نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با رتبه 1617 کنکور تجربی 99- قبولی پزشکی دانشگاه شاهرود

مصاحبه با هدیه مرادی

پرسش و پاسخ با هدیه مرادی رتبه 1617 کنکور تجربی منطقه 3 قبولی پزشکی دانشگاه شاهرود روزانه( دانش آموز مشاوره کنکور، امیر میرهلی)

✔️لطفا خودتان را معرفی کنید.

🔰سلام.وقت بخیر. امیدوارم حال دل همگی خوب باشد.من هدیه مرادی هستم دانشجوی رشته پزشکی و قرار است در این وویس به عنوان کسی که دو سال دانش آموز آقای دکتر میرهلی بوده و توانسته به کمک برنامه‌ها و راهنمایی‌های ایشان رتبه اش را از حدود ۲۱۰۰۰ به ۱۰۰۰ برساند،به یکسری سوالات پاسخ دهم.

✔️ از چه زمانی درس خواندن به طور جدی برای کنکور را آغاز کردید؟

🔰من دقیقا از یکِ مهرِ ۹۷ که وارد آکادمی شدم درس خواندن را به شکل جدی برای کنکور شروع کردم؛ چون من قبل از آشنایی با سیستم پیشرفته ی آکادمی، درس خواندن و هدف،برایم چیز های تعریف نشده و بی معنی ای بودند.

✔️میانگین ساعت مطالعتان قبل و بعد از عید چقدر بود؟

🔰من قبل از عید روزانه به طور میانگین ۱۲_۱۱ ساعت مطالعه می‌کردم و بعد از عید ساعت مطالعه ام را به ۱۴_۱۳ ساعت افزایش دادم.

✔️دروس اختصاصی و عمومی را به چه صورت در طول روز تقسیم میکردید؟

🔰من وقتی از صبح شروع به درس خواندن می کردم ۴ درس اختصاصی ام را مطالعه می‌کردم و به اتمام می رساندم و به ترتیب ۱-زیست/ ۲-شیمی/ ۳-ریاضی/ ۴-فیزیک.بعد از آنها به سراغ دروس عمومی می‌رفتنم و اگر برنامه‌ام را سریع تر تمام می کردم،آخر شب را به فصولی که در آزمون ها عملکرد ضعیفی داشتنم یا حس می‌کردم فصل‌های خاصی را ضعف دارم اختصاص می‌دادم و رفع اشکال می کردم.

✔️ برای هر درس قبل و بعد از عید چند یا چه کتابکارهایی مطالعه کردید؟

🔰بیشتر کتاب هایی که داشتم از انتشارات نشر الگو بود و واقعا راضی بودم چرا که درسنامه های جامع و کاملی داشت و تست ها خیلی خوبی داشت و باعث می‌شد با تیپ های تستی مختلف آشنا شوم.برای بعد عید هم دوباره کتاب های نشر الگو را کار کردم و تست های کتابهایم را مرور کردم و سوالات را مجدداً حل کردم. یک منبع را بارها مرور کردم و در کنارش موج‌ آزمون هم میزدم البته برای چند درس محدود مثل ریاضی و شیمی.❗️نکته مهمی که می‌خواهم بگویم این است که فکر نکنید اگر چند منبع را مطالعه کنید حتما موفق می شوید و در غیر این صورت رتبه نمی‌شوید،هم چنین چیزی درست نیست و به نظر من رمز موفقیت این است که “یک کتاب را چندین بار بخوانید” و همه نکات آن را در بیاورید؛در حدی که سوالات و پاسخنامه را حفظ باشید.( برای من این طور بود). به عقیده من این سبک خیلی بهتر از این است که چندین منبع را نصفه و نیمه مطالعه کنید و یا آن ها را در حد عالی نخوانید.بنابراین یک کتاب را انتخاب کنید و صفر تا صد آن را در بیاورید و همه نکاتش یادداشت کنید.

✔️در سال کنکور تفریحات شما در چه حد بود ؟

🔰تفریحات من خیلی محدود بود. در دوران کنکور باید قید خیلی از چیزها را بزنید و توقعتان را پایین بیاورید و بسیاری از کارها را کنار بگذارید چرا که هدف مشخصی دارید. مثلاً من شنبه تا پنجشنبه درس می‌خواندم و جمعه بعد آزمون هایم با دوستان یا خانواده بیرون میرفتم یا اینکه فیلم میدیدم.سعی کنید با چیزهای کوچک خودتان را شاد و سرگرم کنید برای من شخصاً به این شکل بود که در طول هفته جایی نمی رفتم و هر روز را به عشق این که آخر هفته را می‌خواهم تفریح کنم درس می‌خواندم.

✔️مواقعی که خسته میشدید یا کمی درس خواندن برایتان سخت میشد چه کار می‌کردید؟

🔰من سعی می کردم دوباره اهدافم را مرور کنم.که چرا در چنین مسیری پا گذاشتم؟ چرا وارد آکادمی شدم؟ یا بعضی مواقع که حس می کردم همه چیز برایم تکراری و یکنواخت شده فضای مطالعه یا مکان میزِ مطالعه ام را تغییر می دادم که همان تنوع کوچک باعث شود شور و اشتیاقم برگردد.

✔️شده بود که نگران آینده بشوید و در مورد مسیرتان تردید یا ترس داشته باشید؟

🔰بله! و خب این موضوع خیلی عادی است و برای هر کنکوری پیش می‌آید. ولی باید این افکار منفی را مدیریت کنید.من در همچین مواقعی به برنامه‌های آقای دکتر و عملکرد خودم نگاه می کردم و می دیدم که من تلاشم را می‌کنم و آقای میرهلی هم به طور جدی هوای دانش آموزانش را دارد پس می فهمیدم جایی برای نگرانی نیست. وقتی تلاش کنید به همان اندازه نتیجه میگیرید.

✔️افت شدید در آزمون برایتان اتفاق افتاده بود؟ چه راه حلی برای آن پیدا کردید؟

🔰افت شدیدی نداشتم، شاید بیشترین آن ۵۰۰ نمره تراز بوده ولی من اگر افت داشتم به جای غمگین شدن و گریه کردن “تحلیل” می کردم و متوجه میشدم که برای هر درس چه فصولی را اشکال دارم. دلیل سوالات غلط و نزده را پیدا می‌کردم( که گاهی به دلیل ضعف علمی و گاه به دلیل بی دقتی و… بود).همه این موارد را یادداشت می‌کردم و سعی می‌کردم که برای آزمون های بعدی این موارد را رفع کنم و در کنار برنامه‌هایی که در یافت و اجرا می‌کردم، فصولی را که نیاز به رفع اشکال یا مرور داشت را خارج از برنامه کار می‌کردم.❗️در دوران کنکور خیلی مهم است که از زمانتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

✔️ تفریحات شما در سال کنکور به چه صورت بود ؟

🔰در پاسخ سوالات قبلی اشاره کردم که کل هفته تفریحی خاصی نداشتم و جایی هم نمی‌رفتم و با این شور، اشتیاق و امید تا آخر هفته درس می خواندم که آخر هفته در حدِ چند ساعت با دوستان یا خانواده گردش داشته باشم یا فیلم ببینم.در همین حد!

✔️خانواده در کسب موفقیت شما چه نقشی داشتند؟

🔰خیلی زیاد!! تا جایی که حتی می‌توانم بگویم کل نقش را آنها داشتند!به نظرم( وجود و حمایت) خانواده خیلی اهمیت دارد و من از خانواده ام ممنونم چون اگر آنها نبودند من به اینجا نمی رسیدم.خانواده‌ام در سال کنکور خیلی هوای من را داشتند فضای آرام و بدور از تنشی را آماده می‌کردند و مهمتر اینکه اصلاً به من نمی‌گفتند که حتماً باید فلان رشته یا مثلاً پزشکی قبول شوی و علی‌رغم تمام نگرانی هایشان تنها حرفی که به من می زنند این بود که: ما می‌بینیم که تلاش می کنی پس هر رشته ای قبول شوی به صلاح توست. واقعاً به من دلگرمی و امید میدادند.

✔️بارزترین خصوصیت شما که به نظرتان تاثیر زیادی در پیشرفت شما داشت،چیست؟

🔰بارزترین ویژگی ام سمج و پیگیر بودن برای رسیدن به هدفم بود.من اصلا بیخیال نمی شدم و هر اتفاقی هم که می افتاد به خودم می گفتم که من باید به هدفم برسم، و” نهایتاً همانی شد که میخواستم”.توصیه ام این است که برای رسیدن به چیزی که می‌خواهید تلاش کنید و از هر چیزی بگذرید تا به آن برسید.مطمئن باشید وقتی شما به جایگاهی که می خواهید برسید،همه چیزهایی که الان وقت خود را با آنها هدر می دهید و دغدغه اش را دارید به سمت شما می آیند و همان شرایط را می توانید بعد کنکور برای خودتان ایجاد کنید.قیدِ خیلی چیزها را بزنید، چند ماه بخوانید و یک عمر خودتان را ببندید.

✔️ توصیه شما به سایر کنکوری ها؟

🔰توصیه ام این است که ۱_برای رسیدن به هدفتان خیلی سمج باشید/۲_کوییز ها و پیش‌آزمون هایتان را حتماً رعایت کنید/۳_فکر نکنید همه دروس را باید تا کنکور تمام کنید، چرا که به نظرم “مرور خیلی مهمتر از پیشروی است”.

✔️در طول سال کنکور و حضور شما در مجموعه مشاوره کنکور امیرمیرهلی چه تغییراتی در شما رخ داد؟

🔰خیلی تغییرات!راستش قبل آکادمی،”نظم”،” هدف داشتن”و “صبر” برایم بی معنی و تعریف نشده بود، ولی سیستم این مجموعه به معنای واقعی روش درست زندگی کردن را به من یاد داد.اینکه چطور برای هدفم تلاش کنم.اینکه خواسته ام از زندگی چیست و خودم را بشناسم و مقابل سختی ها کم نیاورم و ادامه بدهم.

دانلود ویس این مصاحبه

برای دسترسی به سایر مصاحبه ها کلیک فرمایید

مشاهده سایر مصاحبه ها در آپارات

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/04/moradi.m4a?_=1

خروج از نسخه موبایل