نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

روش های مطالعه دروس در رشته انسانی در سال کنکور

مطالعه در رشته انسانی

🔰معمولا دغدغه بسیاری از کنکوری ها شیوه صحیح مطالعه دروس است زیرامیدانند که مطالعه صحیح دروس و یادگیری ان نقش مهمی در موفقیتشان در کنکور دارد این مورد در رشته ی انسانی به دلیل حفظی بودن مطالب از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است در اینجا قصد داریم تا شما را با روش صحیح خواندن دروس انسانی آشنا کنیم.

💥در ابتدا باید بدانیم که درس خواندن هم مانند سایر کارها دارای مراحلی است که باید انها را گام به گام پیش برد.

1️⃣ اولین مرحله ، مرحله خواندن برای یادگیری است در این مرحله میبایست دانشآاموز کتاب را باز کرده و مطالب را به طور دقیق مطالعه کند .

2️⃣مرحله بعد مرحله تست زدن برای تثبیت مطالبی است که خوانده شده که به تست اموزشی نیز معروف است در این نوع تست زنی هدف ما فقط یادگیری و مرور مطالبی است که انها را مطالعه کرده ایم فلذا نیازی به زمان گرفتن و سرعتی کار کردن نیست .
⭐️بهترین روش این است که شروع به تست زدن کنیم و بعد از پاسخ دادن به هر تست به پاسخنامه رجوع کنیم و جواب خود را چک کنیم و بعد از ان به سراغ تست بعدی رفته و همین شیوه را ادامه دهیم.

3️⃣مرحله بعد مرحله بازیابی یا یادسپاری است شیوه اجرای این مرحله بدینگونه است که دانش اموز دوالی سه روز پس از اینکه مطالب را مطالعه کرد این بار اقدادم به زدن تست به صورت ازمونی می کند منظور از تست زدن به صورت ازمونی ازمونی این است که در این مرحله زمان برای ما مهم است مثلا دانش اموز میتواند تعدادی سوال برای خود انتخاب کرده و برای خود بازه ی زمانی مشخصی در نظر بگیرد و اقدام به پاسخ دادن اها بکند و پس از پایان زمان ، تست ها را تصحیح کرده و از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شود.پس از واقف شدن بر نقاط ضعف خود باید اقدام به مطالعه و مرور قسمت هایی که در انها ضعف دارد بکند و در صورت نیاز حتی میتواند مطالبی را که مشکلی در انها نداشته است را به صورت تورقی مرور کند.

🔥نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از دانش آموزان نسبت به آن بی توجه اند این است که نباید تنها بر کتاب های کمک آموزشی یا فقط کتاب وزارتی تکیه کنیم در این راه کسی موفق است که همزمان از بر روی هر دو منبع تمرکز داشته باشد و یکی مورد را فدای دیگری نکند.

🔥نکته دیگری که لازم است بدانید در مورد دروسی نظیر تاریخ جغرافیاست در این دروس به علت اینکه مطالب به سرعت فراموش میشنود بهترین کار خواندن تورقی کتاب و استفاده از کتاب های کمک اموزشی نظیر لقمه به همراه مررو بسیار است.
در پایان باید بگوییم که کسی در کنکور موفق می‌شود که ابتدا اصول درس خواندن را یاد بگیرد و از آن به شیوه درست استفاده کند
و برای هر درس گام هایی که در بالا ذکر شده را رعایت کند و از تمرکز تنها بر کتاب وزارتی یا کتاب های تست خودداری کند.

خروج از نسخه موبایل