نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با رتبه 233 کنکور تجربی 1400

مصاحبه سبا آدمی نژاد

“مصاحبه با رتبه ی برتر”

رتبه ی 233 کنکور تجربی منطقه ی 3 خانم سبا آدمی نژاد از خوی

 

⭕️لطفا خودتان را معرفی کنید.

✔️سبا آدمی نژاد هستم. متولد سال1379 از شهر خوی که موفق به کسب رتبه ی 233 منطقه 3 در کنکور تجربی 1400 شدم.

⭕️خانم آدمی نژاد، پشت کنکوری بودید یا دوازدهم؟ چه رتبه هایی کسب کردید؟ و چه زمانی تصمیم به شرکت کردن مجدد در کنکور گرفتید؟

✔️بنده سال 98 کنکور نظام قدیم دادم و رتبه ام 20000 منطقه 2 شد. سال 99، مجدد در کنکور شرکت کردم ولی متاسفانه به علت مشکلاتی که سر جلسه به وجود آمد نتوانستم شرایط را مدیریت کنم و با این که رتبه خوبی کسب نکردم، تصمیم به دانشگاه رفتن گرفتم و رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد ارومیه را انتخاب کردم. وقتی وارد دانشگاه شدم جَو دانشگاه و هم کلاسی هایم با تصورات من و انتظاراتی که داشتم متفاوت بود و به همین علت تصمیم گرفتم دوباره کنکور بدهم و در آذر 99 شروع به کنکوری خوانی کردم.

⭕️می توانید مشکلی را که سر جلسه کنکور 99 برای شما پیش آمد، بیان کنید؟

✔️در کنکور 99 قصد حل سوالاتِ نظام جدید را داشتم، ولی متاسفانه سوالات نظام قدیم برایم قرار داده شده بود و برای رفع مشکل، نیاز به حضور رئیس حوزه و تماس با سازمان سنجش بود. این مسائل باعث شد که استرس بر من غالب شود و نتوانستم شرایط را به خوبی مدیریت کنم.

⭕️چرا مرخصی نگرفتید و هم زمان با کنکوری خواندن در کلاس های دانشگاه هم شرکت می کردید؟

✔️خیلی به مسیری که انتخاب کرده بودم مطمئن نبودم.

⭕️ از آذر 99 که تصمیم گرفتید بخوانید، در ادامه چه کردید؟

✔️قبل از عید تمرکزم روی اختصاصی ها، به خصوص درس ریاضی بود. بعد از عید، برای دروس عمومی وقت زیادی گذاشتم ولی متاسفانه چون کمی دیر شروع کرده بودم، در دروس عمومی به جز درس زبان، خیلی نتیجه جالبی نگرفتم.

⭕️با توجه به اینکه شما دانشگاه می رفتید کلاس های دانشگاه تداخلی در کنکوری خواندن ایجاد نمی کرد؟

✔️سعی کردم که تایم کلاس ها را اول هفته و صبح انتخاب کنم. در روزهایی که کلاس داشتم تا ساعت 12 ظهر درگیر کلاس بودم و بعد از یک ساعت استراحت، تا ساعت 1 الی 2 شب به کنکوری خواندن می گذشت و حتی بعد از عید هم در کلاس ها شرکت می کردم.

⭕️معمولا پشت کنکوری ها جهنمی در ذهن دارند که نکند دوباره نتیجه نگیرم و… . با توجه به زمان کمی که داشتید و دیر شروع کرده بودید، چگونه این موضوع را مدیریت کردید؟

✔️وقتی دانشگاه رفتم و دیدم که آن جا جایگاه من نیست؛ تصمیم گرفتم که شروع کنم و به خودم ثابت کنم که من تلاشم را کردم و بعدا بابت شروع نکردن حسرتی نداشته باشم و اگر هم نتیجه نگیرم به این نتیجه برسم که در توانم نبوده و همین ر‌شته ای که می خوانم در توان من است.

⭕️طی مسیر کنکور، با ترس” اگر نشود چه؟” روبرو بودید؟

✔️بله اوایل استرس داشتم و به این که نتیجه قرار است چه بشود و شاید نتیجه نگیرم فکر می کردم، ولی بعد از یک ماه درس خواندن، وقتی که نتایج خوب و بالا رفتن درصد ها را دیدم، متوجه شدم که توانایی دارم و می توانم پیشرفت کنم. سعی کردم به مسیر رو به رو توجه کنم و این افکار باعث نشود که دوباره از مسیر جا بمانم.

⭕️شما در پاسخِ قبلی اشاره کردید که نتایجِ خوب باعثِ افزایش انگیزه ی شما شد. این نتایج مربوط به آزمون های آزمایشی بودند یا تمرینات خانه یا هر دوی آن ها؟

✔️امسال آزمون شرکت نمی کردم ولی سوالات آزمون هایی که پارسال شرکت کرده بودم را حل می کردم. افزایش درصد ها در سوالاتی که در خانه حل می کردم، باعث افزایش انگیزه ی من می شد.

⭕️میانگین ساعت مطالعه شما در قبل و بعد از عید چگونه بود؟

✔️قبل از عید در روزهایی که در دانشگاه کلاس داشتم، حداقل 9 ساعت و بقیه ی هفته 11 ساعت مطالعه می کردم. بعد از عید، میانگین 12 ساعت می خواندم و سقف ساعت مطالعه ام 13 ساعت بود.

⭕️شما با اینکه اشاره کردید جز بعد از عید که خیلی روی دروس عمومی تمرکز نداشتید، زبان را در کنکور 100% زدید. توضیحی در مورد کسب این درصد می دهید؟

✔️پایه ی زبانم خوب بود و از سال های قبل کلاس می رفتم. به صورت لقمه ای زبان را کار می کردم و در سه روز از هفته، آخر شب را به حل کلوز و ریدینگ زبان اختصاص می دادم. با این که در کلوز تست ضعیف بودم، حلِ کلوز و ریدینگ در بالا رفتنِ درصدِ زبان و مهارت تست زنی در این درس به من کمک زیادی کرد.

⭕️بالانس جالبی در درصد های اختصاصی شما نبوده. ریاضی را خیلی بالا و فیزیک را پایین زدید. به نظر می آید یا فیزیکِ شما خیلی خوب نبوده یا علاقه نداشتید یا احتمالا زمان آن را به درس ریاضی دادید. توضیحی در این مورد می‌دهید؟

✔️زمان را نتوانستم مدیریت کنم. وقتی متوجه شدم سوالاتِ ریاضی سخت هستند، به حلِ سوالاتِ زیست پرداختم تا آرامشِ خاطرم بیشتر شود. سوالات زیست را که حل کردم ذهنم را مدیریت کردم و دوباره شروع به حلِ سوالات ریاضی کردم و در حینِ پاسخ به سوالاتِ ریاضی، کمی حواسم از ساعت پرت شد و زمانی که برای این درس گذاشتم از زمان تعیین شده بیشتر شد. بعد از آن، به سرعت سراغ شیمی رفتم، وقتی حلِ سوالاتِ شیمی را تمام کردم، به فیزیک پرداختم و 6 الی 7 سوال از فیزیک زدم؛ به همین علت درصد فیزیکم کم شد. البته فیزیکم خوب نبود ولی می توانست بیشتر باشد.

⭕️خانواده در کسب موفقیت شما چه نقشی داشتند؟

✔️مادرم مرا حمایت می کرد و زمان هایی که کم می آوردم به من روحیه می داد. محیط خانه را آرام نگه می‌ داشت و اجازه نمی‌ داد که تشنج در خانه ایجاد شود. چون من کمی حساس هم شده بودم نمی گذاشت که حال روحی من خراب شود. به دلیل مدیریتِ مادرم، کسی از اقوام خبر نداشت که من قصدِ کنکور دادن دارم و این باعث شده بود که فشار روانی از روی من کم شود.

⭕️در انتخاب رشته، چه رشته هایی را انتخاب کردید؟ فکر می‌ کنید که کدام یک را قبول می شوید؟

✔️چون اولویتم شهر بوده، ابتدا پزشکی و دندان پزشکی تهران را انتخاب کردم و سپس تبریز را زدم. فکر می‌ کنم که حتما پزشکی تبریز قبول می شوم و در مورد تهران شک دارم.

 

⭕️اگر بخواهید عواملی که باعث موفقیت شما در کنکور شد را بگویید چه عواملی را بیان می کنید؟

✔️سماجت و پایداری در راهی که انتخاب کرده بودم. همچنین من در مسیر کنکور، منطقی بودم.

 

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/09/record.ogg?_=1

«دانلود وویس مصاحبه»

خروج از نسخه موبایل