نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

نکاتی در ارتباط با درس زمین شناسی

نکاتی در ارتباط با درس زمین شناسی

زمین شناسی یکی از دروس کنکور است که از 25 سوال طرح می شود و مدت زمانی که میتوانید به این درس اختصاص دهید حدود 20 دقیقه است.
ضریب زمین به تفکیک زیر گروه:
🔹زیرگروه1(پزشکی-دندان پزشکی-دام پزشکی-بینایی سنجی-مامایی-فیزیوتراپی….)=0
🔹زیرگروه2(داروسازی-شیمی محض-شیمی کاربردی…..)=1
🔹زیرگروه3(زمین شناسی-دبیری زمین شناسی)=4
🔹زیرگروه4(مدیریت بازرگانی-هوانوردی-خلبانی-حسابداری…..)=1
🔹زیرگروه5(تکنولوژی تولیدات دامی-تکنولوژی تولیدات گیاهی-تکنولوژی جنگلداری…..)=1
از انجایی که خواندن و یا نخواندن زمین یکی از دغدغه های بچه های کنکوری است سعی کردیم در این بخش به سوالات متداول در رابطه با زمین پاسخ دهیم.
زمین شناسی برای بچه هایی که صرفا علاقه به زیرگروه 1 دارند چندان حائز اهمیت نیست و بچه ها عموما ترجیح میدهند که زمان این درس چه در موقع خواندن چه سر جلسه ی ازمون بین دروس دیگر پخش کنند.
اما از انجایی که عموما بچه ها این درس را زیر 10%میزنند و یا 0 و منفی میزنند اگر قصد رقابت در زیر گروه 2 را دارید زمین میتواند تا حدودی موثر باشد.البته توجه داشته باشید که درصد زمین و حتی منفی زدن ان تاثیری در رتبه ی زیر گروه یک شما ندارد اما میتواند در رتبه کشوری تا حدودی تاثیر گذار باشد به خصوص اگر منفی بزنید!
کسانی که قصد کسب رتبه ی تک رقمی دارند ، به علت بالا بودن درصدهای نفرات اول، بهتر است اندکی از وقت خود را به درس زمین شناسی اختصاص دهند. این کاراحتمال کسب رتبه ی تک رقمی کشوری را در کنکور برای انها بیشتر میکند.
اما در رابطه با اینکه زمین را چطور بخوانید که این بخش شامل افرادی میشود که میخواهند زمین را مثبت بزنند و صفر نگذارند و افرادی که میخواهند زمین را بالا بزنند.
یک نکته را در نظر داشته باشید که زمین شناسی درس دشواری ست و با وجود اهمیت برای زیر گروه 2 که بعد از زیر گروه یک علاقه مندان بیشتری دارد اما همچنان نباید در خواندن ان افراط کرد و از دروس مهم دیگر غافل شد.
تسلط بر متن کتاب و استفاده از روش های خلاصه نویسی و فیش نویسی و یا کتابچه هایی که برای مرور و جمع بندی این درس است میتواند در افزایش درصد این درس کمکتان کند.اگرزمان زیادی ندارید بهتر است به مباحث تئوری اهمیت بیشتری بدهید و سراغ مسئله ها نروید.

اگر میخواهید صرفا روی چند فصل خاص متمرکز شوید برای نظام قدیم ما این فصول و مباحث را پیشنهاد میکنیم:
🔶فصل کانی ها-ماگماتیسم سنگ های اذرین و رسوبی-چرخه سنگ-تغییرات سنگ ها(به طور کلی از سال سوم فصول5-7-9نسبت به باقی اهمیت بیشتری دارند و از سال چهارم فصول7-8اهمیت بیشتری دارند)
برای نظام جدید:
🔶افرینش کیهان و تکوین زمین-منابع آب و خاک-زمین شناسی و سلامت

نویسنده : شقایق محمدی

خروج از نسخه موبایل