نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

نحوه جمع بندی پس از عید

جمع بندی پس از عید

“دوران جمع بندی از جمله دوران سرنوشت ساز کنکور شماست زیرا شما با بازیابی مطالب از فراموشی سرجلسه کنکور جلوگیری میکنید.دوران جمع بندی غالبا بعد از عید شروع می‌شود .در این زمان برنامه شما می‌تواند شامل جمع بندی ، پیشروی ،آزمون های جامع و رفع اشکال ناشی از ازمون باشد. هر کدام از این آیتم ها بصورت جداگانه توضیح مختتصری داده می‌شود”

🟤جمع بندی:

شما ابتدا جمع بندی خود را با مرور و بازیابی مطالب بصورت تک فصل (درس‎‌ها را براساس فصول تقسیم بندی کرده و مرور کنید)و سپس تک کتاب و در آخر بصورت تک درس جمع می‌کنید.
عده‌ای به جمع بندی تک کتاب نمی‌رسند. این موضوع مشکلی ندارد اگر همان مرور تک فصل و تک کتاب به خوبی اجرا شده باشد.
برنامه‌های جمع بندی بهتر است تنوع داشته باشند تا از حالت یکنواختی خارج شود.

🟤پیشروی:
اگر کنکور شما مثلا دهه اول تیر ماه است، شما می‌توانید تا دهه اول خرداد همچنان پیشروی داشته باشید البته به شرطی که مطالب قبلی به خوبی مرور شوند.(جمع بندی و مرور مطالب قبلی در کنار پیشروی مطالب جدید بسیار اهمیت دارد)
پیشروی شما پیشروی ناظر برفصولی باشد که با تراز و شرایط علمی و زمان شما بیشتر همخوانی داشته باشد.منظور انتخاب فصولی است که می‌توان از انها راحت‌تر نتیجه گرفت و داوطلب را ناامید نکنند.
اگر داوطلب ادعا داشته باشد که تا الان هیچ مطلبی را نخوانده است، برای رد یا پذیرش این ادعا می‌تواند یک آزمون جامع بدهد تا میزان خوانده ها و نخوانده های وی مشخص شود.
⚠️داوطلبینی که میزان خوانده‌های پایینی دارند ، می‌توانند همان درصدی که تا الان خوانده اند را در برنامه جمع بندی خود قرار دهند و سایر فصول خوانده نشده را براساس دو فاکتور مهم یعنی 1.روان باشد 2.تست خیز باشد، در برنامه پیشروی خود قرار دهد.

🟤شروع آزمون های سه روز یکبار:

آزمون جامع و رفع اشکال ناشی از آزمون
زدن آزمون‌های جامع شبیه ساز کنکور از دوران عید بهتر است که شروع شوند. ابتدا آزمون بزنید(پیشنهاد اینست که از اخر به اول بیایید یعنی اول داخل و خارج 99را بزنید و سپس داخل و خارج 98 و… دلیل این کار هم اشنا شدن با اخرین تیپ سوالات کنکور هست تا جمع بندی شما با نگاهی دقیق تر انجام شود)سپس اشکالات خود را پیدا کنید و در اخر در برنامه رفع اشکال خود قرار دهید.
بدین صورت که فروردین ماه هفته ای یکبار و اردبیهشت هفته ای دو بار و خرداد هفته ای سه بار از خود آزمون جامع بگیرید و حتما بلافاصله تحلیل کنید.

🟤جمع بندی به چه صورت باشد بهتر است؟! توصیه اینست که اگر وضعیت علمی خوبی دارید، با اولویت قرار دادن تست های نشان‌دار قبلی خود به سراغ کتب جمع بندی و آزمونی مثل موج آزمون بروید و میزان اطلاعات خود را محک بزنید. اما اگر وضعیت علمی خوبی ندارید توصیه اینست که با اولویت قرار دادن تست‌های نشان دار خود به سراغ کتب جمع بندی و آزمونی راحتتر مثل فصل آزمون های خیلی سبز بروید.


🟤دردی کشی کنید
دردی کشی یعتی اینکه عمق مطلب را بیرون بکشید و تمام مباحث هدف گذاری شده را رفع اشکال کنید.در کنار جمع بندی هر پایه‌ای شما می‌توانید به دردی کشی قسمت های اشکال دار ناشی از آزمون های جامعی که میدهید ، بپردازید.

⁉️ تفکر غلط در این بازه این است که بگویید ابتدا کتاب های قبلی خودم را کار می‌کنم و بعد از اتمام آن‌ها به سراغ موج آزمون یا فصل ازمون و اینچنین کتبی خواهم رفت چراکه ممکن است شما هیچ وقت نتواتید 100%مطالبی که قبل از عید کار کردید را در این بازه مرور کنید.

⚠️نکات مهم👇🏼👇🏼👇🏼

✔️برنامه ای که در آن مرور نباشد ، هیچ ارزشی ندارد بنابراین اگر در دوران جمع بندی همچنان پیشروی دارید ، به مرور خوانده های جدید حتما اهمیت دهید.

✔️فراموشی در فاز اول و دوم که تازه وارد جمع بندی شده اید، یک موضوع کاملا طبیعی است چراکه شما در ۶یا۹ماه گذشته اقدام به خواندن مطالبی کردید که الان باید بازیابی شوند.

✔️زدن جامع سراسری الزامی هست حتی اگر میزان خوانده‌های پایینی دارید

✔️خستگی سر جلسه آزمون را با جامع زیاد زدن کم کنید. تنها راه این مشکل طولانی نشستن پشت میز و زدن آزمون های زیاد هست البته صرفا جهت عادت کردن بدت به این حالت است و باید چتد بار در هفته تمرین شود.

✔️ترتیب دروس را به دلخواه خود تغییر دهید. این تغییر را در آزمون هایی در خانه می‌دهید امتحان کنید و با رسیدن به یک جامعیت کلی در این رابطه، آن را سر جلسه کنکور اجرا کنید.

✔️شما باید آگاهانه از این دوران استفاده کنید و به قولی از هول حلیم در دیگ نیوفتید.جمع بندی نباید شما را درگیر مباحث دشوار کند. شا باید فصولی را صرفا جمع ببندید که 1. روان تر باشند 2.بخش هایی از آن را مشکل داشته باشید 3.تست خیز تر باشند

✔️تراز بالاها، جامع تک درس بزنید.
برای تراز های بالا، زدن جامع تک درس پیشنهاد می‌شود اما ترازهای متوسط و پایین تا پایان هفته اول تیرماه همچنان به زدن جامع سراسری و رفع اشکال آن بپردازند.

خروج از نسخه موبایل