نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

توصیه به داوطبین کنکوری که مشکلات مالی را بهانه عدم فعالیت در سال کنکور کردند!؟

توصیه هایی برای دانش آموزان کنکوری که مشکلات مالی را بهانه عدم فعالیت و تلاش در سال کنکور کرده اند!؟

عدم تلاش در سال کنکور با بهانه مشکلات مالی

خیلی از دانش آموزان ما این سوال مرتب برایشان پیش آمده است که:
ما با وجود این که در شهر دور دست هستیم  یا بحث مشکلات مالی گریبان گیر خانواده مان می باشد و امکان گرفتن مشاور نداریم، امکان گرفتن معلم نداریم و با چنین مشکلاتی سروکار داریم، پس قاعدتا ما بایستی دست از تلاش برداریم یا به رتبه های پایین راضی باشیم و رتبه هایی ک مارا به اهدافمون نمی رساند و دانشگاه ها و رشته های رویایی نمیرساند و ما را دور می کند و همچنین بعضی ها خانواده رو از نظر بحث های روانی و عاطفی بهانه کرده اند.

اینجا میخواهم درباره موضوع مهم مشکلات مالی حرف بزنم.

بنده درک میکنم در فضای مشاوره و یا معلم خیلی ها بحث مالی را بر بحث فرهنگ سازی مقدم کرده اند و تلاششون بر این است که درامدی کسب کنند و گذر ایام کنند.

این موضوعات که واقعا یک گروهی و یک جریانی می آیند و فرهنگ سازی میکنند یا یک حرکتی را آغاز میکنند حالا چه تحت عنوان اصلاح گر چه تحت عنوان ابداع گر و مبدع چیزی بودن و اینها ماندگار میشوند و این ها جدا از بخش مادی تلاش معنوی است.

من حقیقتا این بهانه هایی که دیگران می آورند درباره فقر و مشکلات مالی را درک میکنم تماما امروزه با مشکلات اقتصادی که وجود دارد، دانش آموزان ما و والدینشان برای اینکه مشاوری را برای دانش آموز بگیرند، در اولویت های بعدی میباشد.

دسترسی داوطلبین کنکوری به سیستم آموزشی با کیفیت بالا

از بحث مالی بگذریم خیلی ها در شهر های دیگری هستند و به معلمین و مشاورین خوب دسترسی ندارند. همه ی این ها مسائلی است که ممکن است دانش آموزان مطرح بکنند

همان طور که انتقاداتی داشتم به رفتار خانواده ها اینجا بایستی از دانش آموزان حمایت بکنم، به هر حال وجود یک مشاور یا یک معلم خوب یک مزیت هست و وقتی شرایط آن وجود نداشته باشد ما باید به دنبال راه حل های دیگری باشیم.

ما تمام تلاشمان را کرده ایم فرهنگ اطلاع رسانی رایگان و مشاوره های رایگان را جا بیندازیم، البته در تلگرام کانال های زیادی وجود دارد و بقیه مشاورین فعالیت می کنند و تلاش می کنند ولی سبکی که بخواهد یک نوع فرهنگ سازی داشته باشد به ندرت مشاهده می شود.

یکی از نشانه های مشاوره صحیح و علمی و کارآمد این است که بین اهل فن آن اتفاق نظر وجود داشته باشد.

من باورم بر این می باشد که دانش آموزان از ما مشاورین الگو می گیرند و ما مشاورین فقط کارمان این نیست که در رابطه با موضوع های ساده صحبت کنیم بلکه درباره فراشناخت و دیگر مسائل مرتبط و … صحبت کنیم.

دانلود

توصیه های مهم برای کنکوری هایی که مشکلات مالی را بهانه ی عدم فعالیت و تلاش کرده اند ؟!

خروج از نسخه موبایل