نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با رتبه 448 کنکور تجربی 1400

مصاحبه فاطمه سیفی

“مصاحبه با رتبه ی برتر”

رتبه ی 448 منطقه 2 و رتبه ی 98 سهمیه کنکور تجربی، خانم فاطمه سیفی از عجب شیر

⭕️لطفا خودتان را معرفی کنید

✔️فاطمه سیفی هستم. متولد سال 1381 از شهر عجب شیر که موفق به کسب رتبه ی 447 منطقه 2 و 98 سهمیه در کنکور تجربی 1400 شدم.

⭕️خانم سیفی، پشت کنکوری بودید یا دوازدهم؟ چه رتبه هایی کسب کردید؟ و چه زمانی تصمیم به شرکت کردن مجدد در کنکور گرفتید؟

✔️من سال دهم که وارد دبیرستان شدم به طور جدی و کنکوری نخواندم و فقط برای امتحانات مدرسه آماده می شدم ولی از مهر ماه یازدهم، شروع به کنکوری خواندن کردم و این کنکوری خوانی تا اسفند 98 ادامه داشت؛ ولی از اسفند به بعد با توجه به شرایطِ کرونا نتوانستم جدی بخوانم و رتبه ام 5800 منطقه 2 شد.

✔️تصمیم داشتم اگر رتبه ام خوب نشد پشت کنکور بمانم، اما شرایطی پیش آمد و انتخاب رشته کردم و کار درمانی دانشگاه تبریز قبول شدم. نزدیک به یک ماه و نیم در کلاس های این رشته شرکت کردم. زمانی که متوجه شدم این رشته مطابق روحیه من نیست و فضای کاری آن به شخصیت من نمی‌خورد، درخواست لغو محرومیت دادم و از آذر 99 شروع به کنکوری خوانی کردم و وارد آکادمی شدم.

⭕️ممکن است “درخواست لغو محرومیت”، سوالاتی در ذهن دیگران ایجاد کند. لطفا توضیح کوتاهی در این مورد بدهید.

✔️من پس از جستجوی راه هایی که بتوانم در سالِ آینده هم در دانشگاهِ روزانه قبول شوم؛ به لغو محرومیت رسیدم و در سایتِ سازمانِ سنجش، گزینه ی درخواست لغو محرومیت به دلیلِ اشتباه در انتخاب رشته را زدم و خوشبختانه با درخواستم موافقت شد.

⭕️شما در سوال های قبلی اشاره کردید که بخاطر کرونا نتوانستید جدی بخوانید. کرونا چه تاثیری در درس خواندن شما گذاشت؟ همچنان هم کرونا را یک مانع می بینید یا بهانه؟

✔️در مدرسه ای که من درس می خواندم، رقابت زیاد بود. هنگامی که کرونا شیوع پیدا کرد و به مدرسه نمی‌ رفتم مسلما نمی‌ توانستم عملکرد دوستانم را ببینم و با آن ها رقابت کنم و همین مسئله باعث کاهش عملکرد من شده بود. الان کرونا را بهانه می بینم و می‌دانم که بهانه جویی کردم.

⭕️شواهد نشان می‌دهد که شما در سال دوم شخصیت دیگری در پیش گرفتید. اگر امکانش هست ایراداتی که در سال گذشته داشتید را بیان کنید. چه تغییراتی در سال دوم در شما ایجاد شد که رتبه سال قبل را کاهش دادید؟

✔️من دانش آموزی بودم که دیگران به من می‌ گفتند که تو موفق می شوی و این حرف ها باعث به وجود آمدن غرور کاذب در من شد و من فکر می کردم، هر میزانی که درس بخوانم حتما پزشکی تعهدی قبول می شوم.
در سال دوم بهانه ها، دلیل تراشی ها، باید و نباید کردن را به طور کامل کنار گذاشتم. نظم و استمرار بیشتری داشتم و با برنامه حرکت می کردم. فقط به این فکر می کردم که باید جلو بروم و موفق بشوم.

⭕️سال دوم ترس، اضطراب، افکار منفی و بدبینی داشتید؟

✔️من آدم امیدواری هستم و سعی می‌کردم این افکار را به ذهنم راه ندهم ولی گاهی اوقات من هم از این دسته افکار داشتم ولی تلاش می کردم تا شرایط را مدیریت کنم.

⭕️چه زمان هایی افکار منفی داشتید؟

✔️زمان هایی که نتیجه خوبی در آزمون ها نمی گرفتم. گاهی اتفاق می افتاد که به قدری از نتیجه ناراحت می شدم که حتی تا بعدازظهر نمی‌ توانستم آزمون را تحلیل کنم ولی از شنبه با قدرت شروع می کردم.

⭕️دفعاتی که دچار این افکار می‌شدید زیاد بود؟

✔️خیر زیاد از این افکار نداشتم. در حد یک یا دوبار.

⭕️این مواردی که شما بیان کردید را نمی‌ شود به عنوان نگرانی درنظر گرفت. این ها چالش های درونی با خود هستند تا علتِ خراب کردن آزمون را بیابیم. مقصود من این است که دچار اضطراب، که نتیجه ی ادامه دار شدنِ نگرانی است، می‌ شدید؟ یا به مدت طولانی، افکار منفی مانند “من موفق نمی‌شوم” داشتید؟

✔️خیر. اصلا زمان های طولانی از این افکار نداشتم و امیدوار بودم.

⭕️در کارنامه شما، درصد های بالای عمومی قابل توجه است. توضیحی اگر در مورد کسب این درصد ها دارید، بفرمایید.

✔️در سال اول بعد از عید، خیلی عمومی ها را کار نکرده بودم و همین مسئله باعث پایین آمدن درصد هایم شده بود. سال دوم به این نکته توجه داشتم که نباید عمومی ها را دست کم بگیرم و بیشتر کار می کردم و همین مسئله سبب شد که در کنکور، درصد بالایی کسب کنم.

⭕️میانگین ساعت مطالعه ی شما در قبل و بعد از عید، درسال اول و دوم چقدر بوده است؟

✔️سال اول: قبل از عید، در روزهایی که به مدرسه می رفتم 5 ساعت بود.
بعد از عید، ساعت مطالعه ام خیلی افت کرد و روزهایی بود که حتی نیم ساعت هم درس می خواندم.
سال دوم: قبل از عید، حدودا 9 ساعت
بعد از عید میانگین 11 ساعت و سقف ساعت مطالعه ام 12 ساعت بود.

⭕️اگر ممکن است بگویید که شغل پدر و مادر شما چیست؟ چند خواهر/برادر دارید؟ و خانواده در کسب موفقیت شما چه نقشی داشتند؟

✔️پدرم کارمند و مادرم خانه دار هستند. ما دو فرزند هستیم و یک برادر 17 ساله دارم.
مهم ترین عامل موفقیت من خانواده بودند و حمایتم می کردند و زمان هایی که من کم می‌آوردم به من کمک می کردند که به مسیر ادامه دهم.

⭕️در انتخاب رشته، چه رشته هایی را انتخاب کردید؟ فکر می‌کنید کدام یک را قبول می شوید؟

✔️دندان پزشکی و پزشکی را انتخاب کردم. اولویت اول من دندان پزشکی است و امیدوار هستم که دندان پزشکی قبول شوم.

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/09/record-1.ogg?_=1

«دانلود وویس مصاحبه»

خروج از نسخه موبایل