نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با رتبه 1845 کنکور تجربی 99 – قبولی پزشکی دانشگاه همدان

مصاحبه با رتبه برتر کنکور تجربی رتبه 1845 کنکور تجربی 99

پرسش و پاسخ با امیرحسین درویشی رتبه 1845 کنکور تجربی 99 منطقه 2، قبولی پزشکی دانشگاه همدان شهریه پرداز (دانش آموز مشاوره تحصیلی امیر میرهلی)

1 – لطفا خودتان را معرفی کنید.

به نام خدا با سلام امیر حسین درویشی هستم دانشجوی پزشکی علوم پزشکی همدان ورودی مهر99 یکسال پشت کنکور بودم سال اول رتبم 10،000 (ده هزار) بود و سال دوم 1800 منطقه .

2- از چه زمانی درس خواندن به طور جدی برای کنکور را آغاز کردید؟

سال اول اصلا خوب مطالعه نداشتم و خیلی درگیر حواشی بودم و ساعت مطالعه بسیاربسیار پایینی داشتم به طور جدی ازسال دوم یعنی ابان ماه شروع کردم اولین آزمونی که دادم آزمون 14 ابان قلم چی بود از همان موقع شروع به مطالعه کردم واستارت مطالعه را زدم .

3 _ میانگین ساعت مطالعتان قبل و بعد از عید چقدر بود؟

اوایل یعنی تا بهمن ماه که با آکادمی آشنا شدم میانگین ساعت مطالعه ام به 6.5تا7 ساعت میرسید  که نسبتا پایین بود و از بهمن ماه که با آکادمی آشنا شدم عضو این مجموعه شدم و ساعت مطالعه ام روز به روز بیشتر میشد به طوری که بعد از عید به میانگین 11 ساعت رسید.

4_ دروس اختصاصی و عمومی را به چه صورت در طول روز تقسیم می کردید؟

دروس اختصاصی و عمومی را زمانی که عضو مجموعه نبودم در هر روز 2درس عمومی و 2درس اختصاصی را مطالعه میکردم اما از وقتی که عضو مجموعه شدم طبق برنامه های استاد که برنامه های خاص خودشون را دارند شروع به مطالعه کردم

5 _ برای هر درس قبل و بعد از عید چند یا چه کتابکارهایی مطالعه کردید؟

منابع من تقریبا تمام کتاب های خیلی سبز بودن و به این انتشارات اعتماد زیادی داشتم

6 -در سال کنکور تفریحات شما در چه حد بود ؟

در سال کنکور تفریحاتی که داشتم این بود که روز های جمعه بعد از آزمون با چند نفر ازدوستانم که ترجیحا از خودم تراز بالاتری داشتند بیرون می رفتیم و آزمون رو تحلیل می کردیم و صحبت می کردیم و یک حالت تفریحی هم داشت و به جز این تفریح خاصی نداشتم  به این علت که دیر شروع به مطالعه کردم ( اواسط آبان ماه بود)زمان زیادی برای تفریح کردن نداشتم وهمان جمعه های بعد آزمون که دو هفته یکبار بود 

7 _ مواقعی که خسته میشدید یا کمی درس خواندن برایتان سخت میشد چه کار می کردید؟

مواقعی که بیشتر  از درس خواندن خسته میشدم زمان هایی بود که حس می کردم خواندنم فایده ای ندارد ،درصد ها و ترازم بالا نمیرود و به نوعی درگیر نا امیدی میشدم سعی میکردم که بین درس ها یکم تنوع بیشتری بگذارم مثلا بعد از هر درس سخت یک درسی را مطالعه کنم که به آن علاقه دارم و اینطور باعث میشد که خستگی درس را حس نکنم و به درس علاقه پیدا کنم .

8 _ شده بود که نگران آینده بشوید و در مورد مسیرتان تردید یا ترس داشته باشید؟

در مورد اینده که تقریبا تمام کنکوری ها نگران هستند که چه نتیجه ای به دست می آید  نتیجه میگیریم؟ نتیجه نمیگیریم؟چه رشته ای قبول میشویم؟ کجا قبوال میشویم؟یا اینکه قراره سال آینده هم پشت کنکور بمانیم؟ یا نه؟ خب طبیعتا برای من هم این مشکلات و افکار پیش می آمد و بعد از آن خودم را با این آرام میکردم که میگفتم من تمام تلاش خودم رو خواهم کرد هر آنچه دارم را می گذارم و انشالله که بتوانم  رتبه خوبی را کسب کنم و بتوانم با دست باز انتخاب رشته کنم .

9 _افت شدید در آزمون برایتان اتفاق افتاده بود؟ چه راه حلی برای آن پیدا کردید؟

در آزمون ها چند بار برایم پیش آمده بود که با افت تراز مواجه شوم ، حتی با افت های 600-700نمره ای مواجه میشدم اما سعی می کردم با  تحلیلی که از آزمون داشتم نقاط ضعفم را پیدا کنم و آن ها را هم به استاد اطلاع دهم همچنین زمان بیشتری را صرف نقاط ضعفم کنم و آن ها را رفع کنم

10_ خانواده در کسب موفقیت شما چه نقشی داشتند؟

خانواده در کسب موفقیت من تاثیر بسزایی داشتند خیلی به من انگیزه میدادند در مواقع ناامیدی خیلی با من صحبت میکردند و هیچ موقع در ززمان های افت تراز هیچ گله ای از من نداشتند و همیشه به من میگفتند تو میتوانی و توانایی بهتر شدن را داری.

11_ بارزترین خصوصیت شما که به نظرتان تاثیر زیادی در پیشرفت شما داشت،چیست؟

یکی از خصوصیات خوبی که من داشتم این بود این بود که من خیلی پیوسته مطالعه میکردم مثلا این طور نبود یک روز 12 یا 13 ساعت بخوانم و یک روز اصلا نخوانم به خصوص از بعد از عید تقریبا هیچ روزی نبود که من کمتر از 6 ساعت مطالعه کنم همیشه مطالعه داشتم و همین باعث شد که بتوانم نقاط ضعف خودم را رفع  کنم و خیلی خوب پیشرفت کنم.

12_ -توصیه شما به سایر کنکوری ها ؟

توصیه ای که به سایر کنکوری ها دارم این است که از کنکور غول نسازند و آن را خیلی سخت نگیرند کنکور هم یک ازمون استانداردی است که با یک مقدار تلاش با تمرین و پیوستگی میتوانند در آن بهترین نتیجه را بگیرند (نتیجه دلخواه) توصیه میکنم که به تست زنی اهمیت فراوانی بدهند چون تست زنی است که به هم به آن ها یاد میدهد هم میتوانند مشکلات خود را پیدا و رفع کنند در سال کنکور که با آکادمی آشنا شدم چند تا تغییر در من رخ داد یکی از آن ها افزایش ساعت مطالعه بود و افزایش میانگین 5(پنج) ساعته داشتم در ساعت مطالعه ام به دلیل اینکه استاد برنامه هایی که میدادند به صورت فشرده بود و مجبور بودم که زمان بیشتری را بگذارم نسبت به برنامه های خودم که واقعا حجمشون کم بود و با همان پنج ساعت تمام میشد یکی دیگر از نکات مثبت برنامه های استاد به دلیل اینکه تنوع زیادی در برنامشون داشتن ما تعداد تستمون بالا میرفت به طوری که تعداد تست های که میزدم بسیار بیشتر از تعداد تست هایی بودن زمانی که خودم برنامه ریزی میکردم و تعداد تست ها هر روز بالا تر رفت و چند برابر شد در حالی که اصلا احساس زیاد بودن نمیکردم که فکر کنم دارم زیاد کار میکنم و اصلا آدم را خسته نمیکرد و یه چیز معقولی بود به دلیل اینکه تنوع زیادی در برنامه ها بود.

استاد تو برنامه هاشون خیلی خوب تعادل بین عمومی و اختصاصی رو برقرار میکردند و باعث می شد که در همه ابعاد و در همه موضوع ها بتونم وقت بذارم ، تست بزنم و پیشرفت بکنم .
یکی دیگه از نکات مثبت مجموعه این بود که ازمون های خیلی خوبی داشتن گاهی اوقات سوالاتشون حتی از ازمون های قلم چی هم خیلی بهتر بودن سوال های خیلی نکته دار وخوبی توی ازمون های مجموعه برای ما طراحی میشد که خیلی به من کمک کرد در اخر میخواهم یه تشکر ویژه بکنم از خانوادم واستاد و مجموعه خیلی خوبشون و تمان افراد مجموعه شون که خیلی برای ما وقت گذاشتن و توی تمام اون چند ماهی که با ما بودن خیلی خوب پشتمون بودن و ما را راهنمایی کردن .
خدانگهدار .

دانلود ویس این مصاحبه

برای دسترسی به سایر مصاحبه ها کلیک فرمایید

مشاهده سایر مصاحبه ها در آپارات

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/05/درویشی.mp3?_=1
خروج از نسخه موبایل