نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

معرفی رشته هوشبری

معرفی رشته هوشبری دانشگاه

رشته هوشبری جزو کدام شاخه ها است؟

🔹رشته هوشبری یکی از شاخه های پیراپزشکی است که دانشجویان با اصول، روش ها، تجهیزات و وسایل مورداستفاده در مراقبت از بیمار بیهوش آشنا می شوند و نحوه مراقبت از بیماران را در مراحل مختلف بیهوشی به صورت نظری و عملی فرا می گیرند. این رشته در بسیاری از دانشگاه های برتر ایران دانشجو می پذیرد و قبولی در آن کار دشواری نیست.

ادامه تحصیل کاردانی هوشبری در مقطع کارشناسی بیهوشی یا پرستاری به صورت ناپیوسته و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های پرستاری، آناتومی، فیزیولوژی و دیگر زیر شاخه‌های علوم پزشکی امکان پذیر خواهد بود که در صورت پذیرفته شدن در هر یک از رشته‌های کارشناسی ارشد مذکور، شرح وظایف فرد تغییر یافته و از رشته هوشبری خارج می‌شود(ادامه تحصیل در این رشته تا دکترای بیهوشی امکان پذیر است. منبع باشگاه خبرنگاران جوان) که در این صورت حقوق و مزایای چند برابری دارد.

🔹توانایی های لازم:

یک هوشبر باید توانایی های انجام احیا قلبی، ریوی، انواع بیهوشی، لوله گذاری، کار با دستگاه های بیهوشی و … را داشته باشد. اعتماد به نفس بالا، انگیزه ی زیاد و مدیریت استرس از دیگر توانایی های لازم برای این رشته همانند سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.

🔹بازار کار:

رشته اتاق عمل از بازار کار مناسبی برخوردار است اما این درآمد با توجه به میزان سابقه کاری، تجربه و تخصص افراد، حوزه های مختلف کاری، نوع شرکت، شهر محل کار و … می تواند متفاوت باشد. معمولا درآمد ماهیانه بین 3 تا 4 ملیون و در بهترین حالت تا حدود 10 ملیون را می توان برای کارشناسان این رشته متصور بود که نسبت به میانگین جهانی مبلغ قابل توجهی است(منبع سایت جامع اتاق عمل) این درآمد با توجه به ادامه تحصیلات و نوع کار می تواند بالاتر هم باشد.

🔹حداقل رتبه موردنیاز:

برای قبولی روزانه رشته هوشبری سال 97-98 در منطقه 1 حدودا 12000،منطقه 2 15000 تا 25000 و منطقه 3 15000 تا 18000 بوده است که سال به سال ممکن است متفاوت باشد. برای قبولی در بهترین دانشگاه های کشور هم رتبه ی حدود 2500 تا 3000 امکان پذیر است.

🔹تیپ های شخصیتی مناسب برای این رشته بر اساس تست MBTI:

تمامی تیپ های شخصیتی گفته شده برای رشته ی اتاق عمل

🔹تیپ های شخصیتی مناسب برای این رشته بر اساس تست استرانگ:

جست و جوگر

خروج از نسخه موبایل