نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با مهسا مهربان رتبه 724 منطقه 1 کنکور 98 و قبولی رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین روزانه نیمسال اول

1.لطفا خودتان را معرفی کنید.

مهسا مهربان هستم رتبه 724 منطقه 1 کنکور تجربی و دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین.

2.از چه زمانی درس خواندن برای کنکور را به طور جدی‌شروع کردید؟

حدودا دی ماه سال 96

3.از همان ابتدا فکر میکردید رتبه برتر بشوید و آیا هدفتان از ابتدا رتبه شدن بود ؟

از ابتدا فقط برای قبولی در رشته دندانپزشکی قصد شرکت در کنکور تجربی را داشتم.

4.با سختی های این مسیر چطور کنار آمدید و زمانهایی بود که در این مسیر کم بیاورید؟

کم آوردن به این معنا که از چیزی که میخواهم عقب نشینی کنم خیر ابدا ، زیاد پیش می آمد که نتیجه دلخواهم را در آزمون ها کسب نکنم چون رقابت دشوارتر از چیزی بود که تصور میکردم و پیش می آمد در مسیر به مشکل بربخورم اما به سرعت به دنبال راهکار می گشتم و هیچ وقت این سختی ها مانع پیشروی من نمیشدند.

5.وقت هایی که حس می کردید کم آوردید چه میکردید که سریع به مسیر برگردید؟

هدفی که برای خودم داشتم بسیار واضح و روشن بود همین باعث میشد در زمان خستگی به هدفم فکر کنم و نه کم بیاورم و نه عقب بکشم و نا امید شوم.فقط روی تلاش حداکثری و رفع ایرادات کارم تمرکز داشتم.

6.اگر نتیجه ی ضعیفی در آزمون ها و امتحانات می گرفتید چطور با آن برخورد می کردید ؟

تقریبا هیچ زمانی از نتایج آزمون هایم رضایت کامل نداشتم اما راحت و منطقی نتیجه را می پذیرفتم چون مطمئن بودم که تمام تلاشم را چه از نظر کیفیت مطالعه و چه کمیت کرده ام پس نتیجه آزمون اگر چیزی که میخواستم نبود، شرایط را تحلیل و بررسی میکردم و با صبوری سعی در بهبود نتایج داشتم، یکی از سخت ترین موقعیتها،یکی از آزمونهای جامع بعد از عید بود که نتیجه بسیار بدی کسب کردم اما سعی کردم عاقلانه رفتار کنم و کارم را اصلاح کنم و روحیه ام را حفظ کنم زیرا در آن دوران حفظ آرامش بسیار مهم است.

7.در سال کنکور تفریحات شما در چه حد بود ؟

با اینکه بسیار اهل تفریح هستم اما در سال کنکور با سفارش و تاکید آقای میرهلی آن را محدود کردم و فقط هفته ای دوبار با مادرم پیاده روی میکردم و یا فقط به‌ دیدن مادربزرگم می رفتم.

8.خانواده در کسب موفقیت شما چه نقشی داشتند؟

نقش آنها بسیار پررنگ بود مخصوصا مادر عزیزم که از همه نظر چه روحی و چه جسمی همیشه حواسشان به بنده بود و همه اعضای خانواده در تلاش برای ایجاد شرایط مناسب برای بنده بودند.

9.به نظرتان دریافت برنامه و ارسال گزارش به صورت روزانه تاثیر گذار است ؟
بله، با برنامه درس خوندن،مطالعه را منسجم و هدفمند میکند و روزانه بودن این برنامه ریزی به اجرای شما قابلیت انعطاف می دهد و پیگیری روزانه از طرف مشاور ایرادات کار شما را مشخص میکند و باعث میشود در حداقل زمان ممکن آنها را شناسایی و برطرف کنید و نه در زمانی که دیگر اصلاح آن سخت باشد و به نظر من این مهم ترین مزیت این سبک برنامه ریزی است. روش آقای میرهلی که به این صورت هستش کمک زیادی به من برای افزایش تسلط بر برنامه هام و زمان بندی م داشت .

10.بارز ترین خصوصیت شما که به نظرتان تاثیر زیادی در پیشرفت شما داشت چیست؟

پشتکار و امیدواری بسیار

11.شاید همه بعد از دیدن نتیجه کنکور با خودشان بگویند اگر آن کار را انجام نمیدادم و یا برعکس آن کار خاص را می کردم نتیجه بهتری کسب می‌کردم ، در این باره موردی وجود دارد که اشاره کنید؟
بله، مهارت آزمونم را بیشتر تقویت می کردم و مثلا با عوض شدن ترتیب سوالات ریاضی و فیزیک در جلسه آزمون دچار سردرگمی نمیشدم.

12.میانگین ساعت مطالعه شما در سال کنکور چقدر بود؟

در مهر ماه با هفت ساعت مطالعه شروع کردم و تا عید آن را به 11-12 ساعت رساندم و بعد از عید تا کنکور به 14 ساعت رسید.

13.در طول سال کنکور و حضور شما در آکادمی چه تغییراتی در شما رخ داد؟

یک سری اطلاعات در مورد اصول مطالعه و نحوه رفتار در سال کنکور و… کسب کردم مثلا تا قبل از آمدنم به آکادمی حتی نمیتوانستم تصور کنم میشود در یک روز 10 ساعت درس خواند یا کار کرد اما تا آخر سال خودم به بیش از این ساعت هم رسیدم و یک سری خصوصیات خوب هم مثل نظم،اراده قوی و منطقی رفتار کردن در من شکل گرفت یا تقویت شد.

15.توصیه شما به سایر کنکوری ها ؟
توانمندی هایشان را در هر زمینه ای که برای کارشان لازم است بالا ببرند(تلاش، خودباوری، نظم،پشتکار و…) اینطور لایق رسیدن به هر هدفی میشوند.

صوت مصاحبه :

دانلود

مهسا مهربان

 

خروج از نسخه موبایل