نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

شیوه مطالعه و جمع بندی عربی در ماه های پایانی باقی مانده تا کنکور

جمع بندی و مرور پایانی کنکور در درس عربی

جمع بندی عربی کنکور سراسری

عربی دومین درس دفترچه ی عمومی شما با ضریب درسی 2 می باشد. توجه داشته باشید که این درس، تاثیر زیادی در رتبه و تراز نهایی شما دارد زیرا طبق آمار سال های اخیر کنکور سراسری، عربی، بیشترین انحراف معیار منفی را داشته است.
معمولا از هر مبحث به صورت زیر سوال داده می شود:


 ترجمه و مفاهیم : 10 سوال
مفهومی لغات : 1 سوال
 متن و درک مطلب : 4 سوال
تحلیل صرفی : 3 سوال
قواعد : 6 سوال

در ادامه ی این مطلب، هرمبحث را به طور مجزا بررسی می کنیم.

*نحوه مطالعه وجمع بندی ترجمه در عربی کنکور*

روان ترین مبحث درس عربی است که به شما فرصت کسب درصد مناسب را می دهد. سوالات ترجمه آنچنان چالش برانگیز نیستند و داوطلب با بررسی نکات ترجمه، می تواند نتیجه ی خوبی بگیرد.
ترجمه ی افعال، ضمایرو دقت به جمع و مفرد بودن کلمات، اسکلت سوالات ترجمه را شامل می شوند.

*نحوه مطالعه و جمع بندی قواعد در عربی کنکور*

قواعد را اصولی یاد بگیرید و با تست زنی فراوان روی مباحث گوناگون آن تسلط پیدا کنید.
فراموش نکنید که قواعد درس عربی نیازمند مرور و جمع بندی جدی هستند.

*نحوه مطالعه و جمع بندی درک مطلب در کنکور*

کمبود وقت یکی از معضلاتی است که داوطلب در حین پاسخ دهی به این مبحث با آن روبه رو می شود. حقیقت انکارناپذیری است که سوالات درک مطلب، روحیه ی داوطلبان را تضعیف می کنند و وقت زیادی از آن ها می گیرند.
پیشنهاد می شود روزانه یک درک مطلب کار کنید. می توانید  مدت زمان کمتری برای حل سوالات آن در نظر بگیرید . وسواس را کنار بگذارید. شما ملزم به ترجمه کلمه به کلمه ی یک متن عربی نیستید. فقط کافی است مضمون کلی متن را متوجه شوید.

*نحوه مطالعه و جمع بندی تحلیل صرفی برای کنکور*

شما در سوال مرتبط با درک مطلب با این مبحث رو به رو می شوید. برای پاسخ دادن به سوالات تحلیل صرفی، باید کلمه شناس خوبی باشید. قدرت تحلیل شما تاثیر زیادی در پاسخ دهی دارد.
این مبحث جز مباحثی است که نیاز به تمرین و ممارست زیادی دارد.

روش مطالعه و مرور درس عربی در ماههای پایانی کنکور

در ماه های پایانی، از مرور درس عربی غافل نشوید. در قالب آزمون های جامع عمومی، مطالب را دوره کنید. اشکالات خودرا زیر ذره بین قرار دهید و برای رفع آن ها تلاش کنید.
اگر تسلط خوبی در این درس دارید و از درصدهای موجود راضی هستید، می توانید در کنار آزمون های سراسری از منابع دیگری مانند موج آزمون نیز استفاده کنید اما اگر سطح قابل قبولی ندارید، تست های غلط و نشانه دار منابع قبلی خودرا مجددا بررسی کنید.
پیشنهاد ما این است که به پاسخ نامه سوالات عربی، اهمیت ویژه ای دهید. پاسخ نامه به نوبه ی خود می تواند نقش آموزشی و یادگیری داشته باشد

خروج از نسخه موبایل