نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

الویت خواندن دروس پس از رفع اشکال با ازمون شبیه ساز و آمادگی برای آزمون ها

الویت خواندن دروس

🏮شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از دادن آزمون و تحلیل صحیح و جامع آن به مباحثی که در آن‌ها اشکال دارید واقف شده باشید اما از این جهت سر در گم باشید که با چه ترتیب و الویتی به سراغ رفع اشکال آن‌ها بروم ایا باید از مباحث که نیاز به زمان کمتری دارند شروع کنم؟ یا بهتر است از مباحثی که سوالات بیشتری از آن‌ها طرح می شود و به عبارتی مباحث تراز آور هستند شروع کنم؟؟ و….

در اینجا قصد داریم تا که بهترین راهکار جهت رهایی از این سردر گمی را به شما بیاموزیم

⬅️درجواب سوالات بالا باید بگوییم که بهترین روش ، روشی است که ترکیبی از هر دو مورد بالا باشد و نمی‌شود که به طورمطلق گفت که فقط دروس تراز اور باید درالویت قرار دهیم و فاکتورهای مهمی در این زمینه نقش دارند برای نمونه یک عامل تایین کننده این است که ایا قبلا آن درس را خوانده ایم؟ یا برای مرتبه نخست است که می‌خواهیم به سراغ آن برویم برای تفهیم بیشتر مثالی را ذکر می‌کنیم برای مثال درس زیست در رشته تجربی از الویت بالایی برخوردار است ولی حال سوال اینجاست که چه مبحث هایی از این درس باید از الویت بیشتری برای ما برخوردار باشند آیا دروسی مثل تقسیم یاخته یا از ماده به انرژی و یا ایمنی؟
در اینجا باید گفت که اگر قصد جدید خوانی را دارید حداقل چند گفتار اول ایمنی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد ولی اگر این دروس را قبلا مطالعه کرده اید و این بار قصد مرور برای رفع اشکال را دارید مرور هر سه درس میتواند گزینه معقولانه تری برای شما باشد.

⬅️نکته‌ی دیگری که نباید از آن غافل شد دروس عمومی حفظی است نظیر دینی یا لغات ادبیات فارسی است این دروس دروس تراز آوری هستند که از الویت بسیار بالایی برخوردار هستند و سبب تراز آوری ما می‌شوند پس بهتر است برنامه خود را به گونه‌ای سامان بدهیم تا در روز های پایانی و نزدیک به آزمون حقی از این دروس ضایع نشود و در این روزها تمرکز بیشتری بر روی دروس عمومی داشته باشیم و به این نکته کلی نیز دقت کنیم که برای دروس عمومی بهترین روش مرور نکات و برای دروس تکنیکال بهترین روش مرور نکات تست ها و یا زدن تست های نشاندار و مرور خلاصه نکات مهمی است که قبلا یادداشت کرده ایم.
⬅️نکته‌ی دیگری که بسیار حائز اهمیت است این است که سعی کنیم تا در روزهای نزدیک به ازمون از پرداختن به دروسی که دست و پا گیر هستند خودداری کنیم برای مثال اگر شما بر این موضوع واقف هستید که در مشتق گیری ضعف بسیاری دارید جایگزین کردن این درس با دروس عمومی می‌تواند راهکاری منطقی و اثر بخش برای شما باشد.

🔆🔄در پایان باید بگوییم که همواره سعی کنید که در روز های نزدیک به آزمون با دید منطقی به الویت بندی دروس بپردازیدو بر روی درسی که میدانید زمان زیادی برای یادگیری ان نیازاست ممارست نورزید و بر این نکته نیز توجه داشته باشید که نتیجه گیری در دروس عمومی و تکنیکال با هم متفاوت است چرا که دروس تکنیکال دروسی هستند که نیاز به کار بیشتری نسبت به دروس عمومی دارند و در مدت زمان کوتاه نمی‌توان تغییرات زیادی در درصد آن‌ها به وجود اورد .

خروج از نسخه موبایل