نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

مصاحبه با رتبه 333 کنکور ریاضی 1400

مصاحبه عرفان تاجمیری

“مصاحبه با رتبه برتر”

رتبه ی 333 کنکور ریاضی منطقه 2 آقای محمد عرفان تاجمیری از شهریار

⭕️هر نکته‌ ای از شروع دوران دبیرستان تا رسیدن به کنکور، مد نظرتان هست را بفرمایید.

✔️من ششم را که تمام کردم، برای هفتم آزمون نمونه دولتی قبول شدم، سه سال هم آن جا در نمونه دولتی تلاش کردم و معدل من در سال هفتم‌ 19/86، هشتم و نهم هم 20 شد. من در آزمون نمونه دولتی در منطقه‌ی خودم در میان پسر ها اولین بودم که تیزهوشان رفتم و آن جا تحصیل کردم.

✔️در سال دهم، آزمون گزینه دو شرکت می کردم و در آزمون گزینه دو من معمولا درس زبان انگلیسی را اصلا نمی زدم اگر هم می زدم، 0% یا 2% می زدم؛ چون واقعا زبان من ضعیف بود و برای من درسی غیر قابل فهم و درک بود. همین طور پیش رفتم و بیش ترین ترازم به 8000_9000 رسید. در صورتی بهترین تراز گزینه دو، حدود 13000 است و رسیدن به این تراز برای من رویایی بود.

✔️سال یازدهم قلم چی رفتم و به خودم گفتم از این به بعد باید درس بخوانم. اولین تراز قلم چی من 5400 شد و از آن به بعد همیشه رشد داشتم و ترازم شبیهِ نمودار سهمی شده بود و آزمونِ آخر قلم چی تراز اختصاصی من 7800، ترازعمومی من 7200 و تراز کل هم 7600 شد. در آزمون های آخر، زبانی را که صفر می زدم 80%_90% جواب می دادم و از طرفی معدل کل دهم من 19/03 و کل یازدهم 19/85 شد.

✔️سال دوازدهم را شروع کردم. آزمون گزینه دو اواسط آبان بود و از طرف مدرسه مجبور بودیم آزمون را شرکت کنیم. من احساس کردم که در برنامه ریزی ضعف دارم و این موضوع را با خانواده هم مطرح کردم. من از قبل نسبت به شما، کارتان و همچنین موفقیت هایتان شناخت داشتم و خانواده هم شما را پیشنهاد دادند و من 22 آبان به تیم شما اضافه شدم و با برنامه‌ ی شما پیش رفتم.

⭕️در طول سال، اتفاق خاصی افتاد؟ در مورد روند کاریتان تا رسیدن به کنکور هم اگر نکته‌ ای هست بفرمایید.

✔️خیلی احساس می کردم که “وای من نمی رسم!” و همیشه نگران این بودم که کتاب ها را جمع نمی کنم. من ساعت مطالعه‌ ی بالایی داشتم و قبل از عید حتی چند تا از کتاب های دوازدهم را تمام کرده بودم. باید بگویم که بعد از عید واقعا زمان می آورید یعنی این طوری نیست که بگویید: من وقت کم می آورم، دهم را کی تمام می کنم، یازدهم را کی تمام می کنم؟

✔️من بعد از عید تا کنکور خیلی روی درس ریاضی و فیزیک تمرکز داشتم و متاسفانه به بخش قرابت زبان فارسی توجهی نداشتم که نتیجه اش را هم دیدم و فارسی پایین ترین درصد من شد و ساعت خوابم هم تنظیم بود.

⭕️برادران تاجمیری از جمله رتبه برتر هایی هستند، که من خیلی از رتبه شدنشان لذت بردم. برادران تاجمیری کاملاً در یک کار تیمی و سیستماتیک رتبه برتر شدند نه این که به صورت تصادفی و طی یک حادثه، شانس و… رتبه شده باشند. با نوسانات و بالا و پایین رفتن ها پیش رفتند، تا به رتبه ی خوب برسند.

این کار تیمی حاصل پیگیری های خانواده‌ شان، خودشان و مشاور ایشان بود یعنی یک مثلثی که بسیار دقیق و هوشمندانه جلو می رفت البته روند همه‌ ی رتبه های برتر معمولاً به همین شکل بود اما از کار کردن با این دو نفر خیلی لذت بردم. من به پدر ایشان ارادت خاصی دارم. ایشان دقیقاً در جایی که “باید”، ورود می کردند. و در کم کاری های فرزندانشان به آن ها تذکر می دادند و دیگر بحث و درگیری و جدل و … بین آن ها وجود نداشت. این نقشِ قاطعانه و به دور از تنش خانواده بود، خانواده‌ای کاملاً همراه با مشاوره و متخصص و البته به دور از این که بخواهند جنگ، دعوا، ارائه و اعمال نظرات به نوعی غیر کارشناسی روی دانش آموز داشته باشند و بگویند: چرا درس نمی خوانی؟ و… در کنار دانش آموز بودند. می آمدند با من صحبت می‌ کردند و من می‌گفتم این اتفاق به این دلیل است.

به طور کلی از آن دانش‌آموز هایی بودند که خیلی با هم رفیق هستیم ولی در جای خودش اگر کم کاری می کردند، سریعاً پدر به من پیام می دادند که بخواهند جویای وضعیت علمی بچه‌ها باشند و در یک کلام مثلاً من میگفتم: محمد عرفان این کار را می کند و خانواده خیلی قاطعانه تذکر می‌دادند و بنده هم نظارت بسیار جدی مثل همه دانش‌آموزان روی این دو نفر داشتم و خودشان هم بسیار هدفمند جلو می رفتند.

بعضی جاها ممکن بود که افت داشته باشند ولی تنبلی و سهل انگاری نمی کردند و من به این نوع رتبه شدن، سیستماتیک می گویم. شما گفتید در زبان دهم ضعف داشتید ولی بعداً در کنکور بالا زدید، چه شد؟ اگر ممکن است، توضیح دهید.

✔️معلم زبانِ یازدهمِ ما یک آزمون سختی گرفت و از جمع 20 نفره ی کلاس، من نفر 18ام شدم که خیلی به من برخورد و در یازدهم تحقیق کردم و فهمیدم کتاب خیلی سبز از کتاب مبتکران ساده تر است و اول کتاب خیلی سبز را چند بار کار کردم. در کل من چند بار زبان یازدهم را زدم و خیلی سبز و هم مبتکران را مخصوصاً در یازدهم کار کردم. دوازدهم متاسفانه چون تعداد تستش زیاد بود وقت نشد؛ و به گونه ای شده بود که من در آزمون زبان نوبت اول که یک آزمون بسیار سخت بود نفر چهارم کلاس شدم و این تعداد تست، تکرار و تداوم تست ها باعث شده بود زبان یازدهم برای من از نقطه ی ضعف، تبدیل به نقطه ی قوت شود.

⭕️بنابراین در یک ارزیابی نهایی، این طور نتیجه می گیریم که شما در صورتی که در سال دهم زبانتان خیلی ضعیف باشد، در سال کنکور می توانید بالاترین درصد را بزنید. شما گفتید در سال دهم خیلی خوب نبودم، همان نکته‌ ای که خیلی از عزیزان رتبه برترمان تا کنون گفته‌اند، چه شد؟ کمی دقیق تر توضیح بدهید که چه چرخشی در بینش و نگرش شما ایجاد شد که در سال یازدهم یک دفعه، به طور جدی درس خواندید و در نهایت به این نتیجه‌ی خوب منجر شد؟

✔️من بعد از این که آزمون تیزهوشان را دادم، گفتم حالا یک سال را استراحت می کنم یعنی دهم را به استراحت می گذرانم، چون برای تیزهوشان تلاش زیادی کرده بودم اما وقتی معدلم را دیدم و از طرفی دیدم خیلی از بچه هایی که نصف من در برخی از درس ها توانایی نداشتند، از من بهتر شده بودند، ناراحت شدم.

✔️یک معلم هم داشتیم که آمدند و به من گفتند: تو دانش آموز خوبی هستی، تلاش کن. آنجا دیگر واقعاً به من برخورد. خانواده هم با من صحبت کرده بودند، مخصوصا مادرم که درس بخوان و خودم هم فکر کردم دیدم اگر به همین منوال پیش بروم در کنکور موفق نمی شوم و در دوازدهم جا میزنم و اگر از قبل، مطالعه ی خوبی نداشته باشم، در سال دوازدهم اذیت می شوم و نمی توانم در یک سال، سه پایه را جمع کنم. روی این حساب عزمم را جزم کردم و از ابتدای سال یازدهم پر قدرت شروع کردم.

⭕️شما اشاره کردید از وقتی وارد مجموعه شدم، یعنی اواخر آبان ماه، این نگرانی را داشتم که درس ها را جمع نمی کنم و البته خطاب به بچه ها گفتید که بعد از عید فرصت زیادی دارید که اشاره‌ ی کاملاً درستی است ولی متاسفانه شاهد هستیم که خیلی اوقات بچه‌ها این مسئله را درک نمی کنند. شما با این نگرانی چطور کنار آمدید یا این که تا خود عید نگرانی را داشتید؟ چگونه بود؟

✔️من به شما به عنوانِ یک مشاور، اعتمادِ صد در صدی داشتم، مشاوری که به صد ها داوطلب مثل من مشاوره داده و برای آن ها برنامه ریزی کرده است، پس آگاه بودم که قطعاً شما تجربه دارید. بعضی مواقع بودجه و برنامه‌ ای که می‌ دادید با بودجه‌ ی گزینه دو هماهنگ نبود ولی من با برنامه ی شما پیش می رفتم چون به کار شما اطمینان داشتم و این اطمینان به من آرامش می داد که من درس ها را خوب جمع می کنم، قبل یا بعد از عید بودنش برای من خیلی معیار نبود و معیار برای من، برنامه ی شما بود و این که دقیق طبق برنامه ی شما پیش بروم.

⭕️مسئله ای که می‌خواهم در یک ارزیابی نهایی خدمتتان بگویم این است که بالای 90% و ای بسا حتی بیشتر از عزیزانی که در کار من، رتبه برتر شدند؛ یعنی بچه هایی که یک ماه یا 2_3 سال روی آن ها سرمایه‌گذاری کردم، با آن ها کار کردم و رتبه برتر شدند، تماما کسانی بودند که کار آن ها سیستماتیک انجام شده است؛ یعنی اگر شما با آن ها گفت و گو کنید می‌ بینید که تک تک حرف های مجموعه و آکادمی در کلامشان جاری است یعنی سعی کردند با مجموعه یکی شوند.

دو نکته را مدنظر قرار دهید: اول، بحث جذبه یعنی یکی شدن در آن مجموعه ای که لازمه ی آن نکته ی دوم است که آن هم بحث اعتماد است، یعنی خانواده ی ایشان و خود ایشان آمده‌اند همه جوانب را بررسی دقیق کرده‌اند و دقیقاً سرمایه‌ گذاری کردند مثل زمانی که شما مبلغ مشخصی را برای خرید یک کالای معین پرداخت می کنید و بابت پولی که می دهید، جنسی را به دست می آورید که وقتی از آن استفاده می کنید، کاملا برایتان محسوس است.

این جا نیز، خانواده خودش آمده، بررسی کرده، یک مشاور را انتخاب کرده و در نهایت با اعتماد و نه دخالت و بدون هیچ گونه دروغی، جلو رفتند. نکته ی بعد پدر و مادری که پیگیر هستند، در ارتباط هستند و از راه درستش دغدغه مند هستند. بنابراین وقتی به یک مشاور اعتماد می کنید، شما صرفاً فقط یک مجری هستید نه بیشتر! و این گوش کردن به تمام وویس ها و مطالب و سعی بر این که من با این ها یکی شوم و در این چارچوب قرار بگیرم و در نهایت رتبه برتر شوم، رمز و رازی بوده که از رتبه های برتری که تا الان مصاحبه داشتیم، فهمیده‌ایم. اگر نکته ای هست بفرمایید.

✔️خیلی ممنون. بعضی از عزیزان که تلاش می‌کنند، می‌گویند: علاوه بر من، بچه های دیگری هم هستند که تلاش می‌کنند، چه ضمانتی وجود دارد که رتبه خوب بیاورم؟ یعنی ممکن است رتبه‌ی خوبی نیاورم و تلاشم بیهوده باشد برای همین از درس زده می‌شوند؛ می خواهم به این عزیزان بگویم که شما توکلتان به خدا باشد، خدا تلاش شما را می‌بیند و پاداش زحمات شما را قطعا می دهد. نگران این موضوعات نباشید.
شما تلاشتان را بکنید و اگر موفق نشدید، می‌گویید: من تلاشم را کردم و دیگر حسرت نمی خورید که ای کاش تلاش می کردم.

https://amirmirhelli.ir/wp-content/uploads/2021/10/مصاحبه-با-محمد-عرفان-تاجمیری.ogg?_=1

«دانلود وویس مصاحبه»

خروج از نسخه موبایل