نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مهم‌ترین شرایط رفتن به کلاس کنکور

زمان و هزینه ی مناسب نتیجه برای داوطلب از کلاس کنکور

کلاس‌های کنکور یکی دیگر از ابزارهای کسب نتایج برتر در کنکور هستند. عجله نکنید و از همین ابتدا این برداشت را نداشته باشید که تمام. حتما باید کلاس کنکور ثبت نام کنم و بدون آن نمیشود نتیجه گرفت و… بلکه پارامتر و متغیرهای زیادی در آزمون‌ شما دخیل است. برای شرکت در این کلاس‌ها هم باید به موارد زیادی مانند زمان و هزینه و دانش آموز یا فارغ التحصیل بودن فکر کنید و پس از مشورت با مشاورتان دست به انتخاب بزنید. ادامه ی مطلب را تا آخر با دقت بخوانید. و داوطلب عزیز از همین لحظه تصمیم بگیر که آرامش در درون‌ خودت پیدا کنی و تلاش کنی با عبور از سختی ها و ناملایمات به خواسته هایت برسی.

مهم‌ترین شرایط رفتن به کلاس کنکور چیست؟

مهمترین و پراهمیت ترین مساله برای هر داوطلب کنکوری، زمان است. داوطلبانی که تصمیم به کلاس رفتن دارند باید بر زمان خود حساس باشند. متاسفانه بسیار زیاد است که داوطلب در تمام طول هفته درگیر کلاس‌ها است و خستگی ناشی از حجم درس‌های مدرسه و کلاس‌های اضافه، دیگر انرژی ای برای مطالعه و تست زنی در خانه باقی نمی‌گذارد. در اکثر موارد داوطلب در یک درس، سطح متوسط و نسبتا خوبی دارد که میتوانست تنها با اجرای تکنیک‌های خاص آن درس به همراه برنامه ی تست زنی در منزل و بدون نیاز به شرکت در کلاس‌های کنکوری، آن درس را تبدیل به نقطه ی تسلط و قوت خود نماید. اما با تصمیم اشتباه برای رفتن به کلاس کنکور تنها هزینه و انرژی خود را تلف کرده است و نتیجه مطلوبی را از آن کسب نکرده است.

راهنمایی مشاور

قبل از ثبت نام در کلاس کنکور، اول به خود فرصت چند هفته‌ای بدهید. از مشاور خود برنامه ی مطالعاتی آن درسی که نیاز به کار بیشتری دارد را بخواهید. مثلا داوطلبان رشته ی تجربی عموما در دو درس ریاضی و فیزیک ضعیف هستند ولو اینکه زیست و شیمی قوی دارند. ابتدا باید به خود این زمان را بدهند و با تشخیص مشاور خود منبع درسی را با توجه به سطح درسی خود انتخاب کنند. و حداقل یک ماه را طبق برنامه ی هدفمند و راهبردی آن درس، شروع به مطالعه نمایند. مطمئن باشید که نتیجه شگفت انگیز خواهد بود.

داشتن زمان کافی

اولین شرط رفتن به کلاس‌های کنکور داشتن زمان کافی است تا بتوانید اطلاعات ورودی به مغزتان را دسته بندی و مرتب کنید تا بتوانید آنها را مرور کنید و تست بزنید. هیچگاه از زمان مطالعه ی خود نکاهید تا به کلاس بروید. این موضوع رو برای انتخاب کلاس کنکور همیشه مدنظر داشته باشید هیچ فرمول و تکنیک ابتکاری خاصی نمیتونه به شما کمک کنه. برای این که در هر درسی به درصدهای خوب برسی باید در درجه اول مفهوم درس را یاد بگیرید. شما با یادگیری مفهوم درس و تمرین و تکرار می‌توانید خیلی از مشکلاتتان را حل کنید.

هزینه های کلاس کنکور

همه ی ما بر این موضوع واقف هستیم که هزینه‌ی کلاس‌های کنکور بسیار بالا هستش و همه از پس هزینه ی آن بر نمی‌آیند. اگر شما هم جزو همین دسته از افراد هستید یا نمی‌خواهید مقدار زیادی هزینه صرف آنها کنید بهتر است ضعف خود را پیدا کنید و ببینید در کدام درس نسبت به بقیه دروس ضعیف تر هستید. و فقط همان درس را ثبت نام کنید.

7باید و نباید کلاس کنکور برای همه ی داوطلبان

1-شفافیت کامل جزئیات قبل از ثبت نام

هزینه ی کلاس، تعداد جلسات، استاد، برنامه ی کلاسی ،طرح درس استاد، تا حدودی مبحثی کار کردن، روش ها و تعداد جمع بندی و مرورها، هماهنگی با آزمون های آزمایشی و…همه باید در زمان ثبت نام بطور شفاف و دقیق مشخص شوند تا داوطلب در طول سال استرس این را نداشته باشد که آیا مدرس میرسد مباحث را به اتمام برساند ؟آیا به جمع بندی‌ها میرسد یا خیر؟؟؟

2- بودجه بندی و زمان تدریس مباحث

حتما بازه ی زمانی شروع و پایان کلاس‌ها و نیز مباحث مورد تدریس در طول جلسات را از استاد بپرسید. چرا که در اول سال به دلایل مختلفی برخی ساعات کلاس‌ها لغو میشود و درآخر بازه ی زمانی مشخص شده برای آموزشگاه و استاد مربوطه، به خاطر تلنبار شدن درس ها حجم مطالب بیشتر میشود و در نتیجه از کیفیت کلاس‌ها کاسته میشود و در خیلی از موارد حتی دیگر وقت نمیشود خیلی از مباحث مهم تدریس شوند.

3-مباحث 90 درصد، تکنیک 10 درصد

جالب است بدانید که در کلاس‌های کنکوری 90 درصد مباحث تدریس شده همان تدریس های دبیرستان است و تنها 10 درصد تست و تکنیک تست زنی چاشنی این کلاس‌ها می‌شود. این مسئله ثابت می‌کند که داوطلب می‌تواند بدون شرکت در این کلاس‌ها و تنها با استفاده از یک یا چند منبع درسی خوب تا حد قابل قبولی در آن درس درصدهای بالایی را کسب کند.

4- هدف شما چیست

هدف خود را از شرکت در کلاس کنکور مشخص کنید. هدف اکثر داوطلبانی که به کلاس می روند این است که در درس ها پیشرفت داشته باشند. و شاهد افزایش درصدهای خود در آزمون های آزمایشی و نیز به مهارت حل تیپ تست های مختلف دست یابند. اما دانش آموزانی هم هستند که برای رفع تکلیف و بدون در دورهمی دوستان در این کلاس‌ها شرکت میکنند.

5- منفعت طلب باشید

آنچه که از کلاس‌های کنکوری انتظار می‌رود این است که درصدهای شما بالاتر از زمانی باشد که بدون کلاس بودید. پس در کلاس کنکور به دنبال منفعت بیشتری باشید.

6- پیشرفت درصدها را جدی بگیرید

اگر بعد از سپری شدن 8 تا 10 آزمون ،افزایش درصدی رخ ندهد در صورتیکه داوطلب واقعا تلاش کرده و طبق برنامه درس خوانده است. بدانید که آن کلاس برای شما بی فایده است. البته هستند اساتید بسیار مجرب و با تجربه ای که غیرممکن است داوطلبی نتواند با آنها افزایش درصدی نداشته باشد و پیشرفت نکند ولی متاسفانه تعداد این اساتید مجرب بسیار در سطح کشور کم است. و معمولا نیز تعداد داوطلب محدودی را میپذیرند. درمقابل گروه دیگری از داوطلبان هم هستند که در کلاس‌های برترین اساتید بودند ولی خودشان هیچ تلاشی برای پیشرفت خودشان نداشته اند و صرفا فقط در کلاس‌ها ثبت نام کرده بودند.

7-مشورت با مشاوران و افراد خبره

قبل از ثبت نام در کلاس‌های کنکوری حتما با افراد آگاه و مشاورین‌کنکور مشورت کنید تا شرایط شما به طور دقیق مشخص شود.
همه ی آن‌هایی که در کنکور موفق شدند، تنها به خاطر ثبت نام در کلاس‌های کنکوری نبوده است بلکه این داوطلبان خود تلاش کردند و زحمت کشیدند. اگر نگاهی به تست‌های امسال بیندازید متوجه خواهید شد که سطح سوالات مستقیما به سمت کتاب های درسی سوق داده شده بود و این ثابت کرد که بدون کلاس و تنها با کتاب درسی و تست زنی میشد رشته ی خوبی قبول شد.

بالاخره کلاس کنکور را چیکار کنیم؟

دانش آموز مدرسه

به طور خلاصه اگر دانش آموز هستید و به مدرسه می‌روید کلاس کنکور قطعا خسته کننده خواهد بود و زمان زیادی را از شما می‌گیرد. بنابراین باید مراقب باشید فقط به کلاس‌دروسی بروید که واقعا احساس میکنید در آنها ضعیف هسیتد و با کتایب های کمک آموزشی نمیتوانید به نتیجه دلخواه برسید. البته نهایتاً در کلاس‌های یک تا دو‌ درس شرکت کنید و بیشتر از این نه.

فارغ التحصیل مدرسه

اگر فارغ التحصیل هستید طبیعتاً وقت زیادی در اختیار دارید بنابراین میتوانید در کلاس‌های بیشتری نسبت به دانش آموزان مدرسه ای شرکت کنید. اما برای شما هم تا حدی مفی است و بیشتر از آن قطعا به نتیجه کنکورتون ضربه بزرگی میخوره! پس بهتر است بدون تفکر عمیق در کلاسهای زیادی شرکت نکنید! نهایتاً سه کلاس کنکوری که در درس‌های آن واقعا احساس ضعف دارید، کمک کننده خواهد بود. این هشدار را به گوش جان بسپارید اگر با شرکت در تعداد زیادی کلاس‌‌ کنکور  سر خود را گرم کنید. و به مطالعه و تست زنی در خانه نپردازید. در نهایت به نتیجه ی دلخواه خود نخواهید رسید! پس نه شوری شور نه بی نمک بی نمک. باید در طول هفته وقت آزاد زیادی برای مطالعه درس‌های خود در اختیار داشته باشید.

نتیجه

در بالا دو شرط بسیار مهم رفتن به کلاس‌های کنکور را برای شما گفتیم: 1- زمان 2- هزینه

اگر زمان کافی و یا هزینه ی کافی ندارید نگران نباشید. همانطور که در اول این مطلب گفته شد کلاس‌های کنکور فقط یکی از شروط قبولی است. شما همچنان راه‌های زیادی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب خود دارید. فقط کافی است تمام تمرکز خود را بر روی خودتان قرار دهید. و به هیچ عنوان با بقیه مقایسه نکنید و هرچه در توان دارید را به کار بگیرید و درس بخوانید. منابع‌کنکور کتب درسی هستند. این بدان معناست که اگر شما تسلط کافی بر روی این کتب داشته باشید می‌توانید نتیجه ی خوبی بدست آورید پس نگران نباشید.

خروج از نسخه موبایل