نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

معرفی رشته فناوری اطلاعات سلامت

رشته فناوری اطلاعات سلامت

🔶 این رشته تحصیلی که تلفیقی از پزشکی و آی تی است فناوری اطلاعات سلامت، همچنین، مبادله ایمن اطلاعات میان مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و بیمه ها را در بر می گیرد. به طور کلی این رشته مهم ترین ابزاری تلقی می شود که با آن می توان کیفیت، سلامت و اثر بخشی نظام سلامت را بهبود بخشید.در گذشته این رشته به نام مدارک پزشکی ارائه می شد اما در حال حاضر با تغییراتی در برنامه درسی و روز آمد کردن آن با نام فناوری اطلاعات سلامت ارائه می شود.

🔶 توانایی‌های مورد نیاز :

به دلیل کار و فعالیت در محیط بیمارستان و مشکلات مربوط به آن داوطلبان این رشته باید توان جسمی بالایی داشته باشند همچنین باید قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات انبوه را داشته و با گردآوری و طبقه بندی صحیح اسناد و مدارک پزشکی در سازماندهی اطلاعات نقش موثری را ایفا کنند.

همچنین کامپیوتر و آمار در این رشته از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و دانشجو باید در دروس ریاضی و آمار قوی و به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشد. ادامه تحصیل در این رشته نیز تا مقطع دکتری فراهم است.

🔶 آینده شغلی و بازار کار:

هر بیمارستان یا مرکز خدماتی درمانی بخشی به نام مدارک پزشکی دارد که دارای ۴ واحد آمار بیمارستانی،پذیرش،بایگانی مدارک و واحد کد‌گذاری بیماری هاست و مسئول و کارکنان این بخش باید فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات سلامت باشند.

بنابراین امکان فعالیت در:

الف) در مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی و مطب ها جهت تحلیل و سازماندهی اطلاعات و کد گذاری اطلاعات پزشکی بیماران

ب) نجام پژوهش های کاربردی در حوزه سیستم های اطلاعاتی بهداشت و درمان
برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد.

🔶 حداقل رتبه موردنیاز برای قبولی در دانشگاه دولتی رشته فناوری اطلاعات سلامت سال 98-99در منطقه 1 حدودا 22400،منطقه 2 38000 و منطقه 3 28000 بوده است که سال به سال ممکن است متفاوت باشد.

 

 

📽 مشاهده ویدیو در تلگرام

خروج از نسخه موبایل