نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با رتبه 884 کنکور تجربی 1400

مصاحبه باامیر حسین شبعانی

«مصاحبه با رتبه برتر»

رتبه ۸۸۴ کنکور تجربی منطقه ۳ آقای امیرحسین شعبانپور از نی ریز استان فارس

 

⭕️آقای شعبانپور بفرمایید پشت کنکوری بودید یا دوازدهم؟ چه رتبه هایی کسب کردید؟ و چه زمانی تصمیم به شرکت کردن مجدد در کنکور گرفتید؟

✔️بنده سال ۹۹ کنکور دادم، و رتبه ام ۲۰۰۷ منطقه ۳ شد، انتخاب رشته کردم و تا آمدن نتیجه نهایی منتظر ماندم. زمانی که نتایج آمد من پزشکی شهریه پرداز نیم سال دوم دانشگاه جهرم قبول شدم. با خودم فکر کردم و با اصرار خانواده تصمیم گرفتم مجدد برای کنکور بخوانم.
از آذر ماه ۱۳۹۹ خواندن را شروع کردم و وارد آکادمی شما شدم.

⭕️خب اینجا سوال هست که چرا همان پزشکی جهرم را نرفتید و این ریسک را پذیرفتید که با رتبه ۲۰۰۷ منطقه، مجدد بمانید و دوباره کنکور بدهید؟

✔️خب بحث اصلی به خاطر بار مالی زیادی بود که روی خانواده داشت. همچنین خودم برای دوباره خواندن انگیزه داشتم و خانواده هم‌ من را پشتیبانی کردند و با توجه به اینکه پزشکی قبول شده بودم و مرخصی گرفته بودم، برای درس خواندن استرس زیادی نداشتم.

⭕️خب از آذر ۹۹ که شروع کردید به خواندن، در ادامه چه کردید؟

✔️وقتی شروع به خواندن کردم؛ هفته اول و دوم‌ مشکل خاصی نداشتم، اما بعد از آنکه یک آزمون دادم و نتیجه و تراز را دیدم، مشکلات شروع شد ولی سعی کردم درس خواندن را رها نکنم و باز هم با ساعت مطالعه ی کمتر ادامه دادم. بعد از گذشت ۱ ماه، حدودا در بهمن ماه، دیگر این احساس بی انگیزگی از بین رفت و کاملا با انگیزه درس می خواندم.

⭕️شما آذر شروع کردید، هرچند یک مقدار دیر شروع کردید اما مشکلاتی که به آن اشاره کردید چه بود؟

✔️من بعد از اولین آزمونی که دادم ترازم خیلی پایین شد، و زیر ۶۰۰۰ شده بود و سال قبل هیچگاه تراز من زیر ۶۰۰۰ نبود. همین باعث شد خیلی انگیزه ام را از دست بدهم ولی به مرور که گذشت متوجه شدم که کلا سقف تراز آزمون پایین آمده؛ بنابراین تصمیم گرفتم خیلی به آزمون آزمایشی به حدی که به درس خواندم آسیب بزند توجه نکنم، تا باعث افت انگیزه و ناراحتی من نشود.

⭕️با این حال آیا تحلیل های آزمون را انجام می دادید؟

✔️بله تحلیل ازمون را کامل انجام می‌دادم.

⭕️زمانیکه نتایج آزمون در روز جمعه می آمد، تا چه مدت از نظرِ ذهنی درگیر نتیجه بودید و نمی توانستید استارت بزنید؟

✔️اوایل، تا شب معمولا درگیر بودم و روز بعد شروع به تحلیل آزمون می کردم ولی بعد از مدتی وقتی که نتیجه می آمد، آن را بررسی می کردم و پس از آن، شروع به تحلیل و رفع اشکال می کردم و بعد هم یک استراحت کوچک داشتم و برای شروع هفته جدید، آماده می شدم.

⭕️میانگین ساعت مطالعه شما چقدر بود؟

✔️قبل از عید حدودا ۱۱ ساعت و بعد از عید نهایت تلاشم را کردم و میانگینِ ساعت مطالعه ام به ۱۳_۱۲ ساعت رسید.

⭕️به عنوان یک پشت کنکوری تفریح شما چه بود؟

✔️تفریح خاصی نداشتم. جمعه ها بعد از آزمون و انجام تحلیل، شب با دوستانم‌ بیرون می رفتیم و پیاده روی و ورزش می کردیم یا با هم صحبت می کردیم. در حدی که ذهنم‌ را از درگیری ها دور کنم.

⭕️شما دروس عمومی خود را عالی زدید و حتی عربی را ۱۰۰٪ زدید. یک توضیح در مورد کسب این درصدها به ما می دهید

✔️خب من زمان مطالعه ام، سعی می کردم همیشه عمومی ها را جدی بگیرم و طوری نباشد که فقط به اختصاصی بپردازم. همچنین سعی کردم آزمونِ جامعِ عمومی زیاد بزنم یا به صورت تک درس برای عمومی ها آزمون بزنم. در کل این موارد به من کمک کرد و باعث شد من در عمومی با توجه به کسب درصدهای خوب، زمان اضافه هم بیاورم.

⭕️ در درس ریاضی وقتی با سوالات بسیار سخت این درس مواجه شدید چگونه خود را کنترل کردید ؟ آیا به عنوان اولین درس، به ریاضی پاسخ دادید؟

✔️بله من به ترتیب دفترچه دروس را پاسخ دادم. تجربه کنکور ۹۹ خیلی به من کمک کرد چون در کنکور ۹۹ هم ما هیچوقت فکر نمی کردیم همه درس هایش سخت باشد و این کنکور، تجربه ای شد تا من در کنکور ۱۴۰۰ با دیدن سوالاتِ سخت جا نخوردم و علاوه بر این، روزِ قبل کنکورم، سوالاتِ کنکور ریاضی را بررسی کرده بودم و تحلیل دبیران را دیده بودم که می گفتند ریاضی خیلی سخت بود و حتی در برخی سوالات قابل حل نبود، من متوجه شدم احتمال دارد در کنکور تجربی هم به همین صورت ریاضی سخت باشد. به همین دلیل خیلی توقعِ درصد بالا از خودم‌ نداشتم و با همین دیدگاه سر جلسه رفتم. البته خیلی زود هم ریاضی را رها کردم چون دیدم تعدادی از سوالاتش حل شدنی نیست.

⭕️می توانید بگویید چند دقیقه برای خود تعیین کرده بودید و سر جلسه چند دقیقه برای آن وقت گذاشتید؟

✔️۳۰ دقیقه برای بار اول وقت گذاشته بودم و ۱۵ دقیقه هم‌ برای زمان بازگشت، ولی در همان ۳۰ دقیقه اول، خیلی از سوالات را نتوانستم حل کنم و سراغ دروس بعدی رفتم.

⭕️آن لحظاتی که با سوال خیلی عجیب و غریب ریاضی رو به رو می شدید ، واکنش شما چه بود آیا سریع رد می شدید و دچار استرس نمی شدید؟ آیا با توجه به پیش فرضِ ذهنی خود، توانستید آن لحظه خود را کنترل کنید؟

✔️خیر. کاملا خونسرد بودم، و می دانستم اگر سوالات سخت است، برای همه سخت است و درصد پایین من خیلی در تراز و رتبه من اثر نمی گذارد. به سوالات سخت که می رسیدم اول نهایت تلاشم را می کردم تا حل کنم اما اگر حل نمی شد سریع رهایش می کردم. چون ذاتا آدم استرسی نیستم که مثلا اگر پشت سر هم ۸ سوال را نزنم دچار استرس شوم و بگویم خراب کردم.

⭕️اگر ممکن است خیلی کوتاه بگویید خانواده در این دوران چه کردند و چند خواهر/برادر دارید؟

✔️من یک برادر کوچکتر دارم که او هم امسال کنکوری است. خانواده، مخصوصا از لحاظ عاطفی و روحی خیلی من را پشتیبانی کردند. همیشه به من امید و انگیزه می دادند، به خصوص اوایل که شروع به خواندن کرده بودم. هیچوقت مانع راه من نشدند و همیشه به من کمک می کردند.

⭕️ ممکن است بگویید برای انتخاب رشته، چه انتخاب هایی کردید و فکر می کنید بعد از اعلامِ نتایجِ نهایی کجا قبول می شوید؟

✔️خب با توجه به رتبه های سال قبل که نگاه کردم احتمالا پزشکی کرمان یا فسا و اگر این دو انتخاب نشد، جهرم روزانه قبول شوم و شهر های نزدیک را سعی کردم بزنم.

⭕️خب شما اشاره کردید از آذر ۹۹ وارد مجموعه آکادمی شدید ، نکته یا حرفی دارید که به کنکوری ها بگویید؟

✔️نکته مهمی که می خواستم به کنکوری ها بگویم این است که هرگز ناامید نشوند و همیشه تلاش کنند و مطمئن باشند که اگر تلاشی انجام می دهند بی ثمر نمی ماند و خدا آن تلاش را می بیند و نتیجه آن را می دهد. حتی با کمترین درصد ها و تراز ها امید خود را از دست ندهند و بدانند اگر نهایت تلاش خود را بکنند به نتیجه دلخواه خود می رسند.

 

 

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/08/record.ogg?_=1

«دانلود وویس مصاحبه»

خروج از نسخه موبایل