نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

معرفی رشته مهندسی انرژی

مهندسی انرژی

رشته مهندسی انرژی

🔹به عنوان یک تعریف کلی مهندسی انرژی مجموعه ای است شامل دروس نظری و عملی برای تربیت کارشناسان نخبه برای طراحی توسعه مدیریت و بهره برداری از سیستم های استخراج فراورش تبدیل انتقال توزیع ومصرف انرژی.

همچون اکثر رشته های مهندسی این رشته نیز بر پایه ی دروس ریاضی و فیزیک استوار است که با مقایسه ی واحد های ارائه شده در این رشته می توان فهمید که بیشرین مطابقت را با رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی دارد.

مهندسی انرژی در مراتب بالاتر همچون کارشناسی ارشد باوجود گرایش های مختلف اماده ارائه راه حل های مختلف میباشد.

🔹توانایی های لازم:

از توانایی های لازم برای این رشته میتوان به قوی بودن در دو درس ریاضی و فیزیک، همانند سایر رشته های مهندسی، اشاره کرد.با توجه به اینکه این علم جدید است، منابع آن اکثرا به زبان انگلیسی هستند بنابراین آشنایی با زبان انگلیسی از ویژگی های مورد نیاز مهندسان خواهد بود.

🔹بازار کار:

با توجه به تازه تاسیس بودن رشته مهندسی انرژی در کشورمانو افزایش نیاز جهان به مهندسی و بهینه سازی منابع و سیستم های انرژی، بازار کار این رشته چه در داخل کشور و چه در خارج کشور اشباع نشده است و به نیرو های متخصص و دانش آموخته نیاز روز افزون وجود دارد.

فرصت های شغلی برای دانش آموختگان این دوره می‌تواند در دو بخش ذیل خلاصه شود:

بخش دولتی:وزارت نفت، وزارت نیرو، شرکت ملی نفت ایران، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان انرژی‌های نو ایران، سازمان بهره‌وری انرژی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان انرژی اتمی ایران، موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، وزارت صنعت معدن و تجارت، توانیر و شرکتهای برق منطقه‌ای، وزارت راه و شهر سازی و سایر نهادهای تصمیم گیری در بخش انرژی کشور.

🔹حداقل رتبه مورد نیاز برای قبولی دولتی مهندسی انرژی سال 97-98 در منطقه 1 حدودا 20000، منطقه 2 17000 و در منطقه 3 15000 می باشد. البته برای قبولی در دانشگاه های برتر همچون شهید بهشتی و صنعتی امیرکبیر باید کف رتبه 2000 باشد.

🔹تیپ های شخصیتی مناسب برای این رشته بر اساس تست MBTI:
ENTJ- INTJ-ISTJ-ISTP-

🔹تیپ های شخصیتی مناسب برای این رشته بر اساس تست استرانگ: واقع گرا

 

 

📽 مشاهده ویدیو در تلگرام

خروج از نسخه موبایل