .

دانلود

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2019/08/پرسش%20های%20شما%20از%20الناز%20موسوی%20رتبه%205%20کنکور.mp3?_=1
خروج از نسخه موبایل