نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

معرفی پانسیون های مطالعاتی نوروز + مزایای شرکت در آن ها

معرفی پانسیون های مطالعاتی نوروز + مزایای شرکت در آن ها

کنکور سراسری در واقع صحنه ی رقابت هزاران دانشجو برای رسیدن به آینده‌ای بهتر است. در این میان تنها آن هایی پیروز میدان خواهند شد، که مدیریت زمان بهتری داشته باشند. پانسیون مطالعاتی نوروز، یکی از راه های پیشی گرفتن از رقیبان و استفاده ی بهینه از زمان، برای افراد پشت کنکوری می باشد. اما این پانسیون‌ها چه مزایایی دارند و برای چه افرادی مناسب می‌باشند؟ ما در این صفحه، به عنوان تیم تحریریه‌ی موسسه دکتر میرحلی، شما را به طور کامل با پانسیون‌های نوروزی آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با پانسیون مطالعاتی نوروز

یکی از طرح های کاربردی برای دانش آموزان کنکوری در این چند سال اخیر، برگزاری اردوهای نوروزی یا همان پانسیون مطالعاتی نوروز است. روند برگزاری این اردوها با بررسی نیازهای دانش‌آموزان و مسائل آن‌ها، طرح‌ریزی شده است. همان طور که می‌دانید تعطیلات نوروز هر ساله زمانی برای دید و بازدید و انجام تفریحات خانوادگی محسوب می شود. بسیاری از دانش آموزان در این ایام دست از مطالعه می‌کشند و استراحت می‌کنند. اما عده‌ای که از آینده‌نگری بهتری برخوردار‌اند، این زمان را فرصتی طلایی برای پیشی گرفتن از رقیبان در نظر می‌گیرند. با این وجود رسم و رسوم‌های دیرین ما ایرانی‌ها مانند دید و بازدید، مانع از تمرکز آن‌ها بر درس می‌شود. به همین خاطر نمی‌توانند آن طور که می‌خواهند از تعطیلات استفاده کنند. اما پانسیون‌های نوروزی، بهترین راه حل برای این افراد باانگیزه است.

مزایای شرکت در پانسیون‌های نوروزی

همان طور که گفتیم پانسیون مطالعاتی نوروز، بهترین انتخاب برای آن هایی است که می‌ خواهند پیروز و سربلند از رقابت درون میدان کنکور خارج شوند. اما شرکت در این اردوهای دانش ‌آموزی نوروزی چه مزایایی به همراه دارد؟ چرا ما در موسسه میرحلی به شما توصیه می‌کنیم که از اردوهای نوروزی برای کنکور، جا نمانید؟ در ادامه شما را با چهار مزیت اصلی شرکت در این پانسیون‌ها، آشنا خواهیم کرد.

استفاده از محیطی آرام برای تمرکز بهتر

پیش‌تر گفتیم که بسیاری از دانش آموزان، که خود را برای آزمون سراسری سازمان سنجش کشور آماده می‌کنند، می‌دانند که تعطیلات نوروز فرصتی طلایی برای مطالعه است. پس واقعا چه اتفاقی می‌افتد که اغلب آن ها در این ایام سرنوشت ساز از مرور کتاب‌ های درسی و تست زدن دست بر می‌دارند؟ دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد. اما مهم ترین دلیل برای این رخداد، جو ناآرام و هیجان زده‌ی خانه‌های ایرانی در سراسر تعطیلات سال نو می باشد. به همین منظور در پانسیون‌های نوروز، تاکید زیادی بر فراهم آوردن جوی آرام و ساکت وجود دارد. به این طریق دانش‌آموزان از تمام مسائلی که تمرکزشان را بر هم می‌زند به دور خواهند ماند.

تلاش در کنار دوستان و رقیبان باانگیزه

همه‌ی ما انسان ها زمانی که در کنار هم کاری را انجام می دهیم، عملکرد بهتری خواهیم داشت. به نظر می رسد این یک مسئله‌ی روان شناختی باشد. به طوری که انرژی افراد به هم متصل و تبدیل به نیرویی مضاعف می شود. این مسئله در مورد دانش آموزان کنکوری نیز صدق می‌کند. در پانسیون مطالعاتی نوروز، دانش‌آموزان می‌توانند در کنار افرادی که هدف مشابهی با خودشان دارند، به مطالعه بپردازند. در این شرایط آن‌ها از یکدیگر انرژی و کمک می‌گیرند. به علاوه می‌توانند تعداد اندکی از رقیبان خود را نیز مشاهده کنند. همین مسئله باعث انگیزه بخشیدن به آن‌ها و تقویت اراده‌شان خواهد شد.

قرار گرفتن در محیط کنکوری و مدیریت شده

محیطی که افراد در آن درس می‌خوانند، تاثیر بسیار زیادی در میزان یادگیری آن‌ها و همین طور کشش بیشترشان برای مطالعه دارد. برای مثال رنگ و میزان نور محل درس خواندن از اهمییت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا اگر نور آن مکان تماما زرد یا سفید باشد مشکلاتی مانند خستگی چشم، سردرد و در نهایت ناتوانی در مطالعه‌ی بیشتر را در پی خواهد داشت. پس برای یک کنکوری بهتر است که زیر نور کافی و ترکیبی از چراغ‌های مهتابی با نور سفید و زرد، درس بخواند. در پانسیون‌های نوروزی تمام این موارد مدیریت شده و محیط مطالعه کاملا مناسب دانش‌آموزان می‌باشد.

تقسیم ساعات طلایی و ایجاد تعادل توسط مشاور

بسیاری از دانش آموزها تنها پشت سر هم درس می‌خوانند. اما این موضوع بدون برنامه ریزی دقیق و توجه به کشش ذهن، به جای نتیجه ی مثبت، پیامدهای منفی ای مانند خستگی ذهن، عدم توجه کافی به آنچه خوانده می‌شود و به دنبالش عدم یادگیری را در پی خواهد داشت. به همین خاطر استفاده از علوم روز روانشناختی درباره‌ی روش‌ها و ساعات درس خواندن یکی از مهم‌ترین موارد امروز برای موفقیت در کنکور است. در پانسیون‌های نوروزی به این مسئله توجه شده و برای تمام ساعات دانش آموزا توسط مشاورهای تحصیلی خبره، برنامه ریزی دقیقی انجام می‌شود.

چرا باید در پانسیون های مطالعاتی نوروز شرکت کنیم؟

تا به اینجا شما را با تعدادی از ویژگی‌های بسیار خوب پانسیون های مطالعاتی نوروز برای دانش آموزان کنکوری، آشنا کردیم. ما اکنون می‌خواهیم شما را با چند دلیل مهم درباره ی این که چگونه این پانسیون‌ها می‌توانند به شما کمک کنند و سرنوشتتان را تغییر دهند، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بازدهی بیشتر

تمام آن چه یک فرد پشت کنکوری می‌خواهد، یادگیری بیشتر در کمترین زمان است. این مکان‌های اختصاصی و مدیریت شده دقیقا چنین کاربردی را به همراه خواهند داشت. زیرا با ویژگی‌های منحصر به فردشان از جمله ایجاد محیط آرام، کنکوری و رقابتی می توانند بر تلاش و تمرکز شما بیفزاید. همچنین با کمک مشاوران و برنامه‌ریزی دقیق آن‌ها، شما تحت بهترین شرایط و در مناسب‌ترین اوقات به مطالعه می‌پردازید. مسلم است که تمام این‌ها یادگیری و متعاقبا بازدهی شما را افزایش خواهند داد.

برنامه‌ریزی صحیح

بسیاری از شما ممکن است از تابستان سال پیش شروع به مطالعه برای آزمون سراسری کرده باشید. احتمالا در این مسیر روش‌های مختلفی را برای مطالعه امتحان کرده‌اید. اما باید بدانید تعطیلات نوروزی همانند یک شمارش معکوس مهم می‌باشند. در واقع روش مطالعه شما از شروع سال جدید تا زمان برگزاری آزمون، نقش بسیار مهمی در تعیین نتیجه‌ی دلخواهتان خواهد داشت. در پانسیون‌های نوروزی مشاورانی حضور دارند که می‌تواند برنامه ی صحیحی برای ایام تعطیلات و حتی پس از آن برایتان تنظیم کنند. مطابق آن برنامه شما روش صحیح درس خواندن را اجرا می‌کنید و مسلما به پیروزی دست خواهید یافت.

افزایش انگیزه

تمام مواردی که تا کنون بیان کردیم مانند ایجاد محیط کنکوری، حضور رقیبان و دوستان، زمان بندی مناسب، حضور مشاوران و تمام این‌ها یک نتیجه‌ی بسیار مهم با خود همراه دارند. آن نتیجه ی مهم افزایش انگیزه و اراده در دانش‌آموزان کنکوری می‌باشد. دلیل این موضوع نیز بسیار واضح است. دو موقعیت متفاوت را تصور کنید. در یک وضعیت شما در اتاق خودتان مشغول مطالعه هستید که سر و صدای حرف زدن، صداهایی مانند جارو برقی، زنگ درب، آمدن مهمان و تمام این‌ها پشت در اتاقتان اتفاق می‌افتد. اما در موقعیتی متفاوت شما در یک پانسیون مطالعاتی نوروز، یعنی محیطی کاملا مناسب مطالعه، در کنار رقیبان و راهنماها قرار دارید. در کدام یک از این وضعیت‌ها انگیزه‌ی بیشتری برای تمرکز روی درس خواهید داشت؟

استفاده صحیح از زمان

باید بدانید تعطیلات نوروزی نقش تعیین کننده ای برای تغییر سرنوشت شما خواهد داشت. شما می‌توانید این زمان را به تفریح و استراحت بگذارید و اصطلاحا آن را بسوزانید. یا آن که با انتخابی عاقلانه در یکی از پانسیون‌های نوروزی شرکت کنید. به این طریق می توانید از زمان طلایی ای که در اختیار قرار داده شده برای پیشی گرفتن از رقیبانتان در آزمون سراسری استفاده کنید.

ترک عادات نامناسب

همه ی ما عادت‌هایی مانند فیلم دیدن، بازی با موبایل، گردش در شبکه‌های مجازی و مواردی از این قبیل داریم که بسیار وقت‌گیر هستند. این عادت‌ها برای هدف نهایی شما، که همان پیروزی در آزمون سراسری است، نقش بسیار آسیب‌زایی خواهند داشت. اما در عین حال ترک آن‌ها بیش از حد دشوار است. شرکت در پانسیون‌های نوروزی در کنترل و ترک این عادات غلط بسیار تاثیر مثبتی خواهد داشت.

سخن آخر

در این جا سعی کردیم به تمام جنبه های مربوط به پانسیون مطالعاتی نوروز بپردازیم. همچنین مزایایی که شرکت در آن‌ها برای دانش آموزان کنکوری خواهد داشت را بیان کردیم. برای کسب راهنمایی‌های بیشتر در زمینه ی کنکور می‌توانید به موسسه دکتر امیر میرهلی مراجعه کنید. منتظر نظرات شما در این زمینه هستیم.

خروج از نسخه موبایل