نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با رتبه 881 کنکور تجربی 1400

مصاحبه

“مصاحبه با رتبه ی برتر”

رتبه ی 881 کنکور تجربی منطقه 2 خانم الهام حسین پور از تربت حیدریه

⭕️لطفا خودتان را معرفی کنید.

✔️الهام حسین پور هستم از شهر تربت حیدریه، موفق به کسب رتبه ی 881 منطقه ی 2 در کنکور تجربی 1400 شدم.

⭕️خانم حسین پور از دانش آموزانی بودند که از ابتدا تا روز کنکور، برنامه ها را بسیار بی دردسر اجرا کردند و در تمامی آزمون ها شرکت می‌ کردند، همچنین از دانش آموزانی بودند که از کارکردن با ایشان، لذت بردم و در نهایت رتبه ی بسیار خوبی، در کنکور بدست آوردند. از مسیر درس خواندنتان بگویید.

✔️من از کلاس ششم دبستان، اهل درس خواندن و تست زدن بودم. هنگامی که برای تیزهوشان درس می خواندم، کنکور را در قالب کوچک تری تجربه کردم و قبولی در آزمون تیزهوشان، باعث بالا رفتن اعتماد به نفس من شد که این اعتماد به نفس در راه کنکور، کمک زیادی به من کرد.

✔️من در شهر کوچکی زندگی می کنم، معلم مدارس تیزهوشان با مدارس دولتی تفاوت زیادی ندارند ولی چون در دبیرستان تیزهوشان، دانش آموزان درس خوانی وجود دارد، جو مناسبی در آن برقرار است. همچنین در شهری که زندگی می کنم دبیرستان تیزهوشان وجود ندارد و بعد از قبولی در این مدرسه، مجبور شدم که به شهر کاشمر بروم که حدود 50 کیلومتر از شهر ما فاصله دارد و رفتن به آنجا حدود یک ساعت طول می‌کشد. رفت و آمد وقت و انرژی زیادی از من می‌ گرفت.

✔️از همان سال دهم تفکر رتبه برتر شدن داشتم و میانگین تراز هایم در این سال 6700 و هنگامی که می خواستم وارد سال یازدهم شوم بالاترین ترازی که بدست آوردم 7100 و پایین ترین تراز، حدود 6000 بود. در سال یازدهم، میانگین ترازم حدود 6800 بود و در این سال به علت شیوع کرونا و آموزش مجازی مدرسه، خیلی خوب نمی توانستم از این آموزش ها، استفاده کنم و مجبور بودم که خودم درس هایم را جلو ببرم. ولی چون در این سال، بخش اعطم درس ها تدریس شده بود من مشکلی نداشتم.

✔️از 18 خرداد که وارد آکادمی شدم، دروس پایه را می‌ خواندم. از ابتدای دوازدهم چون به صورت حضوری به مدرسه و کلاس نمی رفتم، خواندن درس ها و جلو بردن آن ها با استفاده از درسنامه برایم ترسناک بود و به خودم اعتماد نداشتم و می خواستم با استفاده از نتیجه آزمون های آزمایشی بدانم که درس خواندنم موثر بوده یا نه؟ ولی چون نتایج این آزمون ها هم واقعی نبودند، فشار مضاعفی به من وارد می‌شد به طوری که در بهمن و اسفند، ساعت مطالعه و تراز هایم افت کرد و 3 یا 4 بار تراز من 5400 شد و میانگین ترازم در سال دوازدهم 5900 بود در صورتی که در سال های قبل، تراز زیر 6000 نداشتم.

✔️بعد از عید، رکورد های خوبی در ساعت مطالعه کسب کردم اما دوباره اردیبهشت ماه به مدتِ دو هفته افت تراز و ساعت مطالعه داشتم. این نکته را باید بگویم که تراز پایین، باعث کم شدن ساعت مطالعه ی من نمی شد و اتفاقا من بهترین تراز ها را بعد از بدترین تراز ها به دست می آوردم و برای آزمون هایی که ترازم کم می شد، بیشترین تحلیل را انجام می‌ دادم ولی در تراز ها و ساعت مطالعه، نوسان زیادی داشتم. و حتی در یک ماه مانده به کنکور، ضعف در مدیریت آزمون داشتم و در آزمون های موسسات مختلف، رتبه های خوبی بدست نمی آوردم برای مثال رتبه هایم 6000 یا 10000 می شد و حتی رتبه ی نزدیک سه رقمی هم به دست نیاوردم.

✔️ولی شما به مادرم گفته بودید رتبه ام 3 رقمی می‌شود، حتی در یک هفته مانده به کنکور، در یکی از آزمون ها تا آخر به حلِ سوالات ادامه ندادم ولی من تا آخرین لحظه تلاشم را کردم و همه ی این تلاش ها باعث شد که من سر جلسه ی کنکور، بهترین مدیریتِ آزمون عمرم را انجام بدهم.

⭕️همین طور که ایشان اشاره کردند مادرش نگرانی هایی داشتند و این نگرانی ها را با من مطرح می‌کردند و من اگر می خواستم برآوردی بر اساس نتایج آزمون ها از رتبه ی ایشان داشته باشم احتمال رتبه 2000 یا 3000 را می دادم ولی به مادرشان می گفتم: ایشان رتبه برتر خواهند شد؛ زیرا تجربه به من نشان داده که چه سبک دانش آموزانی رتبه برتر کنکور می‌شوند. یک سری از دانش آموزان، علاوه بر این که در آزمون ها نتایج خوبی بدست می آورند، از هوشِ بالایی هم برخوردار هستند ولی چون قوانین و چارچوب ها را رعایت نمی‌ کنند و استایلِ کنکوری ندارند نتیجه ای که در کنکور، بدست می آورند از نتیجه ی مورد انتظار کمتر است اما دانش آموزانی که که استایل کنکوری دارند، فراشناخت و قوانین را رعایت می‌کنند، متمرکز و در چارچوب هستند، در امتحانات شرکت می‌کنند و از بهانه جویی دوری می‌کنند و نتیجه کنکورشان از چیزی که باید، خیلی بهتر می‌شود.

همین امسال هم دانش آموزانی داشتم که با توجه به نتایج، رتبه نمی شدند و اگر می‌ خواستند نتایج آزمون ها را درسایت های مختلف وارد کنند، نتیجه ی به دست آمده شاید رتبه های 4 یا 5 رقمی می‌ بود ولی درنهایت رتبه برتر کنکور شدند.

⭕️شما در دروسِ اختصاصی، درصد های معمولی بدست آوردید ولی در دروسِ عمومی، درصد های شما بالا بوده است. در این مورد توضیح می‌دهید؟

✔️ آزمون های جامعِ های عمومی ای که بعد از عید کار می کردم در افزایشِ دروس عمومی به من کمک زیادی کرد.
در مورد اختصاصی ها باید بگویم که در آزمون ها، درصد زیست و شیمی من به علت ضعف در مدیریتِ آزمون، حتی زیر 50% هم شده است ولی به مرور روی این ضعف کار کردم و در کنکور درصد بالایی کسب کردم.

⭕️میانگینِ ساعت مطالعه ی شما چقدر بوده است؟

✔️سال دهم روزهایی که به مدرسه می رفتم حدود 3_4 ساعت و روزهای تعطیل حدود 6_7 ساعت می خواندم.
وقتی که می خواستم وارد یازدهم شوم، حدود 7_8 ساعت مطالعه می کردم.

✔️سال یازدهم روزهایی که به مدرسه می رفتم، 4_5 ساعت و روزهای تعطیل، 8_9 ساعت می خواندم.

✔️سال دوازدهم ابتدای سال11_12 ساعت،
بهمن و اسفند، 6_7 ساعت و بعد از عید، میانگین ساعت مطالعه بالای 14 و گاها تا 17 ساعت می خواندم.
دو هفته در اردیبهشت ماه، افت ساعت مطالعه داشتم.

⭕️اگر بخواهید نقاط قوتی که باعث موفقیت شما شد و نقاط ضعفی که در این مسیر، اصلاح کردید را بگویید، چه نکاتی را بیان می کنید؟

✔️ نقاط قوتم: پایداری و استمرار در مسیر هدفم، داشتن ذهنیت برنده بودن و این که می دانستم این مسیر، قرار است که به خوبی به پایان برسد. و من خیلی سخت کوش بودم که رکورد هایی که در ساعت مطالعه داشتم هم، این ویژگی را نشان می‌دهند.

✔️نقاط ضعفم: من خیلی کمال‌گرا بودم و اجازه ی استراحت به خودم نمی دادم اما به مرور یاد گرفتم که در زمان های محدود و مشخص و با رعایت چارچوب ها، استراحت هایی داشته باشم که دچار خستگی مضاعف نشوم.

⭕️اگر ممکن است بگویید که شغل پدر و مادر شما چیست؟ چند خواهر/برادر دارید؟ و نقش خانواده در موفقیت شما چه بوده است؟

✔️پدر و مادرم، فرهنگی هستند و یک خواهر ده ساله دارم. موفقیت در کنکور را یک موفقیت تیمی می دانم که به کمک خانواده ام، شما و پشتیبانم محقق شد. من چون با خواهر کوچک ترم مشکل داشتم در اتاقی روی پشت بام، درس می خواندم و خانواده در برطرف کردن منابع، برایم کم نگذاشتند. خانواده ام انتظاراتی از من داشتند که سعی می کردیم با صحبت، آن ها را حل کنیم.

⭕️چه رشته هایی را انتخاب کرده اید و فکر می کنید کدام یک را قبول می شوید؟

✔️من رشته پزشکی را انتخاب کرده ام و فکر می‌کنم با توجه به افزایشِ ظرفیت ها، بتوانم دانشگاه مشهد در نیمسال دوم قبول شوم و در بدترین حالت شهر بابل قبول می شوم.

⭕️به عنوان حرف آخر، اگر نکته ای هست بفرمایید.

✔️از شما، پشتیبان عزیزم و خانواده ام تشکر می کنم که در این مسیر، مرا همراهی کردید.

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/10/@onlineSeminarAmirMirhelli-مصاحبه-با-الهام-حسین-پور.ogg?_=1

«دانلود وویس مصاحبه»

خروج از نسخه موبایل