نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

معرفی رشته اتاق عمل

معرفی رشته اتاق عمل

رشته اتاق عمل

🔹این رشته شاخه ای از علوم پزشکی است که طی آن دانشجویان با اصول جدید اتاق عمل و‌‌ تکنولوژی های نوین جراحی آشنا می شنوند و مراقبت و‌کمک به بیمار را قبل، حین و بعد از عمل می آموزند. کارشناسان مربوطه می توانند در اتاق عمل کمک های لازم فنی را به جراحان ارائه دهند. امروزه رشته ی اتاق عمل در ایران به سرعت در حالت پیشرفت است و برخی کارشناسان آن با گذراندن دوران دستیاری در کنار یک جراح و همچنین آموزش مهارت های لازم می توانند اطلاعاتی نزدیک به یک جراح را کسب کنند. این رشته اخیرا تا مقطع کارشناسی ارشد هم گسترش یافته است اما فارغ التحصیلان کارشناسی بلافاصله می توانند وارد بازار کار مرتبط شوند.

🔹توانایی های لازم :

از توانایی های لازم برای این رشته می توان به داشتن انگیزه، توان جسمی نسبتا بالا، توان تصمیم گیری درست و به موقع در شرایط بحرانی و تحمل مناظر،بوها و مواد ناخوشایند اشاره کرد.

🔹بازار کار :

رشته اتاق عمل از بازار کار مناسبی برخوردار است و فارغ التحصیلان می توانند پس از دریافت مدرک کارشناسی در بیمارستان ها ، مراکز اورژانس ودرمانگاه ها مشغول به کار شوند. سقف درامد کارشناسان این رشته متناسب با سابقه افراد و میزان کارانه ای که نسبت به عملکردشان به انها پرداخت می شود بین ۲ تا ۵ میلیون است . با وجود این درآمد این رشته در مراکز خصوصی می تواند بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ میلیون باشد که مستلزم گذراندن اموزش های تخصصی و فوق تخصصی است. این مبلغ حتی می تواند بیشتر از این هم باشد.(منبع: سایت جامع اتاق عمل)

🔹حداقل رتبه موردنیاز برای قبولی دولتی رشته اتاق عمل سال 97-98 :

در منطقه 1 حدودا 12000،منطقه 2 28000 و منطقه 3 16000 بوده است که سال به سال ممکن است متفاوت باشد.

🔹تیپ های شخصیتی مناسب برای این رشته بر اساس تست MBTI :
ISTJ-ESFJ-ISFJ-INTJ-INTP-ESFP-ISFP

🔹تیپ های شخصیتی مناسب برای این رشته بر اساس تست استرانگ :

جست و جوگر

 

📽 مشاهده ویدیو در تلگرام
خروج از نسخه موبایل