نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با رتبه 23 کنکور انسانی 1400

مصاحبه اقای محمد سپهر عبادی

“مصاحبه با رتبه برتر”

رتبه ی 23 کنکور انسانی منطقه 2 آقای محمد سپهر عبادی از البرز

⭕️لطفاً خودتان را معرفی کنید.

✔️محمد سپهر عبادی هستم. متولد سال 1381، رتبه 23 در سهمیه منطقه 2 و تراز نهایی 11753.

⭕️از داستان موفقیت خود در کنکور، برای ما بگویید.

✔️من 6 سال ابتدایی را در یک مدرسه دولتی گذراندم. سپس امتحان تیزهوشان دادم، قبول شدم و وارد مدرسه ی تیزهوشان شدم. همان ابتدا دوستانی داشتم که از من بزرگ تر بودند، آن ها یک سری مطالعات جدی تر داشتند و من از همان سال اول علاقه مند به یک سری مباحث و کتاب ها شدم؛ مثل روان شناسی، سینما و … .

✔️من در یک کلاس 26 نفره همیشه جز شاگردان برتر نبودم؛ چون اکثر وقت خود را صرف مطالعات غیر درسی می کردم.

✔️سال هشتم این مطالعات خیلی جدی تر ادامه پیدا کرد؛ مثلاً کتاب های تخصصی سینما را مطالعه می کردم و به نوعی از مدرسه و درس ها خارج شده بودم و مسلماً با واکنش های منفی در مدرسه رو به رو می شدم.

✔️سال نهم وارد مبحث انتخاب رشته شدم. خانواده ام مخصوصاً پدر و مادرم به شدت مصمم بودند من رشته ی تجربی را انتخاب کنم و من به شدت عاشق درس های انسانی از جمله تاریخ، جغرافیا، فلسفه و… بودم. به نظر خودم با توجه به توانمندی ها و علایقم باید رشته انسانی می رفتم. همیشه از طرف آشنایان و خانواده این فشار روی من بود که حتماً رشته ریاضی یا تجربی بروم. مدرسه ی تیزهوشان هم یک عاملی برای انتخاب بین این دو رشته بود. انتخابِ رشته ی انسانی بهترین اتفاق و تصمیم گیری زندگی من بود، چون پشت آن تصمیمات زود گذر و احساسی نبود و من با منطق، این تصمیم را گرفتم.

✔️وارد رشته انسانی شدم و سال دهم، وارد المپیاد ادبی شدم، به طوری که من کل سال دهم و یازدهم در کتابخانه مشغول خواندن مطالعات ادبی بودم؛ و این باعث شد از برنامه ی مدرسه عقب بیفتم و به خاطر یک سری اتفاقات، نتوانستم وارد مرحله ی ۲ المپیاد شوم.

✔️شهریور ماه پروسه ی کنکور را استارت زدم. خیلی سردرگم بودم؛ به طوری که من در شهریور ماه برای بار اول، کتاب عربی را باز کردم. کلاً در این دو سال مطالعه ی درسی به جز ادبیات نداشتم. شهریور مطالعه ی منظمی نداشتم تا این که با آقای میرهلی و مجموعه ایشان آشنا شدم و بعد از آن مطالعات من خیلی منظم تر پیش رفت.

✔️از مهر ماه پروژه ی کنکور به طور جدی شروع شد و اگر زود تر شروع کرده بودم، مسلماً رتبه کنکورم بهتر می شد و در طول سال نیازی به درس خواندن های سنگین و فشارهای زیاد نبود. من در ادبیات پایه ی بی نظیری داشتم و برای کنکور، تست های انبوهی از ادبیات نمی زدم؛ این باعث شد پروسه ی کنکور برای من راحت تر شود. من به معنای واقعی کلمه از صفر شروع کردم؛ مثلا دی ماه برای اولین بار کتاب جغرافیای یازدهم را دیدم.

⭕️برای من این سوال پیش آمد که شما از چند سالگی وارد مطالعات غیر درسی مثل سینما و فلسفه و… شدید؟

✔️ از 13 سالگی وارد شدم.

⭕️این خیلی نادر است، چون در این سن هنوز منطق شکل نگرفته و من بالغ بر ده هزار دانش آموز داشته ام ولی این را ندیده بودم که یک نوجوان 13 ساله وارد بحث فلسفه و… شود. دوستان شما چه کسانی بودند؟ اگر دوس دارید، در مورد آن ها برای ما توضیح دهید.

✔️من در 14_15 سالگی توانستم رکورد ایران را در مکعب روبیک بزنم و به همین واسطه با کسانی آشنا شدم که از نظر سنی و شرایطی از من بالاتر بودند و خود به خود در جمعی که می نشستیم و صحبت می کردیم منی که 13_14 سالم بود، بعصی حرف ها را نمی فهمیدم.

⭕️شخصیت رنگی شما چیست؟

✔️شخصیتِ رنگی ام، سبز است.

⭕️از حیث مادی این اتفاق باعث رتبه ی شما در کنکور شد و مسلما حقوق دانشگاه تهران هم می آورید و از حیث غیر کنکوری شما یک مهارت کلامی بسیار بالا دارید؛ یعنی گفت و گوی بسیار روان، با آرامش، انتقال حداکثری اطلاعات با کمترین کلمات و کمترین توقف در گفت و گو و البته عزت نفس بالا.
متاسفانه مردم ما از سر نا آگاهی فکر می کنند که اگر کسی(در صحبت و گفت و گو) مَن مَن کند، یعنی خودشیفته است؛ اتفاقا نشانه ی عزت نفسِ بالا، استفاده از “مَن” هست. شما کاملا خود را می شناسید و به خود اطمینان دارید، در عین حال به بقیه هم احترام می گذارید. این ها تماما آنالیز های یک شخصیتی است که از توی کلام می شود فهمید. شما از چه زمانی وارد آکادمی شدید و شروع کردید؟

✔️اول تشکر می کنم از لطف هایی ک در حق من داشتید. من دقیقا از 1 مهر وارد آکادمی شدم.

⭕️شما وقتی آمدید، به طور منظم در امتحانات شرکت می کردید و برنامه ها را انجام می دادید و این ها تماما نشان می داد که سخت و محکم درس می خوانید و نتیجه اش را هم گرفتید. ساعت مطالعه ی شما قبل و بعد از عید چقدر بود؟

✔️قبل از عید بین 7 تا 9 ساعت بود، یعنی بیشتر روی 6 ساعت بود ولی بعد از عید روی 9 ساعت بود.

⭕️شما تفریح خاصی در سال کنکور داشتید؟

✔️تفریح های من بیشتر شخصی بود؛ یعنی این طور نبود که با دوستانم بیرون بروم. از کار هایی ک برای من دغدغه ی فکری ایجاد کنند دوری می کردم و بیشتر تفریحاتم در فیلم دیدن،خواندنِ کتاب داستان یا رمان، دیدن محتواهای ویدئویی و… خلاصه می شد.

⭕️این ها بارز ترین نشانه های هوش هیجانی هست؛ خود آگاهی برای اینکه کجاها ورود کنم و کجاها خیر. دوستانی که در موردشان گفتید، هنوز با آن ها در ارتباط هستید؟

✔️بله، صد درصد.

⭕️آن ها الان چه کار می کنند؟

✔️یکی از رتبه های برتر فوق لیسانس، از دوستان من بود و امسال احتمالا دو نفر از آن ها رتبه های زیر 50 بیاورند. اکثر آن ها رشته ی ریاضی بودند و در بهترین دانشگاه ها هم در حال تحصیل اند.

⭕️شما الان در زندگی احساس شادی دارید؟ انسانِ شاد و خوشحالی هستید؟

✔️راستش شادی را در چیزی می بینم که برایش دغدغه فکری نداشته باشم. الان کمی بخش های مهم زندگی ام برایم مجهول است؛ مثلا هنوز وارد دانشگاه و بازار کار نشده ام.

⭕️این را برای این میپرسم چون افرادی مثل شما، انتظاراتشان از خودشون بالا می رود‌. یک جاهایی برای خواستن زیادتر موفقیت، در مورد آینده نگرانی دارید. البته این ها اصلا اهمیتی ندارد، چون شما متوجه آینده هستید ولی در زمان حال زندگی می کنید. شما در چه آزمون هایی شرکت می کردید و به چه صورت تحلیل انجام می دادید؟

✔️من کلا در آزمون های قلمچی شرکت می کردم و آزمون های هفتگی آکادمی و چهار آزمون جامع سنجش را هم دادم و به جز این ها، آزمونِ دیگری شرکت نکردم. من از تراز 6900 شروع کردم،و در یکی از آزمون ها به تراز 7700 رسیدم. پس از آن غرور کاذب گرفتم و ترازم به 7000 کاهش پیدا کرد ولی شروع کردم و دوباره خودم را به همان تراز 7700 رساندم.

⭕️در مورد خانواده برای ما بگویید

✔️خانواده هم بعد از آن چالش انتخاب رشته ی سال نهم درک کردند که من در این رشته استعداد دارم.

⭕️اگر امکان دارد بفرمایید خانواده چه خوانده اند و چه می کنند؟

✔️ پدر و مادرم دیپلم دارند. یک خواهر دارم و پدرم شغلش آزاد و مادرم خانه دار است. پدر و مادرم وقتی دیدند من واقعا علاقه ام جدی هست، از یک جایی به بعد پشتیبان اصلی من بودند و این پشتیبانی شاید کمترین جنبه اش مادی و مالی باشد، آن آرامشِ فکری و روانی که برای یک کنکوری خیلی خوب است را به من دادند.

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/09/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%20%D8%B3%D9%BE%D9%87%D8%B1%20%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C.ogg?_=1

«دانلود وویس مصاحبه»

خروج از نسخه موبایل