نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با زهرا حمیدی رتبه 359 منطقه 1 کنکور 98 و قبولی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز روزانه نیمسال اول

لطفا خودتان را معرفی کنید.

زهرا حمیدی هستم از تبریز رتبه 359 منطقه 1 رشته تجربی و 337 زیرگروه1

از چه زمانی درس خواندن را به طور جدی آغاز کردید؟
از اواخر سال یازدهم به طور جدی درس میخواندم ولی مطالعه برای کنکور را از تابستان دوازدهم اغاز کردم.

از همان ابتدا فکر میکردید رتبه برتر شوید؟
من حتی در سال دهم که روزانه بیش از سه ساعت درس نمی خواندم انتظار رتبه ی دو رقمی را داشتم( بخاطر سوابق تحصیلی ام)
به مرور زمان در یازدهم و دوازدهم ساعت مطالعه ام افزایش یافت انتظارم از خودم هم بالاتر رفت و در کل هدف گذاری ام رتبه ی زیر صد بود.

با سختی های مسیر کنکور چطور کنار آمدید و وقتهایی بود که در این مسیر کم بیاورید؟
واقعیت این است که سال کنکور سختی های زیادی دارد و حتما زمان هایی می شد که احساس میکردم کم میاورم.من خودم بارها تصمیم می گرفتم به درس خواندنم با جدیت قبل ادامه ندهم اما سخت کوشی من مانع این کار می شد و ترجیح میدادم تا اراده و انگیزه ام را در برابر سختی ها زیاد کنم به جای اینکه بخواهم در برابر انها تسلیم شوم‌‌.

وقت هایی که حس میکردید کم اوردید چه میکردید که سریع به مسیر بازگردید؟
با مادرم حرف میزدم و ایشان همیشه می گفتند که راهی که سخت نباشد ارزش رفتن را ندارد و نباید انتظار داشته باشم بدون سختی کشیدن بتوانم به اهداف بزرگم برسم.
یا نهایتا به همراه خانواده به پارک می رفتیم و پیاده روی می کردیم تا حال و هوایم عوض شود.

اگر نتیجه ضعیفی در ازمون ها میگرفتید چگونه با آن برخورد میکردید؟

نتایج ضعیف در آزمون ها همیشه مرا نجات داده اند من یکی در آذر ماه و یکی سه هفته مانده به کنکور که شدیدا افت داشتم و کمترین تراز هایم را کسب کردم و این تلنگری شد و من روش مطالعه ام را در بعضی دروس تغییر دادم و تعداد تستم را در بعضی مباحث و نهایتا بعضی دروس افزایش دادم در کل بعد از هر افت اراده ام را بیشتر می کردم تا ضعفم در آن ازمون را جبران کنم.

در سال کنکور تفریحات شما در چه حدی بود؟
خیلی کم. البته در تابستان دوازدهم بیشتر بود ولی به مرور زمان احساس نیازم به تفریحات کمتر شد و اواخر در حد چند دقیقه تلویزیون دیدن یا پیاده روی بود.

خانواده در کسب موفقیت شما چه تاثیری داشت؟
خانواده ام در موفقیتم تاثیر بسیار زیادی داشتند پدرم در کمترین زمان کتاب های کمک درسی لازم را برایم فراهم میکرد و راهنمایی های مادرم انگیزه ی مرا بیشتر میساخت.از هردو سپاس گذارم.

دریافت برنامه روزانه چه تاثیری در موفقیت شما داشت؟ مزیت ان نسبت به برنامه هفتگی چه بود؟
من از ابتدای اردیبهشت 98 یعنی به مدت دو ماه و نیم از برنامه های روزانه ی آقای میرهلی استفاده کردم و در این مدت زمان کوتاه دریافت برنامه ی روزانه و ارسال گزارش باعث نظم و سرعت من میشد چون دوست داشتم برنامه ام را کامل انجام دهم.
درباره ی مزیت برنامه ی روزانه نسبت به هفتگی میتوانم بگویم اگر برنامه ی روزانه را درست انجام ندهیم همان روز آقای میرهلی تلنگر میزنند و اگر خوب انجام دهیم هم تشویق میکنند و هر دو اینها باعث افزایش انگیزه من میشد و یک مزیت دیگر هم این است که شما عملکرد یک روز را با روز قبلی می سنجید نه اینکه عملکرد یک هفته را با هفته قبل بسنجید و این باعث صرفه جویی در زمان میشود‌.

بارزترین ویژگی شما که تاثیر زیادی در پیشرفت شما داشت چه بود؟
سخت کوشی و ناامید نشدن.من ذاتا انسان کندی بودم ولی به شدت سماجت به خرج دادم تا اینکه اواخر سال دستم واقعا تند شده بود‌.

شاید همه بعد از دیدن نتایج کنکور به خودشان بگویند اگر آن کار خاص را انجام نمیدادم یا برعکس آن کار را میکردم نتیجه بهتری کسب میکردم، در این باره موردی وجود دارد که اشاره کنید؟
بعد از دیدن نتایج با خودم فکر کردم کاش عمومی ها را بیشتر و قوی تر میخواندم چون مدت زمانی که برای اختصاصی ها میگذاشتم تقریبا چهار برابر عمومی ها بود و از این بابت در کنکور هم لطمه خوردم و حتما توصیه میکنم عمومی ها را جدی بگیرید و در کنار اختصاصی ها مطالعه ی مداوم و مستمر داشته باشید.

ساعت مطالعه شما در روزهایی که مدرسه میرفتید و روزهای تعطیل چقدر بود ؟
روزهایی که مدرسه میرفتم 6-7 ساعت . روزهایی که مدرسه نمیرفتم از تابستان با میانگین 8 ساعت در روز شروع کردم . به مرور افزایش دادم تا بعد از عید به میانگین 15 ساعت در روز رساندم.

هماهنگی بین برنامه ی مدرسه و کنکور چطور رخ میداد؟
سال کنکور همه چند برنامه ای میشوند به برنامه ی مدرسه، ازمون ها و کلاس های بیرون اضافه میشود و هیچ کس نمیتواند تمام این برنامه ها را به اتمام برساند ولی باید حداکثر تلاش را کرد تا از هیچکدام عقب نیفتیم.
برای مدیریت چند برنامه،اولویت بندی نقش مهمی دارد و اینکه بدانیم انجام کدام کار ضروری تر است. و نکته ی دیگر سرعت در انجام کارهاست که بسیار اهمیت دارد.

صوت مصاحبه :

دانلود

مصاحبه زهرا حمیدی
خروج از نسخه موبایل